به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۱۹:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۲۱ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۷۵۲۳۵

استفاده از دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین

استفاده از دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین
گروه بین الملل: جو بایدن اعلام کرد در جریان سفر به فرانسه با رئیس‌جمهور این کشور بر سر استفاده از سود دارایی‌هایی توقیف‌شده روسیه برای کمک به اوکراین به توافق رسیده است.
رئیس‌جمهور آمریکا در برابر این سوالات خبرنگاران که آیا با امانول مکرون دربارهٔ این موضوع مذاکره کرده و به نتیجه‌ای هم رسیده‌اند، گفت که پاسخ هر دو «بله» است.
او به جزئیات بیشتری دربارهٔ این توافق اشاره نکرد.گروه هفت کشور صنعتی و اتحادیه اروپا در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه از دارایی‌های مسدودشده روسیه در کشورهای غربی برای کمک مالی به اوکراین برای سال ۲۰۲۵ استفاده کنند.بیش از ۲۶۰ میلیارد یورو از سرمایه‌های بانک مرکزی روسیه در سراسر جهان توقیف شده که بخش عمده آن در اتحادیه اروپا است. سود سالانه این پول‌ها سالانه بین ۲.۵ تا ۳.۵ میلیارد یورو است.اتحادیه اروپا می‌گوید این مبالغ سود به شکل قانونی جزو طلب‌های روسیه نیست و «ثروت بادآورده» به‌شمار می‌رود.
فکر استفاده از این مبالغ به رهبری ایالات متحده پی‌گیری می‌شود تا از سود دارایی‌های مسدود شده روسیه برای یک وام بزرگ ۵۰ میلیارد دلاری به اوکراین استفاده شود.
روسیه می‌گوید این اقدام «سرقت» به‌شمار می‌رود.استفاده از سود دارایی‌های روسیه باعث نگرانی برخی کشورها شده است، اما هفته گذشته یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت این کشور و متحدانش در گروه جی-۷ برای به نتیجه رساندن این اقدام در حال پیشرفت هستند.مقام‌های ارشد هفت کشور صنعتی خرداد ماه امسال در ایتالیا مذاکراتی دربارهٔ استفاده از دارایی‌هایی مسدود شده روسیه به نفع اوکراین مذاکره کردند و گفتند در این زمینه به یک «توافق سیاسی» رسیده‌اند.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها