به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ - ۰۰:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۲۵ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۴۷۵۸۹۸

اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه‌تر علیه جاسوسان روسیه

اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه‌تر علیه جاسوسان روسیه
گروه بین الملل: دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اعلام کرد اعضای این پیمان قصد دارند تدابیر سخت‌گیرانه‌تری علیه جاسوس‌های روسی اتخاذ کنند.
ینس استولتنبرگ گفت: «ما نمونه‌های متعددی از خرابکاری، آتش‌سوزی عمدی، حملات سایبری و انتشار اطلاعات جعلی مشاهده کرده‌ایم .... من از وزیران ناتو انتظار دارم با کارزار فعالیت‌های خصمانه روسیه علیه ناتو مقابله کنند.»
اعضای ناتو در ماه‌های اخیر بارها نگرانی خود را از تلاش‌های مسکو برای هدف قرار دادن امنیت این کشورها از طریق جاسوسی، خرابکاری و حملات سایبری ابراز کرده‌اند.
استولتنبرگ در ادامه سخنانش  افزود اعمال محدودیت‌های بیشتر بر فعالیت نیروهای اطلاعاتی روسیه در کشورهای عضو ناتو، یکی از راه‌های مقابله با اقدامات مسکو خواهد بود.
کشورهای عضو ناتو تبادل اطلاعاتی و محافظت از زیرساخت‌های کلیدی، از جمله زیرساخت‌های سایبری و زیردریایی را نیز در دستور کار قرار خواهند داد.
در روزهای اخیر تنش‌ها میان ناتو و روسیه بیش از پیش شدت گرفته است.پیش‌تر و در روز ۱۰ خرداد، دبیرکل ناتو اعلام کرد «زمان آن فرا رسیده است» کشورهای عضو این پیمان به اوکراین اجازه دهند با سلاح‌های غربی به روسیه حمله کند.
 
برچسب ها: ناتو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها