به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۴ - ۱۳:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۳۱ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۴۷۷۰۸۵

راست‌های افراطی فرانسه و جنگ اوکراین

راست‌های افراطی فرانسه و جنگ اوکراین
گروه بین الملل: رهبر جریان راست افراطی فرانسه می‌گوید از حق اوکراین برای دفاع از خود در برابر روسیه حمایت می‌کند اما اگر به نخست وزیری برسد، موشک‌هایی که کی‌یف را قادر سازد خاک روسیه را هدف بگیرد، به اوکراین نخواهد داد.
جردن باردلا همچنین گفت که در صورت تصدی نخست وزیری، از تعهدات فرانسه در قبال ائتلاف نظامی ناتو حمایت خواهد کرد.
حزب اجتماع ملی باردلا (RN) در نظرسنجی‌ها پیش از انتخابات پارلمانی زودهنگام که دور نخست آن ۳۰ ژوئن برگزار می‌شود پیشتاز است. اتفاقی که پرسش‌ها و نگرانی‌هایی در خصوص تبعات سیاست خارجی در صورت پیروزی این حزب در انتخابات پدید آورده است.
 باردلا  در این رابطه می‌گوید: «من آرزو می کنم اوکراین مهمات و تجهیزات مورد نیاز برای دفاع از خود را در اختیار داشته باشد، اما خط قرمز من تغییر نخواهد کرد. آن هم این است که ما نباید تجهیزاتی که می‌تواند به تشدید تنش در شرق اروپا بینجامد را در اختیار اوکراین قرار دهیم.»
این سیاستمدار جوان در ادامه اظهارات خود افزود: «من قصد ندارم موشک های دوربرد یا سلاح های دیگری بفرستم که به اوکراین اجازه حمله به خاک روسیه را بدهد. موضع من تغییر نکرده و تغییر نخواهد کرد. این سیاست برای حمایت از اوکراین و همچنین اجتناب از پدید آمدن خطرات دیگری که می‌تواند به تشدید تنش‌ها در منطقه بینجامد صورت می‌گیرد.»
البته حتی در صورتی که حزب باردلا بتواند کرسي‌های لازم برای در اختیار گرفتن نخست وزیری را کسب کند در نهایت باز هم رئيس جمهور و رئيس ارتش در فرانسه شخص رئيس جمهور و امانوئل ماکرون خواهد بود.با این حال در صورت پیروزی این حزب بر اساس قانون اساسی فرانسه، ماکرون کنترل خود را بر دستور کار داخلی از جمله سیاست اقتصادی، امنیت، مهاجرت و امور مالی از دست خواهد داد که به نوبه خود بر سیاست های دیگر مانند کمک به اوکراین تأثیر می‌گذارد. چرا که وی برای تأمین مالی هر گونه حمایت از اوکراین به حمایت پارلمان نیاز دارد تا در بودجه سالانه فرانسه در نظر گرفته شود.
باردلا همچنین گفت که به تعهدات فرانسه در قبال شرکای خود از جمله افزایش هزینه‌های دفاعی پایبند خواهد ماند. وی در ادامه افزود: «من قصد ندارم تعهدات فرانسه را در سطح بین المللی زیر سوال ببرم، زیرا نباید اعتبار خود نزد شرکای اروپایی و در ناتو را زیر سوال ببریم.»
او همچنین گفت: «بنابراین من قصد دارم تلاش‌ها را برای تسلیح مجدد کشور، هم از نظر توان دفاعی، هم افزایش بودجه نظامی از طریق تلاش‌های بودجه‌ای در سال‌های گذشته که از آن حمایت کرده‌ایم، دنبال کنم».


 
برچسب ها: فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها