به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ - ۰۶:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۴ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : ۴۷۷۸۴۴

بورل: در آستانه گسترش جنگ به لبنان هستیم

بورل: در آستانه گسترش جنگ به لبنان هستیم
گروه بین الملل: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،  هشدار داد که خاورمیانه به مرحله گسترش درگیری نظامی به لبنان نزدیک شده است.
جوزپ بورل، گفت: «خطر تأثیرگذاری این جنگ در جنوب لبنان و گسترش آن هر روز بیشتر می‌شود.»مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «ما در آستانه گسترش جنگ هستیم.»
 وزیر امور خارجه یونان نیز در بدو ورود خود به بروکسل برای نشست ماهانه وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا به این تهدید از سوی رهبر حزب‌الله واکنش نشان داد.
جورج گراپِتریتیس،  گفت: «تهدید یک کشور مستقل عضو اتحادیه اروپا کاملاً غیرقابل قبول است... ما در کنار قبرس ایستاده‌ایم و در برابر همه تهدیدات جهانی که از سوی سازمان‌های تروریستی می‌آید، با هم خواهیم بود.»آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان نیز با ذکر این‌که وضعیت بین اسرائیل و حزب‌الله «بسیار نگران‌کننده» است خبر داد که به زودی به لبنان سفر خواهد کرد.
او اظهار داشت: «تشدید بیشتر اوضاع برای مردم منطقه فاجعه‌بار خواهد بود.»
ارتش اسرائیل طی روزهای اخیر از تأیید «طرح‌های عملیاتی برای حمله به لبنان» خبر داده است. ییسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل، نیز هشدار داده که کشورش به تصمیم نهایی برای جنگ تمام‌عیار با حزب‌الله لبنان نزدیک می‌شود.در مقابل ایالات متحده نسبت به ایجاد جبهه دوم جنگ مقابل اسرائیل در منطقه ابراز نگرانی کرده است.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده روز پنج‌شنبه هفته گذشته در نشستی با مقامات اسرائیل بر ضرورت پرهیز از دامن زدن به تنش در لبنان در بحبوحه جنگ غزه تأکید کرد.
تایمز اسرائیل می‌نویسد ایالات متحده همچنین ابراز نگرانی کرده که سامانه دفاعی گنبد آهنین اسرائیل در صورت جنگ تمام‌عیار با حزب‌الله لبنان برای حفاظت از خاک اسرائیل کفایت نکند.

 
برچسب ها: لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها