به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ - ۱۵:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۴۷۸۵۷۰

در کره شمالی همه چیز ممنوع است

در کره شمالی همه چیز ممنوع است
گروه بین الملل: یک گزارش جدید نشان می‌دهد که کره شمالی برای مقابله با نفوذ فرهنگی کره جنوبی، محدودیت‌ و ممنوعیت‌های گسترده‌ای را تقریبا بر همه چیز اعمال می‌کند از لباس سفید عروس گرفته تا تکه‌کلام‌ها و اصطلاحات محاوره‌ای.
این گزارش را وزارت اتحاد کره جنوبی منتشر کرده است بر اساس شهادت صدها نفر از فراریان از کره شمالی.
این گزارش شامل پرونده یک جوان ۲۲ ساله نیز می‌شود. بر اساس این گزارش، این جوان پس از اعتراف به گوش دادن به موسیقی کره جنوبی و پخش فیلم اعدام شده بود.
کره شمالی آن گزارش را «تهمت و ساختگی» توصیف کرد اما هنوز به این گزارش جدید واکنشی نشان نداده است.
به گزارش خبرگزاری کره جنوبی (یونهاپ)، بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، گشتن خانه‌ها از سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است و مقامات کره شمالی به دنبال نشانه‌های فرهنگ خارجی می‌گردند.
گفته شده که نشانه‌هایی مثل پوشیدن لباس سفید عروس و نیز کول کردن عروس بر پشت داماد نیز جزو نشانه‌های فرهنگ خارجی دسته‌بندی شده‌اند.
جزئیات این گزارش حاکیست که تلفن‌ همراه افراد و پیامک‌ها نیز به هدف یافتن این نشانه‌ها جستجو شده‌اند.
این گزارش می‌گوید علیرغم اینکه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی عینک آفتابی به چشم می‌زند اما زدن عینک آفتابی نیز جزو نشانه‌های فرهنگ خارجی طبقه‌بندی شده است. پدر او نیز زمانی شلوار جین را جزو لباس‌های غیربومی دانسته بود.هرچند سرکوب و مقابله با فرهنگ کره جنوبی شدیدتر می‌شود اما دقیقا مجازات متخلفان مشخص نشده است.
بر اساس قانون سال ۲۰۲۰، برای کسانی که سرگرمی‌های تولید کره جنوبی را تماشا یا توزیع می‌کردند مجازات اعدام در نظر گرفته شده بود.
گزارش امسال همچنین شامل خبری از یک اعدام در ملاء‌عام است. یک کشاورز ۲۲ ساله به دلیل گوش دادن به ۷۰ آهنگ، تماشای سه فیلم و پخش آنها جانش را از دست داد.
گمان می‌رود که این تنها اعدامی است که با استناد به «قانون رد ایدئولوژی ارتجاعی و فرهنگ خارجی» انجام شده است.همچنین ویدئویی اوایل سال جاری میلادی منتشر شد که نشان می‌داد دو نوجوان به دلیل اقدام مشابه به کار شاقه محکوم شده‌اند.
این گزارش همزمان با افزایش تنش بین دو کره منتشر شده است.کره شمالی از ماه گذشته بیش از دو هزار بالون پر از زباله را به آن سوی مرز فرستاد که برخی حاوی مواد زیان‌آور بودند.
دیدار هفته گذشته کیم جونگ اون و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روابط دو کره را بیشتر از پیش تیره کرده است.
این دومین بار است که کره جنوبی گزارشی در مورد مبارزه فرهنگی کره شمالی با مظاهر فرهنگی کره جنوبی منتشر می‌کند علیرغم اینکه از سال ۲۰۱۸ این اطلاعات را سالانه جمع‌آوری می‌کند اما برای پرهیز از تنش آن را منتشر نمی‌کرد.

 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها