به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ - ۱۴:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۴۷۸۹۹۸

تشكیل  فراکسیون احزاب راست پوپولیستی اروپا 

تشكیل  فراکسیون احزاب راست پوپولیستی اروپا 
گروه بین الملل: سه حزب راست و پوپولیستی کشورهای اتریش، مجارستان و چک می‌خواهند در پارلمان اروپا با ائتلاف خود یک فراکسیون جدید راست‌گرا تشکیل دهند. اما برای تشکیل فراکسیون باید نمایندگان یک‌چهارم کشورهای اروپایی در آن حضور داشته باشند.
احزاب راست و پوپولیست از اتریش، مجارستان و جمهوری چک می‌خواهند یک فراکسیون پارلمانی جدید در پارلمان اتحادیه اروپا تأسیس کنند.
هربرت کیکل، رئیس "حزب آزادیخواه اتریش" (FPÖ) به همراه ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان و رهبر حزب "فیدش"، و آندری بابیس، نخست‌وزیر پیشین جمهوری چک و رئیس حزب "آنو"  (به معنای "اقدام شهروندان ناراضی") این خبر را در وین اعلام کردند.بر اساس اطلاعات، نام این گروه "میهن‌پرستان برای اروپا" خواهد بود. کیکل از یک روز تاریخی صحبت کرد و گفت ما در حال ورود به دوران جدیدی از سیاست اروپا هستیم. اوربان گفت که هدف این است که به زودی به قوی‌ترین اتحاد جناح راست در سیاست اروپا بدل شویم. بابیس توضیح داد که تمرکز در درجه اول بر دفاع از حاکمیت ملی در برابر اتحادیه اروپا، مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و لغو اقدامات اقلیمی موسوم به "توافق سبز" است. رهبران سه حزب، از دیگر احزاب اروپایی خواستند به این اتحاد جدید بپیوندند.سه حزب نامبرده در انتخابات اتحادیه اروپا بیشترین آرا را در کشورهایشان به خود اختصاص دادند. فیدش مجارستان موفق به کسب ۱۱ کرسی، حزب "آنو" ۷ کرسی و حزب راست پوپولیست اتریش ۲۴ کرسی از مجموع ۷۰۵ کرسی در پارلمان اروپا شدند.برای تشکیل یک فراکسیون سیاسی در پارلمان اروپا، دست‌کم به ۲۳ نماینده پارلمان اروپا نیاز است که حداقل یک چهارم ۲۷ کشور در آن نماینده داشته باشند.
در پارلمان اروپا تا کنون دو فراکسیون در فراسوی راست فراکسیون محافظه‌کاران چون دو حزب دموکرات‌مسیحی و سوسیال‌مسیحی آلمان وجود دارد: یکی فراکسیون "محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپایی" (ECR) و دیگری فراکسیون راست افراطی موسوم به "هویت و دموکراسی" (ID). گروه ECR همچنین شامل حزب "فراتللی ایتالیا" به رهبری نخست‌وزیر ایتالیا جورجا ملونی می‌شود. او امیدوار است بتواند از لیبرال‌ها به عنوان سومین نیروی قوی در پارلمان اروپا پیشی بگیرد.
فراکسیون ID تاکنون از سوی "اجتماعی ملی" فرانسه به رهبری مارین لوپن و حزب "آزادیخواه اتریش" (FPÖ) تشکیل شده بود. حزب راست افراطی "آلترناتیو برای آلمان" (AfD) نیز در آن شرکت داشت که به دلیل اظهارات ماکسیمیلیان کراه، نماینده افراطی این حزب در پارلمان اروپا در مورد اس‌اس‌ها، از این فراکسیون کناره گذاشته شد. گفته شد که این حزب بیش از اندازه افراطی است.
حزب فیدش اوربان در حال حاضر به هیچ فراکسیون سیاسی در پارلمان اروپا تعلق ندارد، زیرا در گذشته بخشی از فراکسیون محافظه‌کاران حزب مردم اروپا (EPP) بوده است. بابیس نیز اخیراً از خروج حزب "آنو" از گروه لیبرال اروپایی "نوسازی اروپا" خبر داده است.


 
برچسب ها: اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها