به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۴ - ۲۱:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۲۹ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۴۸۱۸۵۷

پایان ماموریت اسکله کمک‌رسانی به غزه

پایان ماموریت اسکله کمک‌رسانی به غزه
گروه بین الملل: ارتش آمریکا به ماموریت خود برای بهره‌برداری از یک اسکله شناور موقت برای رساندن کمک‌های بیشتر به غزه پایان داد. این اقدام پس از بروز مشکلات جوی، فنی و امنیتی صورت گرفت.
آمریکا این اسکله را که آژانس توسعه جهانی ایالات متحده - یواس‌اید - به دنبال احداث آن بود، به منظور تسریع در ارسال غذا و کمک‌های بشر دوستانه به داخل نوار غزه احداث کرد.
معاون فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت که ارسال کمک‌ها اکنون از قبرس با کشتی‌های آمریکایی به بندر اشدود اسرائیل و سپس با کامیون و از طریق یک گذرگاه تحت کنترل اسرائیل به شمال غزه منتقل می‌شود.دیاردار دوم برد کوپر، معاون ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا ضمن تاکید بر این که ایجاد این اسکله باعث افزایش ارسال کمک‌ها شده بود، گفت که بیش از ۹ هزار تن طی دو ماه گذشته از این طریق به غزه تحویل داده شده است.با این حال،‌ این اسکله شناور تنها حدود ۲۰ روز عملیاتی بود و از ۲۸ ژوئن به دلیل آب و هوای بد امکان بهره برداری از آن وجود نداشت.
سازمان ملل و سایر سازمان‌های بشردوستانه گفتند که کل کمک‌های ارسال شده از طریق این اسکله شناور نشان دهنده بخش کوچکی از کمک‌های مورد نیاز بیش از دو میلیون فلسطینی در غزه است.
آن‌ها می‌گویند که روزانه ۵۰۰ تن کامیون کمک و تدارکات مورد نیاز است که معادل ۱۰ هزار تن می‌شود.آمریکا و این سازمان‌ها به طور مداوم اعلام کرده‌اند که موثرترین و کارآمدترین راه برای دریافت کمک به غزه از طریق مسیرهای زمینی است.
معاون فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا  گفت که ماموریت این اسکله شناور «عملیات تاریخی بی سابقه‌ای برای ارسال کمک به یک منطقه جنگی بود، بدون آن که نیروهای آمریکایی خود در این منطقه حضور داشته باشند.»او گفت: «ارزیابی ما این است که این اسکله موقت به هدف مورد نظر رسیده و حجم بسیار بالایی از کمک‌ها از این طریق به غزه ارسال شده است.»
این مقام نظامی همچنین افزوده که این ماموریت مقرون به صرفه بوده و هزینه آن کمتر از برآورد اولیه ۲۳۰ میلیون دلار بوده است.
بیشتر از دو ماه پیش، زمانی که این اسکله شناور شروع به کار کرد، مقام‎‌های آمریکایی گفتند که تا ماه اوت یا سپتامبر در محل باقی خواهد ماند.
دریادار برد کوپر همچنین گفت که اسرائیل از تصمیم آمریکا برای پایان دادن به ماموریت این اسکله و انتقال مسیر کمک‌ها به بندر اشدود که تنها ۳۰ کیلومتر با شمال غزه فاصله دارد، کاملا حمایت می‌کند.
 
برچسب ها: غزه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها