به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۱۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۷ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۴۸۵۴۱۰

جنگ اوکراین و امکان صلح

جنگ اوکراین و امکان صلح
گروه بین الملل: ولودیمیر زلنسکی، رئيس جمهور اوکراین می‌گوید این کشور بودجه بیشتری را برای برنامه موشکی خود اختصاص داده و تلاش می‌کند شکاف در توانایی‌های کشورش با روسیه را کاهش دهد.
زلنسکی  با بیان این مطلب اضافه کرد که کی‌یف می‌خواهد اختلاف در سطح توانایی خود با تسلیحات دوربرد روسیه را کم کند.
اوکراین که از زمان تهاجم روسیه در فوریه ۲۰۲۲، تولید پهپادهای تهاجمی دوربرد را در اولویت قرار داده، تلاش کرده است تا تولید داخلی تسلیحات خود از جمله موشک ضد کشتی اوکراینی نپتون را هم افزایش دهد.رئيس جمهور اوکراین در کانال تلگرام خود همچنین نوشت: «بودجه اضافی به برنامه موشکی ما اختصاص داده شد. موشک‌های تولید داخلی بیشتری در راه است.»
او جزئيات بیشتری در خصوص این سرمایه‌گذاری جدید و نحوه گسترش توانایی‌های موشکی کشورش ارائه نداد.
در ماه ژوئیه، رهبر اوکراین گفته بود که کی‌یف برای کاهش وابستگی خود به موشک‌ها، از جمله موشک‌هایی که برای دفاع هوایی استفاده می‌شوند، تلاش می‌کند. موشک‌هایی که توسط متحدین اوکراین تامین می‌شوند.اوکراین در طول جنگ به شدت به کمک‌های نظامی شرکای غربی خود متکی بوده و همواره بر لزوم استمرار و توسعه این کمک‌ها تاکید کرده است.
این کشور همچنین در ماه‌های اخیر مذاکرات گسترده‌ای را با هم‌پیمانان غربی خود انجام داده تا اجازه استفاده از سلاح‌های خود برای حمله به عمق خاک روسیه را کسب کند.
در همین حال سرگئي شویگو، دبیر شورای امنیت روسیه به کی‌یف هشدار داد هرچه بیشتر منتظر ورود به مذاکرات صلح بماند شرایط برای اوکراینی‌ها دشوارتر خواهد بود.
این مقام ارشد روس در گفتگو با تلویزیون دولتی روسیه همچنین تاکید کرد که «پنچره فرصت برای اوکراین در حال بسته شدن است.»
مسکو گفته است که گفتگوها باید بر اساس واگذاری اراضی اشغالی اوکراین که حدود یک پنجم خاک این کشور است صورت گیرد. ضمن اینکه کی‌یف باید از هرگونه چشم انداز برای پیوستن به ناتو چشم‌پوشی کند. شرایطی که از سوی اوکراین غیرقابل پذیرش خوانده شده است.
شویگو در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «توهمات رژیم کی‌یف مبنی بر اینکه اروپایی‌ها یک نشست زیبای صلح را ترتیب خواهند داد که در آن همه مشکلات داخلی اوکراین خودشان حل خواهد شد برای مردم این کشور گران تمام می‌شود.»روسیه بدنبال حمله در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۸ درصد از اوکراین از جمله شبه جزیره کریمه اوکراین را که در سال ۲۰۱۴ تصرف و به طور یکجانبه ضمیمه خاک خود کرد، تحت کنترل دارد. مسکو همچنین بخش‌هایی از چهار منطقه در جنوب شرقی اوکراین را در اختیار دارد و مدعی است که کی‌یف باید آنها را صورت کامل و قطعی به روسیه واگذار کند.
دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین ماه گذشته گفته بود که کی‌یف برای گفتگو آماده است، به شرط اینکه «حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین که توسط اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عضو سازمان ملل به رسمیت شناخته شده» به طور کامل رعایت شود.


 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها