به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۲۲:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۴ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۴۸۶۴۶۰

حمایت پوتین از تشکیل فلسطین مستقل 

حمایت پوتین از تشکیل فلسطین مستقل 
گروه بین الملل: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه  در مسکو با محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد و به او گفت که مسکو از وضعیت اسفناک مردم فلسطین رنجیده است و از آرزوی آنها برای ایجاد کشور فلسطین حمایت می‌کند.
پوتین گفت که مسکو با وجود آنکه درگیر جنگ در اوکراین است، به رویدادهای خاورمیانه توجه دارد. پوتین در جریان این دیدار هیچ اشاره مستقیمی به تهاجم یک هفته اخیر اوکراین به غرب روسیه نکرد؛ عملیاتی که ارتش روسیه را غافلگیر و بیش از ۱۳۰ هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرد.
بر اساس بیانیه کرملین، ولادیمیر پوتین در این دیدار گفت: «همه به خوبی می‌دانند که متأسفانه روسیه امروز باید از منافع خود دفاع کند و سلاح در دست، از مردم خود دفاع کند. با این وجود آنچه در خاورمیانه و آنچه در فلسطین می‌گذرد، از دید ما غافل نمی‌ماند. ما از درد و رنج و فاجعه انسانی که در فلسطین روی داده، آگاه هستیم.»
محمود عباس، سیاستمدار کهنه‌کار ۸۸ ساله فلسطینی نیز در این دیدار گفت که روسیه «یکی از عزیزترین دوستان» مردم فلسطین است و افزود: «ما به شما ایمان و اعتماد داریم و حمایت شما را احساس می‌کنیم.»
عباس همچنین با اشاره به رای دادگاه لاهه در ماه گذشته که اشغال سرزمینهای فلسطینی توسط اسرائیل و شهرک‌سازی در آنجا را غیرقانونی خوانده بود، گفت که شورای امنیت سازمان ملل متحد (که روسیه در آنجا حق وتو دارد)، باید برای توقف اقدامات اسرائیل وارد عمل شود.روسیه سعی دارد که خود را کشوری صلح‌طلب در خاورمیانه معرفی کند و مشکلات این منطقه را نیز ناشی از شکست‌های طولانی‌مدت سیاستهای ایالات متحده می‌داند.
با این وجود پوتین در جریان این دیدار که گزارش آن در وب‌سایت کرملین منتشر شده، هیچ ابتکار جدیدی برای پایان دادن به درگیرهای خاورمیانه ارائه نکرد و تنها سخنانش درباره حمایت از ایجاد کشور فلسطین و تعهد روسیه به ارائه کمک‌های بشردوستانه را تکرار کرد.

 
برچسب ها: فلسطین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها