به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ - ۱۱:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۵ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۴۸۶۶۱۸

کیفرخواست علیه یک ایرانی-‌آمریکایی 

کیفرخواست علیه یک ایرانی-‌آمریکایی 
گروه بین الملل: وزارت دادگستری آمریکا از بازداشت جفری چَنس نادر، تبعه ایرانی-‌آمریکایی و صدور کیفرخواست علیه او به اتهام تلاش برای فروش قطعات هواپیما به ایران خبر داد.
بر اساس بیانیه‌ای که دادگستری آمریکا  منتشر کرده، نادر ۶۶ ساله و ساکن کالیفرنیا،  در این ایالت بازداشت و روز جاری کیفرخواستی علیه او در رابطه با نقض تحریم‌های آمریکا صادر شد.
بر اساس این بیانیه،  نادر و دیگر همکارانش متهم به توطئه برای خرید و صادرات غیرقانونی چهار نوع قطعه هواپیمای ساخت ایالات متحده آمریکا به ایران شده‌اند.
این گزارش می‌گوید برخی قطعات یاد شده در جنگنده‌های نظامی از جمله جت‌های «اف-۴» ساخت آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد.دادگستری آمریکا می‌افزاید این کیفرخواست نشان‌دهنده تعهد این وزارت‌خانه به ممانعت از دسترسی ایران به تجهیزات نظامی است.
این بیانیه که در سایت وزارت دادگستری ایالات متحده منتشر شده، تصریح کرده است  نادر و همکارانش دست‌کم از سال ۲۰۲۳ برای خرید و صادرات ۳۲ قطعه هواپیماهای ساخت ایالات متحده به ایران توطئه کرده‌اند.این شهروند دوتابعیتی برای خرید قطعات هواپیما با شرکای تجاری خود در ایران هماهنگ می‌کرده تا قطعات مورد نیاز را از طریق شرکتش با نام «پرو اِیرو کاپیتال»، مستقر در کالیفرنیا از شرکت‌های آمریکایی خریداری کرده و کاربر نهایی این تجهیزات را نیز تامین‌کنندگان مستقر در ایالات متحده معرفی کرده است.
این بیانیه می‌افزاید  نادر بعد از خرید قطعات تلاش کرده در محموله‌های جداگانه آنها را به ایران ترانزیت کند، اما با مداخله مامور ویژه وزارت بازرگانی آمریکا بازداشت می‌شود و هیچ قطعه‌ای به دست جمهوری اسلامی نمی‌رسد.
متیو اولسن، دستیار دادستان کل در بخش امنیت ملی وزارت دادگستری می‌گوید اقدام امروز نشان‌دهنده تعهد وزارت دادگستری به دور نگه داشتن تجهیزات نظامی از دست ایران است. وی اظهار داشت: «ما شبکه‌های جنایی ناقض تحریم‌های ایالات متحده، عرضه‌کننده فناوری‌های حساس به دولت‌های متخاصم و سرکوبگر را به شدت بررسی، مختل و پاسخگو خواهیم کرد.»
 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها