به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ - ۱۵:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۶ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۴۸۶۷۰۰

رونمایی ترامپ از  طرح اقتصادی خود 

رونمایی ترامپ از  طرح اقتصادی خود 
گروه بین الملل: با فشرده‌تر شدن رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ در تجمعی در ایالت کلیدی کارولینای شمالی طرح اقتصادی خود را تبلیغ کرده است.
رئیس جمهور سابق آمریکا در نطقی ۹۰ دقیقه‌ای در نشویل قول پایین آوردن قیمت کالاهای مصرفی، افزایش دستمزدها از طریق کاهش دایمی مالیات، اصلاحات در سیستم انرژی و حذف تدابیر حفاظت از محیط زیست را دارد.این دومین حضور  ترامپ در یک تجمع انتخاباتی در دو هفته اخیر بود که نشان‌دهنده کاهش سرعت فعالیت انتخاباتی اوست و در حالی برگزار می‌شود که کمپین او سعی دارد از نیروی محرکه کارزار انتخاباتی کامالا هریس پیش از برگزاری مجمع ملی حزب دموکرات در هفته آینده بکاهد.سخنرانی  ترامپ حاوی پیشنهاد تازه‌ای نبود.او گفت که دولت بایدن-هریس اقتصاد آمریکا را «در هم شکسته» است و از جمعیت پرسید: «آیا اینجا کسی هست که احساس کند در دوران کامالا هریس و جو ناراست ثروتمندتر شده؟ آیا در دوران کامالا هریس و جو ناراست چیزی ارزانتر شده است؟».تورم در آمریکا ماه پیش به کمترین میزان در بیش از سه سال اخیر رسید، که شاید به کمپین هریس کمک کند.
ترامپ قول داد با گشودن میادین بیشتر برای حفاری نفتی بهای انرژی را پایین آورد و قول داد پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر و پروژه‌های زیربنایی که در دوران  بایدن تصویب شده را لغو کند.
او بار دیگر تعهد خود به لغو مالیات بر انعام را تکرار کرد، سیاستی که کمپین هریس هم گفت آن را دنبال خواهد کرد.
او در پایان سخنانش گفت که نظام بیمه «قانون مراقبت‌های بهداشتی ارزان» موسوم به اوباماکر را حفظ خواهد کرد. این قابل توجه بود چون او قبلا در دوران ریاست جمهوری‌اش سعی کرده بود آن را لغو کند.ترامپ در بیشتر این سخنرانی، که به عنوان یک نطق اقتصادی عرضه شده بود، به رقبای خود تاخت و به انتقاد از وضع مهاجرت و سایر مسائل پرداخت.کمپین هریس در واکنش گفت که  ترامپ در بیانیه‌اش تصمیم گرفت «به واقعیت‌هایی درباره اقتصاد که خوشایند او نیست» نپردازد.در ایمیل کمپین خانم هریس آمده است: «او دروغ گفت. او پرگویی کرد. او فریاد زد. او گفت که اقتصاد مساله مهمی نیست.»بعد از آنکه بایدن از رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد و  هریس جای او را گرفت که جان تازه‌ای به کمپین دموکراتها داد، ترامپ در روزهای اخیر درحالت تدافعی بوده است.یک بررسی تازه در «گزارش سیاسی کوک» حاکیست که  هریس درحال زدودن پیشتازی ترامپ در چندین ایالت کلیدی است.به نوشته این نشریه  هریس در نظرسنجی‌ها در آریزونا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین از  ترامپ جلو افتاده است و رقابت در جورجیا شانه به شانه است.
با این حال رقابت همچنان به شدت فشرده است و بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که رای دهندگان در مورد مسائل اقتصادی اعتماد بیشتری به ترامپ دارند.

 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها