به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۳ - ۰۱:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۳ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۴۸۷۹۹۱

داوری که رئال و بارسا از او متنفرند

داوری که رئال و بارسا از او متنفرند
گروه ورزشی: خیل مانسانو حساس ترین بازی این هفته لالیگا بین بارسا و اتلتیک را سوت خواهد زد، داوری که هم رئالی ها و هم بارسایی ها از او دل خوشی ندارند.به گزارش "ورزش سه"، خیل مانسانو، داور فعالی است که که به جرات می توان گفت نه هواداران بارسا و نه رئال دوست ندارند او برای تیم محبوبشان قضاوت کند.

مانسانو 40 ساله یکی از جنجالی ترین داوران لالیگا است. کسی که فصل گذشته در بازی رئال مادرید و والنسیا در مستایا ثانیه ای قبل از گل لحظه آخری جود بلینگام سوت پایان بازی را زد و ستاره انگلیسی را هم به خاطر اعتراض هایش اخراج کرد. او یکی دو هفته از داوری تعلیق شد و سپس بازگشت. مانسانو از آن پس دیگر برای رئال داوری نکرده ولی امشب بازی بارسا-اتلتیک را سوت می زند.

او در سیزدهمین فصل حضور خود در رده برتر فوتبال اسپانیا، امشب برای چهلمین بار یک بازی بارسا را سوت خواهد زد. بارسا با قضاوت مانسانو 8 شکست را متحمل شده است و این آمار او را به داوری (فعال در قضاوت و نه در میان بازنشسته ها) تبدیل کرده است که آبی اناری ها با او بیشترین شکست را متحمل شده اند.بارسا با خیل مانسانو علاوه بر 8 شکست، 7 بار مساوی کرده و 24 نیز برنده شده است. آمار او برای اتلتیک، 36 بازی، 15 برد، 11 باخت و 10 تساوی بوده است.

اخراج های ویژه
هیچ داور فعالی به اندازه خیل مانسانو به بازیکنان بارسا کارت قرمز نداده است. جدیدترینش اخراج لواندوفسکی برابر اوساسونا بود. مسی در تمام دوران حرفه ای خود در بارسا تنها یک کارت قرمز گرفت که از همین داور و در سوپرجام اسپانیا برابر اتلتیک بیلبائو بود. مانسانو همچنین نیمار و سوارز را نیز اخراج کرده است.

ال کلاسیکوهای جنجالی برای بارسا
در ال‌کلاسیکو فصل قبل لالیگا در مونتجوئیک، مانسانو خطای شوامنی روی آرائوخو، پنالتی نگرفت. VAR نیز روی ان صحنه دخالت نکرد. او در اولین ال کلاسیکوی خود در 15-2014 یک پنالتی مشکوک نیز به ضرر بارسا گرفت.در یکی از ال کلاسیکوی دوران کرونا در والدبباس مانسانو دو پنالتی احتمالی به نفع بارسا را سوت نزد و در دیداری که رئال 2-1 برنده شد، فقط دو دقیقه وقت اضافه گرفت که به شدت باعث اعتراض بارسلونا شد.

جنجالی ترین صحنه ها
در بازی بارسا و سویا در فصل 21-2020، مانسانو در وقت اضافه بازی که با تساوی (1-1) به پایان رسید، یک پنالتی واضح روی مسی را سوت نزد. یکی دیگر از اقدامات به یاد ماندنی مانسانو در بازی بارسا و خیرونا 21-2020 است که در آن او تصمیم گرفت کلمنت لنگله را اخراج کند. او پس از مشورت با VAR به لنگله قرمز داد.در فصل 19-2018، مانسانو، دیگو کاستا، بازیکن اتلتیکو، را به دلیل توهین در دوئل مقابل بارسا اخراج کرد. دو فصل قبل، در بازی دیگری بین اتلتیکو و بارسا او به اشتباه یک گل قانونی اتلتیکو را باطل کرد اما با اخراج لوئیس سوارز و سرخی روبرتو آن را جبران کرد.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها