به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۳ - ۰۱:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۳ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۴۸۸۰۱۱

درآمد ترامپ از کارزار‌های سیاسی جمهوری‌خواهان

درآمد ترامپ از کارزار‌های سیاسی جمهوری‌خواهان
گروه بین الملل: دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا اواخر سال گذشته (میلادی) حمایت خود را از برنی مورنو، مالک نمایندگی خودرو برای کرسی سنای اوهایو اعلام کرد که سبب شد جایگاه مورنو که پیش از این هرگز یک منصب دولتی را بر عهده نداشت از چند جمهوری‌خواه برجسته بالاتر برود.
به گزارش ایسنا، کارزار انتخاباتی او ۲ روز بعد در استراحتگاه ترامپ در مارآلاگو حدود ۱۷ هزار دلار هزینه کرد و سپس در ماه بعد ۷۹ هزار دلار دیگر خرج کردند که او را به یکی از بزرگ‌ترین خرج کنندگان سیاسی باشگاه فلوریدا تبدیل کرد.
اما او تنها نبود. نامزد‌های جمهوری‌خواه و گروه‌های سیاسی با جمع‌آوری کمک‌های مالی پر زرق و برق، اقامت در هتل‌های ترامپ و پرواز با هواپیمای شخصی رئیس‌جمهور سابق، امسال بیش از هر زمان دیگری از سال ۲۰۱۶، در مسیری قرار گرفته‌اند که برای کسب‌وکار ترامپ هزینه کنند.
خود ترامپ، هم در سال جاری و هم در دهه گذشته بزرگ‌ترین خرج کننده بوده است. ترامپ و گروه‌های سیاسی مرتبط در بین سه کارزار ریاست‌جمهوری او بیش از ۲۸ میلیون دلار کمک‌های تبلیغاتی خود را به شرکت‌های ترامپ اختصاص داده‌اند که به تبدیل شور و شوق حامیان سیاسی خود به سود شخصی کمک کرده است.
به گزارش سی‌ان‌ان، سایر جمهوری‌خواهان نیز از این روند پیروی کرده و میلیون‌ها دلار را در املاک ترامپ در تلاشی آشکار برای جلب نظر رئیس جمهور سابق و نشان دادن وفاداری‌شان به او و به رای‌دهندگان جمهوری‌خواه هزینه کرده‌اند.
برخی از نامزد‌هایی که در سال‌های اخیر بیشترین پول را برای تجارت ترامپ خرج کردند، سیاستمداران جدیدی بوده‌اند که به‌رغم عدم تجربه یا موفقیت در انتخابات گذشته، مورد تأیید رئیس‌جمهور سابق قرار گرفته‌اند، ازجمله مورنو، هرشل واکر، نامزد سابق سنا از ایالت جورجیا و کاری لِیک، نامزد سناتوری از ایالت آریزونا.
در نیمه اول سال ۲۰۲۴، کارزار‌های فدرال و کمیته‌های اقدام سیاسی (PAC) نزدیک به ۳.۲ میلیون دلار برای کسب و کار‌های ترامپ هزینه کرده‌اند که بیش از ۸۰ درصد آن از ستاد خود ترامپ و گروه‌های مرتبط بوده است. بزرگ‌ترین بخش - حدود ۱.۹ میلیون دلار - توسط ستاد انتخاباتی ترامپ و کمیته‌های جمع آوری کمک‌های مالی برای یک شرکت متعلق به ترامپ که جت او را اداره می‌کند، خرج شد.
کمپین‌ها و کمیته‌ها در مجموع، تا کنون بیش از یک میلیون دلار در مارآلاگو در سال جاری و حدود ۲۰۰هزار دلار در سایر هتل‌ها و استراحتگاه‌های ترامپ هزینه کرده‌اند.
شبکه سی‌ان‌ان در ادامه گزارش خود به افراد دیگری که امیدوار به کسب یک کرسی در مجلس سنا بوده و به‌رغم نداشتن سابقه فعالیت سیاسی توانسته‌اند حمایت ترامپ را جلب کنند، اشاره کرد و افزود: با این حال، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ترامپ به‌طور خاص نامزد‌هایی را برای حمایت انتخاب می‌کند که در کسب‌وکار او پول خرج می‌کنند، وجود ندارد، اما برخی کارشناسان می‌گویند که همپوشانی بین صرف پول در مارآلاگو و حمایت ترامپ باید باعث ایجاد نگرانی شود.
مارآلاگو، استراحتگاهی با قدمت یک قرن در یکی از زیباترین مناطق فلوریدا، زمانی یکی از اولین کلوپ‌های خصوصی در این منطقه بود که از اعضای سیاه‌پوست یا یهودی استقبال می‌کرد. لورنس لیمر که کتابی درباره روابط ترامپ با این باشگاه نوشته، معتقد است که بین مناظر باشکوه و مشتریان متنوع‌تر، این یک مکان عالی برای برگزاری مهمانی بود.
لیمر خاطرنشان کرد همان‌طور که ترامپ در دهه گذشته سیاست آمریکا را متحول کرد، مارآلاگو نیز به‌طور چشمگیری تغییر کرده و اکنون به‌طور فزاینده‌ای به مکانی برای جمع آوری کمک‌های مالی و برگزاری رویداد‌هایی برای محافظه‌کاران تبدیل شده است.
لیمر افزود: مردم آنجا هستند، زیرا می‌خواهند لطف او را به دست آورند. این دیگر برای سرگرمی نیست، سیاسی است.
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها