به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۴ - ۲۰:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۰ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۸۸۹۳۳

اردوغان: به قدس پشت نخواهیم کرد

اردوغان: به قدس پشت نخواهیم کرد
گروه بین الملل: رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی تاکید کرد که کشورش نمی‌تواند به قدس و فلسطینی‌ها پشت کند.
رجب طیب اردوغان اظهار داشت: نیرو‌های مسلح ما از سوریه تا شمال عراق، از لیبی تا سومالی، وظایف خود را در هر جایی که مسئولیت بر عهده می‌گیرند، فوق‌العاده انجام می‌دهند.
 وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح ترکیه ضامن استقلال کشور، یکپارچگی تجزیه ناپذیر میهن و اتحاد و همبستگی ملی ما هستند.اردوغان در بخش دیگری از سخنرانی‌اش به مسئله فلسطین پرداخت و در این باره بیان کرد: چگونه می‌توانیم چشمان خود را بر سرزمین‌های فلسطینی که مصطفی کمال آتاترک برای جلوگیری از تماس کفش دشمن با آن‌ها جنگید، ببندیم؟اردوغان گفت: چگونه می‌توانیم به بیت‌المقدس که اجداد ما چهار قرن در فضای صلح، رفاه و آرامش بر آن حکومت می‌کردند، پشت کنیم؟
وی ادامه داد: چگونه می‌توانیم گوش خود را بر روی فریاد برادران فلسطینی که اسرائیل از ۱۱ ماه قبل علیه آن‌ها نسل کشی می‌کند، ببندیم؟
رئیس جمهوری ترکیه اضافه کرد: چه کسی می‌تواند استانبول را از قدس جدا کند؟ چه کسی می‌تواند غزه را از غازی‌انتپ جدا کند؟ چه کسی می‌تواند میان ما و برادرانمان که همین یک قرن پیش در «چاناک قلعه» (نبرد دریایی سال ۱۹۱۵ میان متفقین به رهبری انگلستان و فرانسه با عثمانی‌ها) همراه آن‌ها جنگیدیم و شهدایی را تقدیم کردیم، دیواری ایجاد کند؟

 
برچسب ها: ترکیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها