به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۵ - ۲۰:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۴ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۴۸۹۴۷۷

استعفای وزیر امور خارجه اوکراین

استعفای وزیر امور خارجه اوکراین
گروه بین‌الملل: «روسلان استفانچوک» رئیس پارلمان اوکراین، اعلام کرد که «دیمیتری کوله‌با» وزیر امور خارجه اوکراین درخواست استعفا خود را ارائه کرده است.به گزارش شفقنا، «استفانچوک در صفحه فیسبوک خود نوشت که پارلمان اوکراین درخواست دیمیتری کولبا، مبنی بر استعفایش از سمت وزیر امور خارجه این کشور را دریافت کرده و این درخواست در یکی از جلسات عمومی آینده بررسی خواهد شد».

استفانچوک دیروز، سه شنبه، گزارش داد که دنیس مالیوسکا، وزیر دادگستری، الکساندر کامیشین وزیر صنایع استراتژیک، روسلان استریلتس، رئیس وزارت حفاظت از محیط زیست و اولگا استفانیشینا، معاون نخست وزیر در امور ادغام اروپا و اقیانوس اطلس نیز استعفای خود را تقدیم پارلمان کردند.

پیش از این یاروسلاو ژلزنیاک، معاون پارلمان اوکراین اعلام کرد که ممکن است تغییراتی در دولت و اخراج کارمندان این هفته در شورای وزیران اوکراین وجود داشته باشد، از جمله اخراج کوله‌با، وزیر امور خارجه و دنیس مالیوسکا، وزیر دادگستری از سمت‌های خود.

دیوید آراخامیا، رئیس فراکسیون حزب «خدمت مردم» به رهبری ولادیمیر زلنسکی در پارلمان اوکراین، گفت: که می‌توان انتظار تغییر عمده‌ای در دولت اوکراین داشت، زیرا ۵۰ درصد کارمندان دولت دستخوش تغییرات خواهند شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها