به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۵ - ۲۰:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۵ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۸۹۵۷۲

ونزوئلا روز کریسمس را عوض می‌کند

ونزوئلا روز کریسمس را عوض می‌کند
گروه بین الملل: نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که قصد دارد جشن‌های کریسمس را به ماه اکتبر منتقل کند.
مادورو در برنامه هفتگی تلویزیونی خود گفت: «الان ماه سپتامبر است و از همین حالا بوی کریسمس می‌آید.» او در ادامه گفت که قصد دارد امسال برای «ادای احترام» به مردم و به نشانه «قدردانی» از آن‌ها، کریسمس را از اول اکتبر آغاز کند.
این تصمیم رئیس‌جمهور ۶۱ ساله ونزوئلا به‌ منظور تلاش برای منحرف کردن توجه مردم از انتخابات ریاست جمهوری پرمناقشه در ماه ژوئیه که این کشور را درگیر بحران کرده است، تلقی می‌شود.
کریسمس در ونزوئلا که بیشتر شهروندان آن کاتولیک هستند، اهمیت زیادی دارد. با این حال، برخی از ونزوئلایی‌ها از ایده برگزاری زودهنگام جشن‌های کریسمس در حالی که کشور درگیر بحران است، ناراضی هستند.
خوزه ارنستو روییز، یک کارمند در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا گفت: «کریسمس قرار است زمانی برای شادی، دورهمی‌های خانوادگی، جشن‌ها و هدایا باشد... اما بدون پول و با این بحران سیاسی، چه کسی می‌تواند بپذیرد که کریسمس زودهنگام برگزار شود؟»این اولین بار نیست که روز تعطیل رسمی کریسمس در تقویم ملی ونزوئلا تغییر می‌کند. مادورو در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ نیز چنین کاری را انجام داد.
برخی از مخالفان مادورو بر این نظرند که او از این رویکرد به‌عنوان ابزاری برای مقابله با بحران‌های مختلف در ونزوئلا استفاده می‌کند.
 
برچسب ها: ونزوئلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها