به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۱۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۵ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب : ۴۸۵۱۳۷

اتحادیه اروپا پیروزی مادورو را به رسمیت نشناخت

اتحادیه اروپا پیروزی مادورو را به رسمیت نشناخت
گروه بین الملل: پس از آمریکا و چندین کشور دیگر، اکنون اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده که "پیروزی" نیکلاس مادورو را در انتخابات ونزوئلا به رسمیت ‌نمی‌شناسد. در پی انتخابات بحث‌برانگیز در ونزوئلا، اتحادیه اروپا اعلام کرد که "پیروزی" نیکلاس مادورو را در این انتخابات به رسمیت نمی‌شناسد. در بیانیه‌ای که شورای اتحادیه اروپا منتشر کرده، آماده است که این اتحادیه نمی‌تواند نتیجه‌ای را که شورای ملی انتخابات ونزوئلا در تاریخ ۲ ماه اوت (۱۲ مرداد) منتشر کرده، به رسمیت بشناسد.در این بیاینه‌ همچنین آمده است که "هر گونه تلاش برای به تأخیر انداختن انتشار کامل پروتکل‌های رسمی حوزه‌های انتخاباتی به شک و تردیدها جاری دامن خواهد زد".
اتحادیه اروپا در بیانیه خود تصریح کرده است که "پروتکل‌های انتخاباتی منتشرشده از سوی اپوزیسیون که چندین نهاد مستقل آن‌ها را بررسی کرده‌اند، به این اشاره دارند که ادموندو گونزالز (نامزد جناح اپوزیسیون) با اکثریتی واضح پیروز شده " و این اتحادیه از این رو خواهان آن است که "[تمامی] پروتکل‌های انتخاباتی در صورت امکان از سوی یک نهاد بین‌المللی به‌رسمیت‌شناخته‌شده مورد بررسی قرار گیرد".در این میان، انتقادهای جهانی نسبت به افزایش شمار بازداشت‌شدگان در ارتباط با اعتراضات به "پیروزی مادورو" بیشتر شده است. از جمله آنها، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان از "وضعیتی بحرانی" در ونزوئلا سخن گفته و تمامی طرف‌ها را فراخوانده تا "در پی حقیقت باشند و از هرگونه خشونت خودداری کنند".
نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا که اکنون بیش از ده سال است که زمام امور در این کشور را در دست دارد، پیش از اظهارات پاپ اعلام کرده بود که دولت ۲ هزار نفر از مخالفان خود را بازداشت کرده است.او در جریان یک گردهمایی در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا تهدید کرد که شمار بیشتری را بازداشت خواهد کرد و به زندان خواهد انداخت.

 
برچسب ها: ونزوئلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها