به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۵ - ۲۰:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۵ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۴۸۹۶۱۹

پیشرفت در واکسیناسیون کودکان غزه 

پیشرفت در واکسیناسیون کودکان غزه 
 گروه بین الملل: آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی از پیشرفت در واکسیناسیون کودکان غزه علیه بیماری فلج اطفال خبر داد، اما تاکید کرد که تنها راه پایان به این رنج انسانی ناشی از جنگ ۱۱ ماهه در نوار غزه، آتش‌بس دائم است.
اونروا  گفت که طی سه روز حدود ۱۸۷ هزار کودک در نواحی مرکز غزه علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند. این کارزار در مرحله دوم خود در مناطق دیگر نوار غزه دنبال خواهد شد.
کارزار واکسیناسیون علیه بیماری فلج اطفال از ماه گذشته در پی کشف یک مورد بیماری در یک پسربچه که نخستین مورد بیماری فلج اطفال در نوار غزه طی ۲۵ سال اخیر بوده است، کلید خورد.
اسرائیل و حماس بر سر توقف جنگ در برخی مناطق خاص توافق کرده‌اند تا نیروهای امدادی بتوانند برنامه واکسیناسیون را اجرا کنند. تاکنون نیز گزارشی مبنی بر تخطی از این توافق منتشر نشده است.
فیلیپه لازارینی، مدیر اونروا،  در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «پیشرفت بزرگی حاصل شده است. هر روز کودکان بیشتری در نواحی مرکزی غزه علیه بیماری فلج اطفال واکسینه می‌شوند.»
وی افزود: «با این‌که توقف جنگ به خاطر واکسیناسیون به مردم مهلتی می‌دهد، اما آن‌چه فورا باید انجام شود یک آتش‌بس دائم، آزادی همه گروگان‌‌ها و ورود کالاهای بشردوستانه، از جمله اقلام درمانی و بهداشتی به غزه به مقدار کافی است.»
فلسطینی‌ها می‌گویند که عامل بزرگ بازگشت بیماری فلج اطفال به غزه، فروپاشی نظام بهداشتی این منطقه و ویرانی اغلب بیمارستان‌های آن در جنگ است. اسرائیل گروه  حماس را متهم می‌کند که از بیمارستان‌ها برای اهداف نظامی خود استفاده می‌کند، اتهامی که حماس آن را رد کرده است.

 
برچسب ها: غزه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها