به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ - ۱۱:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۶ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۴۸۹۷۱۲

اولین پیروزی تاریخ ضعیف‌ترین تیم جهان

اولین پیروزی تاریخ ضعیف‌ترین تیم جهان
گروه ورزشی: در جریان هفته نخست لیگ ملت‌های اروپا، تیم ملی سن مارینو موفق به کسب اولین برد خود در یک مسابقه رسمی شد.به گزارش "ورزش سه"، از هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا و در گروه M، شب گذشته تیم سن مارینو میزبان لیختن اشتاین بود. دو تیمی که در رنکینگ فیفا در رتبه‌های آخر هستند و معمولا تبدیل به زنگ تفریح برای بالا بردن تفاضل گل تیم‌های مطرح قاره سبز در تورنمنت‌های مختلف می‌شوند.

با این وجود اما مصاف دیشب این دو تیم یک اتفاق ویژه داشت و آن هم اینکه تیم سن مارینو سرانجام بعد از ۲۰ سال موفق شدند از یک مسابقه برنده خارج شوند. در این دیدار سن مارینو با گل دقیقه ۵۳ نیکو سنسولی از میهمان پیش افتاد و توانست تا به صدا درآمدن سوت پایان از آن دفاع کند تا یک شب تاریخی برای فوتبال این کشور نسبتا ناشناخته رقم بخورد. البته در دقیقه ۳۰ لیختن اشتاین به گل اول بازی رسید اما داور بعد از بازبینی صحنه از طریق وی ای آر، آن را مردود اعلام کرد.

البته تنها پیروزی ۲۰ سال پیش آنها که اتفاقا مقابل همین لیختن اشتاین در اکتبر ۲۰۰۴ اتفاق افتاد در یک بازی دوستانه رقم خورده بود تا حالا این تیم برای نخستین بار در تاریخ فوتبالش، در یک بازی غیر دوستانه به برد برسد.


* عجایبی از سن مارینو که باورکردنی نیست!
در آخرین رنکینگ تیم‌های ملی در فیفا، سن مارینو در رتبه آخر یعنی ۲۱۰ قرار دارد و لیختن اشتاین در رتبه ۱۹۹ قرار گرفته است. این یعنی آن‌ها حتی از تیم هایی مانند پاکستان، بوتان، بلیز، جزایر ویریجین و حتی جبل الطارق هم پایین‌تر هستند.

سن مارینو در ۱۴۱ بازی اخیر دوستانه و رسمی‌ خود هرگز به برد نرسید بود و حالا بازیکنی تبدیل به قهرمان سن مارینو شده که خودش یک سال بعد از آن برد دوستانه یعنی سال ۲۰۰۵ به دنیا آمده است. نیکو سنسولی ۲۲ ساله که فصل گذشته جزء معدود لژیونرهای سن مارینو در سری D ایتالیا بود و البته امسال به لیگ کشورش بازگشته است. 

حیرت انگیز است بدانید در ترکیب شب گذشته سن مارینو، ماتئو ویتایولی که یکی از نفرات باتجربه این تیم است به علت مصدومیت غایب بود و البته برای برپایی جشن قهرمانی اولین برد تیم ملی کشورش‌تنها چند ساعت وقت داشت چرا که او به عنوان یک کارگر خط تولید در یکی از شرکت‌های سن مارینو مشغول به کار است.

این کشور تنها ۳۲ هزار نفر جمعیت دارد و از سال ۱۹۹۰ که به عضویت فیفا درآمدند تا کنون در ۱۷۷ بازی رسمی به میدان رفته اند که نتیجه تلاش شان، ۱ برد، ۵ مساوی و ۱۷۱ شکست بوده است.

بازیکنان سن مارینو شب‌گذشته تا چند ساعت بعد از بازی در استادیوم خانگی خود به جشن و پایکوبی پرداختند و سپس در شهر پابه پای مردم این کشور جشن گرفتند.جمعیتی که با این برد حسابی ذوق زده شدند و تا صبح خواب به چشمشان نیامد تا فوتبال بار دیگر‌ از قدرت‌های ماورایی خود برای خوشحالی یک کشور ۳۲‌هزار نفری‌ پرده بردارد.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها