به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۲ - ۲۱:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۴۹۰۲۰۵

هزینه‌تراشی ۳۰ میلیونی برای مردم نگون بخت از سوی خودروسازان

هزینه‌تراشی ۳۰ میلیونی برای مردم نگون بخت از سوی خودروسازان
گروه اقتصادی: عدم اعتماد به تولیدات داخلی، بزرگترین چالش صنایع برای ادامه رقابت در بازاری است که تنها ایرانی‌ها خریدارآن هستند. نبود وضعیت مناسب کیفی در تولید خودرو، سال هاست که دغدغه اصلی این صنعت و حتی متقاضیان این خودرو‌ها شده است.
 
به گزارش اقتصاد24، طی سال‌های اخیر شاهد تحویل خودرو‌هایی با زدگی در بدنه و نصب قطعات در موتور، از کارخانه‌های بزرگ خودروسازی کشور هستیم. با این حال مردم تنها امیدشان تولیدات داخلی است. از این رو در هر زمان چه ثبت نام برای پیش فروش چه فروش فوق العاده و چه قرعه کشی به دنبال دستیابی به خودرو‌های تولید داخل هستند. اما به چه قیمتی باید یک خودروی بی کیفیت بخرند این هم جای سوال دارد!

خیلی از متقاضیان خودرو که ماه‌ها و شاید به یکی دو سال هم رسیده، در صف انتظار نوبت تحویل خودرو ایستاده اند و امروز با تحویل خودروهایشان متوجه این موضوع شده اند که یا بخشی از بدنه خودرو نو که از کارخانه تحویل گرفته‌اند، رنگ شده و یا قطعه‌ای کهنه در قسمت موتور خودرو نصب شده است!

عمر طولانی قطعات در خودروهای نو تولید داخل
این شرح حال خودرو‌هایی است که طی سال‌های گذشته تولید و به دست مردم می‌رسد، اما در این بین خریدار همواره خسارت دیده و پس از مدت کوتاه از تحویل گرفتن خودرواز کارخانه متوجه آسیب و رنگ زدگی در بدنه خودرو می‌شود و یا کمتر از ۴۰-۵۰ کیلومتر حرکت با خودرو نو متوجه عمر طولانی قطعاتی که در خودرو استفاده شده، می‌شود.

حالا امروز برخی از متقاضیان برای دریافت خودروهایشان از کارخانه به مشارکت و اظهارنظر کارشناسان بخش خصوصی اعتماد می‌کنند و با پرداخت هزینه‌های بین ۴ تا ۳۰ میلیون تومان به دنبال عیوب خودرو نو داخل پارکینگ خودروساز یا نمایندگی‌ها می‌روند و در صورت مشاهده و تایید عدم سلامت خودرو قید تحویل را می‌زنند.سجاد عنایتی، فعال در حوزه کارشناسی خودرو  می‌گوید: اعتماد مردم در زمان دریافت خودرو‌ از کارخانه بسیار کم شده است به طوری که در زمان تحویل ترجیح می‌دهند مبلغی برای کارشناسی خودرو بپردازند تا از احتمالات دورشوند.

۱۰ درصد بدنه خودرو‌های کارخانه ای آسیب دیده به دست مشتری می رسد
عنایتی با اشاره به وضعیت تولید خودرو در کشور ادامه داد: به جرات می‌توان گفت که حدود ۱۰ درصد بدنه خودرو‌ها در زمان تحویل به مشتری دچار خط افتادگی،زدگی و یا آسیب جزئی در کارخانه شده اند که با کمی تکنیک این آسیب‌ها پوشانده و در نهایت تحویل داده می‌شوند.

وی تصریح کرد:، اما در برخی از موارد نیز آسیب‌ها به قدری عمیق و بزرگ است که بخشی از بدنه خودرو نو در کارخانه را باید رنگ بزنند و سپس تحویل مشتری بدهند.

این کارشناس خودرویی با تاکید بر اینکه برخی از قطعات نیز کارکرده جاسازی می‌شوند، گفت: در برخی از موارد کارشناسی شده خودرو‌های نو کارخانه‌ای، متوجه قطعات کارکرده در موتور و یا سایر بخش‌های خودرو می‌شویم که این بسیار جای تاسف است.

عنایتی با اشاره به این موضوع که نباید برای مردم بیش از این هزینه تراشید، گفت: هر متقاضی برای خرید خودرو با امیدی برای تحویل می‌رود؛ این نوعی اعتماد سازی است که خودروی تحویلی باید از هر حیث سالم و بدون مشکل باشد از این رو نباید خودرو‌ها را با رنگ کردن سپرو بدنه و نصب قطعات کهنه به مردم تحویل داد.

1
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۶/۱۹ ۲۳:۱۹
شرکت باید اصل هزینه و جریمه ی این تخلف را بپردازد تخلفی که اگر توسط یک شخص حقیقی یا حقوقی عادی انجام شود توسط دادگاه جرم و سرقت تلقی خواهد شد. (441246)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها