به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۳ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۴۹۰۸۲۳

انتشار تصاویر تاسیسات غنی سازی کره شمالی

انتشار تصاویر تاسیسات غنی سازی کره شمالی
گروه بین الملل: تصاویری از بازدید کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از یکی از این تاسیسات هسته‌ای این کشور منتشر شده است.
رسانه‌های کره شمالی برای نخستین بار تصاویری از تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم این کشور را منتشر کردند.
به گزارش فرارو، در این تصاویر، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هنگام بازدید از یکی از این تاسیسات هسته‌ای دیده می‌شود.
وی در این بازدید، خواستار افزایش تعداد سانتریفیوژ‌ها برای تقویت زرادخانه هسته‌ای شد.
خبرگزاری فرانسه، این تصاویر که بخشی از یک ویدیوی تبلیغاتی برای تاسیسات هسته‌ای کره شمالی است، را نشان‌دهنده جدیت پیونگ‌یانگ در پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای دانسته است.
این تصاویر در حالی منتشر شده که کره شمالی با تحریم‌های گسترده سازمان ملل با هدف محدودسازی برنامه‌های تسلیحاتی این کشور مواجه است.
تلویزیون کره شمالی زمان انجام بازدید کیم جونگ اون و محل این تاسیسات را مشخص نکرده است، با این حال تحلیلگران می‌گویند تصاویر ماهواره‌ای توسعه و ساخت و ساز در مرکز اصلی تحقیقات علمی هسته‌ای «یونگ بیون» و کارخانه غنی‌سازی اورانیوم آن را در سال‌های اخیر نشان می‌دهد.
رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز دوشنبه گفت که این سازمان فعالیت‌های منطبق با عملکرد یک راکتور و تأسیسات غنی‌سازی را در یونگ‌ بیون مشاهده کرده است.
رهبر کره شمالی در اظهارات خود بر لزوم افزایش تعداد سانتریفیوژها به منظور «افزایش تصاعدی» سلاح‌های هسته‌ای و گسترش استفاده از نوع جدیدی از سانتریفیوژ برای تقویت بیشتر تولید مواد هسته‌ای با درجه تسلیحاتی تاکید کرده است.کره شمالی در سال ۲۰۱۰ از برخی دانشمندان خارجی برای مشاهده یک مرکز سانتریفیوژ در یونگ‌ بیون دعوت کرده بود، اما تصاویر روز جمعه اولین و تنها اسناد تصویری از این تجهیزات هستند که تا کنون منتشر شده‌اند.
کره شمالی پیش از این عکس‌هایی از کلاهک‌های هسته ای خود منتشر کرده بود. این کشور شش آزمایش هسته‌ای زیرزمینی را بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ انجام داده است.
تخمین‌ها از تعداد سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی بسیار متفاوت است. در ماه ژوئیه گزارشی از سوی فدراسیون دانشمندان آمریکایی تصریح کرده بود که این کشور ممکن است مواد شکافت‌پذیر کافی برای ساخت ۹۰ کلاهک هسته‌ای تولید کرده باشد، اما احتمالاً این مواد در حال حاضر تنها در ۵۰ کلاهک کار گذاشته شده‌اند.

 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها