به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۳:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۴ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۴۹۰۹۹۳

گسترش همکاری کره‌شمالی با روسیه 

گسترش همکاری کره‌شمالی با روسیه 
گروه بین الملل: خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش داد، رهبر کره‌شمالی در نشستی در پیونگ‌یانگ به «سرگئی شویگو» دبیر شورای امنیت روسیه اطمینان داد که دولت کره‌شمالی همکاری خود را با روسیه بر اساس روح پیمان مشارکت راهبردی جامع گسترش خواهد داد.
به گزارش ایسنا، شورای امنیت روسیه  در بیانیه‌ای اعلام کرد شویگو  از پیونگ‌یانگ بازدید کرد و در آنجا مورد استقبال «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی قرار گرفت.
در جریان سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به پیونگ‌یانگ در تاریخ ۱۸ تا ۱۹ ژوئن، روسیه و کره‌شمالی یک توافقنامه بین‌دولتی در زمینه همکاری در زمینه بهداشت، آموزش پزشکی و علوم، توافقنامه ساخت یک پل خودرویی مرزی بر روی رودخانه توماننایا و معاهده جدید مشارکت استراتژیک جامع امضا کردند.
سند اخیر برای جایگزینی معاهده اصلی دوستی، حسن همجواری و همکاری بین کشورها در ۹ فوریه ۲۰۰۰ طراحی شده است. معاهده جدید مدت نامحدودی خواهد داشت، مشمول تصویب است و از تاریخ مبادله اسناد تصویب لازم‌الاجرا خواهد شد.
ماده ۴ این معاهده فرض می‌کند که اگر یکی از طرفین مورد حمله مسلحانه یک دولت یا چند کشور قرار گیرد و در وضعیت جنگی قرار گیرد، طرف دیگر بلافاصله با تمام امکاناتی که در اختیار دارد کمک‌های نظامی و غیره، مطابق با ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و مطابق با قوانین روسیه و کره‌شمالی ارائه خواهد کرد.
علاوه بر این، بر اساس ماده ۸، طرفین مکانیسم‌هایی را برای انجام فعالیت‌های مشترک برای تقویت توان دفاعی به نفع جلوگیری از جنگ و تضمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد می‌کنند.
شورای امنیت روسیه روز جمعه اعلام کرد، «سرگئی شویگو» در سفری به پیونگ‌یانگ مورد استقبال «کیم جونگ اون» قرار گرفت. شورای امنیت روسیه همچنین ادامه داد: «این سفر از سوی شویگو بخشی از مذاکرات در جریان استراتژیک، بین پیونگ‌یانگ و مسکو است.»
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شورای امنیت روسیه همچنین اعلام کرد: «در این سفر، تبادل دیدگاه‌ها با کره‌شمالی در زمینه‌های مختلف شامل دستورکار بین‌المللی و دوجانبه انجام می‌شود.»
این سفر چند مدت پس از امضای پیمان دفاعی کرملین با پیونگ‌یانگ انجام شده است.
شورای امنیت روسیه در وب‌سایت خود اعلام کرد: «دیدارها در پیونگ‌یانگ در فضایی منحصربفرد با اعتماد و دوستانه و در راستای توافق‌های به دست آمده توسط رهبران ۲ کشور در جریان سفر رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به کره‌شمالی در ماه ژوئن برگزار شد.»
این شورا همچنین در بیانیه خود آورده است: «دیدارهای پیونگ‌یانگ، سهم مهمی در اجرای معاهده مشارکت استراتژیک امضا شده توسط ۲ کشور خواهد بود.»
برچسب ها: کره‌ شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها