به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ ساعت ۰۲:۲۷
کد مطلب : ۴۹۱۶۲۲

 سفر مقام ارشد کرملین به تهران  برای دومین بار طی ۴۰ روز گذشته

 سفر مقام ارشد کرملین به تهران  برای دومین بار طی ۴۰ روز گذشته
گروه سیاسی: در میانه انتقادات گسترده غرب از ایران  به دلیل ارسال موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، دبیر شورای امنیت کرملین برای دومین بار طی ۴۰ روز گذشته به تهران سفر کرد.
خبرگزاری رویترز گزارش داده است که سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت روسیه، یک هفته بعد از سفر به کره شمالی، روز سه‌شنبه  وارد تهران شد.
غرب تهران و پیونگ‌یانگ را به ارسال تسلیحات به روسیه متهم کرده است.
پایگاه اطلاع‌رسانی دولت  نیز تصویری از دیدار  شویگو با مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران منتشر کرده که در این دیدار، او خواستار گسترش روابط با روسیه شده است.
 پزشکیان در این دیدار گفت كه دولت چهاردهم همکاری‌ها و اقدامات در حال انجام در مسیر ارتقای سطح روابط دو کشور را با جدیت دنبال خواهد کرد.
این مقام ارشد امنیتی روسیه نیز در این دیدار تصریح کرده که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کرملین از او خواسته این پیام را به مسئولان عالی جمهوری اسلامی ایران انتقال دهد که «موضع روسیه برای همکاری در مسائل منطقه‌ای با ایران تغییر نکرده است».
چند هفته بعد از سفر ۱۶ مرداد شویگو به تهران، نهادهای غربی تایید کردند که جمهوری اسلامی محموله موشک‌های بالستیک به روسیه ارسال کرده است؛ موضوعی که تحریم‌های جدید غرب علیه ایران را در پی داشت.با این حال، اخیرا پزشکیان  گفت که در دولت او، جمهوری اسلامی موشک به روسیه ارسال نکرده است.
وب‌سایت نور نیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران نیز  گزارش داد که شویگو با علی اکبر احمدیان، همتای ایرانی خود دیدار کرده است.
رویترز می‌نویسد دیدار این مقام ارشد امنیتی از کره شمالی و ایران در میانه تشدید فشار کی‌یف بر آمریکا و متحدان غربی خود برای دریافت مجوز استفاده از موشک‌های دوربرد ساخت این کشورها در جنگ با روسیه انجام می‌شود.
دیدار دوباره  شویگو از تهران همچنین در حالی است که روسیه اخیرا چندین بار اعلام کرده که به امضای یک «توافق بزرگ و سند همکاری راهبردی» با ایران نزدیک شده است.
 شویگو تا اردیبهشت امسال وزیر دفاع روسیه بود و از آن پس، به سمت دبیر کل شورای امنیت این کشور منصوب شد.
او هفته گذشته طی سفری به کره شمالی با کیم جونگ اون، رهبر این کشور دیدار کرد و بعد از بازگشت، دیداری نیز در شهر سنت پترزبورگ روسیه با وانگ یی، وزیر خارجه چین داشت.
 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها