به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۵ - ۱۶:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۵ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۹۴۴۸۸

پشت پرده درآمدزایی از خودپرداز‌ها چیست؟

پشت پرده درآمدزایی از خودپرداز‌ها چیست؟
گروه اقتصادی: حتما این روزها وجود دستگاه های بزرگ ATM یا همان عابربانک ها در شکل و شمایل مختلف در گوشه و کنار شهر توجه شما را جلب کرده است اما تا به حال به این مسئله فکر نکرده باشید که خیلی از این عابربانکها مالکان خصوصی دارند.
 
به گزارش همشهری آنلاین، درسته خرید و فروش این دستگاه ها این روزها، هم محل درآمدی برای فروشنده ها و بازاریابان انها شده هم امیدی برای کسب سود و درآمد توسط خریدارانشان به خاطر همین بازار خرید و فروششان در فضای مجازی به خصوص سایتهای تبلیغاتی حسابی داغ داغ است.
 
آگهی های وسوسه انگیز
متن آگهی هایی که افراد را حسابی برای خریدن دستگاه های عابربانک وسوسه می کند"بدون واسطه از وارد کننده خرید کنید، باکیفیت ترین دستگاه را با قیمت مناسب خرید کنید، انواع عابربانک و کشلس اورجینال صفرتاصد خرید وتحویل شروع قیمت از۴۰ میلیون تومان، معاف ازمالیات بدون قطعی و اکبند، مشارکت بانکی بدون مالیات، درصد سود مشارکت ۶۰الی۷۰ درصد، دستگاه های قانونی و سالم بدون قطعی و خرابی یاقطعات اورجینال و پشتیبانی مادام العمر شرکت دارای انبار قطعات است و کد ثبت بابت استعلام شما مشتریان عزیز، درامدماهیانه حداقل ۵ میلیون تومان واریز سود از سمت بانک به صورت ماهانه گرفتن امتیاز حساب برای اقدام به دریافت وام رونق کسب و کار، سوییچ بانکی معتبر به همراه قرارداد رسمی تحویل فوری امکان بازید ازانبارتسویه درمحل دوربین پالت روتر سوییچ راه اندازی درانباررایگان انجام صفرتاصدمراحل بانکی شرایط نقدو اقساط صفرتاصد مراحل بانکی به عهده ی شرکت است خدمات پس ازفروش مادام العمراست، تکنسین ماهر درهمه ی استان ها حضور دارد درصورت هرگونه خرابی در کمتر از ۲ساعت اعزام میشود دستگاه راه اندازی شده صفرتاصد تحویل داده میشود برای مشاوره و کارشناسی شماره تماس بگذارید! "

تعداد آگهی های فروش دستگاه های عابر بانک در فضای مجازی زیاد است اما وقتی با چند مورد از آنها تماس می گیریم تازه متوجه می شویم فروشنده های اصلی که تعدادشان به اندازه انگشتان دو دست هم نمی رسد با استخدام بازاریابها کار و کسب خود را روونق داده اند. البته بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که دستگاه های عابر بانکی که توسط این افراد فروخته می شود همگی دست دوم و گاها به قول خودشان دست سوم هستند. علتش هم محدودیت هایی است که به خاطر تحریم ها در واردات این عابر بانکها داریم. یکی از فروشندگان می گوید جز خود بانکها کسی به دستگاه های عابربانک وارداتی نو دسترسی ندارد تمام این دستگاه هایی که آزاد خرید و فروش می شود کارکرده است البته او این نکته را هم یادآور می شود که درست است شرکتهایی در سالهای اخیر به مونتاژ این دستگاه ها روی آوردند اما از انجا که اصلی ترین قطعه آنها یعنی بردشان وارداتی است و بردهای وارداتی هم هیچ ضمانت نامه ای ندارند خریداران ترجیح می دهند دستگاه های کارکرده را خریداری کنند.

قیمت های نجومی
درواقع اگر شما بخواهید یکی از این دستگاه های خودپرداز را خریداری کنید و منبع درآمدی از محل آن برای خود دست و پا کنید باید حداقل ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه کنید این البته کف قیمت دستگاه اهی خودپرداز در سایتهای خرید و فروش اجناس کارکرده است به گفته یکی از فروشندگان دستگاه هایی که کیفیت بهتر و ضمانت شده ای دارند تا ۶۰ -۷۰ میلیون تومان هم برای خریداران آب می خورد اما دیگر دلواپسی از بابت خرابی و قطع و وصل آن ندارند! برای این که مشتری را سفت و سخت بچسبد و یکی از این دستگاه ها را به فروش برساند اطمینان می دهد از صفر تا صد راه اندازی دستگاه با شرکت ماست حتی قرار داد با بانک را هم ما می بندیم و سود حاصل از هر تراکنش به نسبت ۶۰ به ۴۰ تقسیم می شود ۴۰ درصد شرکت فروشنده و ۶۰ درصد خریدار! البته تامین تمام ضمانت ها و مدارکی که بانک درخواست می کنند بر عهده خریدار است از ارائه مدارک هویتی گرفته تا سفته ای که ضمانت می کند پول تقلبی در دستگاه قرار داده نمی شود.!

ترفندهای کسب درآمد بیشتر از دستگاه خودپرداز
از انجا که درامدزایی دارندگان این دستگاه های خودپرداز از محل تراکنش هایی که انجام می شود خیلی هایشان برای کسب سودو درامد بیشتر دست به کارهای عجیب و غریبی می زنند. مثلا با افتتاح چند حساب و گرفتن کارتهای بانکی مختلف و حتی استخدام افرادی در طول روز نسبت به انجام تراکنش های مختلف با خودپردازهای خود اقدام می کنند . عده ای هم که حاضر نیستند از این خرجها کنند و به قولی آدم استخدام کنند برای افزایش تعداد تراکنش ها به تخریب دستگاه های خودپردازی که در همسایگی شان فعالیت دارند می پردازند و از این طریق تلاش می کنند بر تعداد مشتریانشان بیفزایند خلاصه این که قصه این خودپردازها با مالک خصوصی و درامدزایی از آنها حسابی سر دراز دارد.
 
اولین عابر بانک خاورمیانه در ایران
اولین عابر بانکی که در ایران راه اندازی شد در واقع اولین عابربانکی بود که کلا در خاورمیانه راه اندازی می شد آن هم در سال ۵۱ . این عابربانک را که باجه اتوماتیک معروف بود بانک بیمه بازرگانان در خیایان جمهوری راه اندازی کرده بود تا در ان زمان ایران در گروه کشورهای پیشرفته جهان که از سیستم اتوماتیک کامپیوتری در امر بانکداری استفاده می کرد اضافه شود. در ۱۶ بهمن که این دستگاه راه اندازی شد راد لون مسئول اموزش موسسه باروس کارت اعتباری خود را در محل مخصوص باجه اتوماتیک کامپیوتری قرار داده و ۱۰ ثانیه بعد پول نقدمورد نیازش به طور اتوماتیک در اختیارش قرار می گیره و این کلی باعث خوشحالی مردم می شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها