به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۵ - ۲۳:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۵ ساعت ۲۱:۴۶
کد مطلب : ۴۹۴۵۶۵

فیلترینگ به اهدافش نرسیده است

فیلترینگ به اهدافش نرسیده است
گروه بین الملل: یك عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فیلترینگ کارایی خود را از دست داده است، گفت: تمامی جریان‌های سیاسی مجلس و فراکسیون ها، روی این موضوع که فیلترینگ به اهدافش نرسیده و باید در این خصوص بازنگری صورت بگیرد، اتفاق نظر دارند.
 احمد فاطمی در خصوص وضعیت فیلترینگ در کشور، اظهار داشت: باید به این مساله پاسخ داده شود آنهایی که به دنبال فیلترینگ بودند آیا به اهداف خود رسیدند یا نه؟ به نظر من این گروه‌ها به اهداف خود نرسیدند، زیرا مردم با انواع فیلتر شکن‌ها وارد این پلتفرم‌ها می‌شوند؛ لذا فیلترینگ کارکرد خود را از دست داده است و تنها تاثیر فیلترشکن‌ها این بوده که کسب و کار‌های مردم تعطیل، سرعت اینترنت پایین آمده و هزینه گزافی هم به مردم تحمیل کرده است.
وی افزود: بنابراین نیاز است در حوزه رفع فیلترینگ، عقلانی برخورد کنیم و احساسی تصمیم نگیریم. همه کشور‌ها می‌پذیرند که باید نظارت درستی بر فضای مجازی شکل بگیرد، اما مدیریت باید ایجابی باشد نه سلبی. ضمن اینکه اگر بتوانیم عوارض و موارد مخرب فضای مجازی را به حداقل برسانیم، می‌توانیم از این فضا جهت آگاهی بخشی به مردم و رونق کسب و کار‌ها استفاده کنیم.
نماینده  بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب‌های استفاده از فیلترشکن در میان کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: بسیاری از سایت‌هایی که مسدود بودند، اکنون با استفاده از فیلترشکن‌ها در دسترس همه اقشار قرار دارند و جوانان و کودکان را با خطر فزاینده‌ای مواجه کردیم؛ لذا رفع فیلترینگ ضرورتی اجتناب ناپذیر است؛ اما باید نظام قانونمند و مبتنی بر قانون بر فضای مجازی حاکم باشد، نه اینکه سلیقه‌ای و همراه با انواع تندروی‌ها آن را تبدیل به تابو کنیم.
 فاطمی خاطرنشان کرد: تمامی جریان‌های سیاسی مجلس و فراکسیون‌ها روی این موضوع که فیلترینگ به اهدافش نرسیده و باید در این خصوص بازنگری صورت بگیرد، اتفاق نظر دارند.


 
برچسب ها: فیلترینگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها