به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۸ - ۱۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۸ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۴۹۵۰۸۹

گرمای جهانی و افزایش طوفان‌های ویرانگر

گرمای جهانی و افزایش طوفان‌های ویرانگر
گروه جامعه: در حالی که پیش‌بینی می‌شود طوفان موسوم به «میلتون» به زودی مناطق وسیعی از ایالت «فلوریدا»ی آمریکا را تحت تأثیر قرار دهد، یک تحلیل آب و هوایی جدید نشان می‌دهد گرمای جهانی چگونه احتمال وقوع طوفان‌های قدرتمند را افزایش خواهد داد.
 
به گزارش ایسنا، طوفان موسوم به «هلن» که اخیرا بخش‌هایی از آمریکا را درنوردید، یکی از مرگبارترین طوفان‌های تاریخ ایالات متحده بوده است.تجزیه و تحلیل‌های جدید نشان داد تغییرات آب و هوایی تا ۱۰ درصد میزان بارندگی ناشی از این طوفان را افزایش داده است که بیش از ۲۲۰ نفر را در ۶ ایالتِ آمریکا کشته و منجر به آبگرفتگی معابر و جاده‌ها شده است. همچنین تغییرات اقلیمی، بادهای ناشی از طوفان هلن را ۱۱ درصد شدیدتر کرد.

در همین رابطه گروه چندملیتی دانشمندان در موسسه World Weather Attribution اعلام کردند سوزاندن سوخت‌های فسیلی احتمال وقوع طوفان‌ها را همانند طوفان هلن، ۲.۵ برابر بیشتر از دوران پیش از صنعتی شدن کرده است.

مطالعه‌ای که توسط موسسه Climate Central در روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد دمای سطح دریا در اطراف مسیر طوفان میلتون به دلیل بحران آب و هوایی، ۴۰۰ تا ۸۰۰ برابر بیشتر است.به گزارش روزنامه «گاردین»، کارشناسان اظهار کردند: اگر انسان‌ها به گرم کردن آب و هوا ادامه دهند، ما همچنان شاهد تبدیل شدن طوفان‌ها به «اَبَر طوفان‌ها» خواهیم بود که منجر به تخریب‌های بیشتر می‌شود.
برچسب ها: گرما طوفان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها