به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۱ - ۲۰:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۱ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۹۵۴۰۷

مهدی طارمی، کریم باقری را جا گذاشت

مهدی طارمی، کریم باقری را جا گذاشت
گروه ورزشی: مهدی طارمی با حضور در ترکیب تیم ملی در مصاف با ازبکستان از رکورد تعداد بازی‌های ملی کریم باقری عبور کرد و در رتبه نهم بازیکنان باسابقه تاریخ تیم ملی قرار گرفت.مصاف هفته سوم تیم ملی ایران و تیم ملی ازبکستان از سری مسابقات گروه اول رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا با تساوی بدون گل به پایان رسید تا نبرد سرگروهی به دیدار برگشت و در تهران موکول شود. در این بازی تنها دستاورد تیم ملی این بود که با وجود ده نفره شدن در ۳۵ دقیقه پایانی، نتیجه را به میزبان واگذار نکردیم و با یک امتیاز از تاشکند به امارات رفتیم.  

مهدی طارمی با این که در این بازی موفق به گلزنی نشد اما، توانست بر تعداد بازی‌های ملی خود بیفزاید و از رکورد کریم باقری عبور کند. تا پیش از این بازی، کریم باقری و مسعود شجاعی مشترکا با 87 بازی ملی در رتبه نهم با‌سابقه‌ترین بازیکنان تیم ملی قرار داشتند که مهدی طارمی با حضور در بازی دیشب، هشتاد و هشتمین بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرد و با عبور از رکورد این دو کاپیتان اسبق تیم ملی، در رتبه نهم جای گرفت. از 87 بازی ملی کریم باقری، او در 84 بازی در ترکیب فیکس حضور داشته و در سه بازی به صورت بازیکن جانشین به ترکیب اضافه شده است در حالی که طارمی 77 بازی در ترکیب ثابت و 11 بازی به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفته است. مسعود شجاعی نیز 61 بازی را به صورت بازیکن فیکس و 26 بازی تحت عنوان یار تعویضی به میدان آمده است.  

مهدی طارمی حالا خیز بلندی برای قرارگیری در رتبه‌های بالاتر در جدول با سابقه‌ترین بازیکنان تاریخ تیم ملی برداشته است و اگر می‌خواهد یک رتبه بالاتر قرار گیرد باید حداقل 14 بازی ملی دیگر داشته باشد تا بتواند در جایگاه هشتم قرار گیرد. جایگاه هشتم در این جدول فعلا در دست کمک مربی حال حاضر تیم ملی یعنی آندرانیک تیموریان با 101 بازی ملی است. در سه جایگاه برتر نیز به ترتیب جواد نکونام با 149 بازی در رتبه اول، علی دایی با 148 بازی در رتبه دوم و احسان حاجی صفی با 142 بازی در رتبه سوم قرار دارند.
مرجع : فوتبالی
برچسب ها: مهدی طارمی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها