به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۳ - ۱۸:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۳ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۴۹۵۸۸۶

صادرات فناوری کره جنوبی آهسته شد

صادرات فناوری کره جنوبی آهسته شد
گروه اقتصادی: صادرات محصولات فناوری کره‌جنوبی برای دومین ماه متوالی آهسته شد که نشان می‌دهد تقاضای جهانی ممکن است به اوج خود برسد.به گزارش ایسنا، وزارت بازرگانی کره جنوبی، روز دوشنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد صادرات که عمدتا مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است، در سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۴ درصد رشد کرد و در مقایسه با ۲۸.۵ درصد در ماه اوت، کاهش یافت. ارسال محموله‌های تراشه حافظه DRAM  که پرسودترین محصول کره جنوبی است، ۵۷.۱ درصد افزایش یافت که ضعیف‌ترین رشد از دسامبر سال گذشته بود.
 
قیمت تراشه حافظه DRAM و Nand، در ماه گذشته کاهش یافت. تقاضا برای تراشه‌های حافظه که با توسعه جهانی هوش مصنوعی تقویت شده، به رشد سریع‌تر اقتصاد کره‌جنوبی در سال جاری نسبت به پیش‌بینی اولیه، کمک کرده است.

با توجه به اینکه سامسونگ الکترونیک و اس کی هاینیکس، در میان پردرآمدترین شرکت‌های کره جنوبی هستند، این کشور در تجارت،  به شدت به فناوری متکی است و گوشی‌های هوشمند، نمایشگر رایانه، باتری‌های قابل شارژ و سایر قطعات بکار رفته در کالاهای مصرفی پیشرفته را عرضه می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، محموله‌های فناوری تقریبا یک سوم از کل صادرات کره جنوبی را تشکیل می‌دهند. هر چند حالی رشد صادرات فناوری، نشانه‌هایی از کندی را نشان می‌دهد، اما اقتصاددانان و سیاست‌گذاران می‌گویند بعید است که به سرعت کند شود و به اقتصاد کره جنوبی کمک خواهد کرد تا رشد خود را در سال آینده ادامه دهد. این اطمینان به بانک مرکزی کره کمک کرد تا نرخ بهره معیار خود را تا قبل از کاهش آن به ۳.۲۵ درصد در هفته گذشته، بالا نگه دارد.
برچسب ها: کره جنوبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها