به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۲:۵۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۶ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۴۹۶۳۰۸
وزیر دفاع آمریکا:دشمنان هرچقدر هم تاسیسات خود را زیر زمین پنهان کنند، به آنها حمله می‌کنیم

حمله آمریکا  با بمب‌افکن‌های رادارگریز بی-۲ اسپیریت به حوثی‌ها

حمله آمریکا  با بمب‌افکن‌های رادارگریز بی-۲ اسپیریت به حوثی‌ها
گروه بین الملل: ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، اعلام کرد ایالات‌متحده علیه تاسیسات زیرزمینی تسلیحات حوثی‌ها چندین حمله انجام داد و در این حمله‌ها از بمب‌افکن‌های رادارگریز استراتژیک بی-۲ اسپیریت استفاده کرد.
طبق اعلام سنتکام، در انبارهای حوثی‌ها که هدف حمله آمریکا قرار گرفتند، موشک‌ها، قطعات تسلیحات و سایر مهماتی نگهداری می‌شد که از آنها در حمله به کشتی‌های نظامی و غیرنظامی در دریای سرخ، خلیج عدن و سایر نقاط منطقه استفاده می‌شد.
ارتش آمریکا با اشاره به استفاده از بمب‌افکن‌های رادارگریز بی-۲ اسپیریت در این حمله‌ها گفت استفاده از این بمب‌افکن‌ها نشانگر توانایی تهاجمی آمریکا در حمله به اهداف مورد نظر خود در هر زمان و مکان لازم است.سنتکام خاطرنشان کرد بررسی‌ها نشان می‌دهد در حمله‌های آمریکا به حوثی‌هاغیرنظامیان آسیب ندیده‌اند.
سه مقام نظامی آمریکایی به سی‌ان‌ان گفتند ارتش آمریکا  به انبارهای تسلیحات حوثی‌ها و تاسیسات زیرزمینی حوثی‌ها در یمن حمله کرد.
یکی از این مقام‌های نظامی به سی‌ان‌ان گفت آمریکا این حمله‌ها را با بمب‌افکن‌های رادارگریز بی-۲ اسپیریت انجام داده است. این اولین بار است که آمریکا در حمله به حوثی‌ها از این بمب‌افکن‌های استراتژیک استفاده می‌کند.العربیه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد ارتش آمریکا سلاح‌هایی را که حوثی‌ها در حمله به خطوط کشتیرانی استفاده می‌کردند، هدف قرار داد.
رسانه‌های حوثی‌ها پیش‌تر از حمله آمریکا و اسرائیل به شهرهای صنعا و صعده خبر داده بودند.
در همین حال لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا،  در بیانیه‌ای گفت حمله‌های ارتش ایالات متحده با بمب‌افکن‌های رادارگریز استراتژیک بی-۲ اسپیریت به پنج انبار زیرزمینی تسلیحات حوثی‌ها نشان می‌دهد هر چقدر هم دشمنان آمریکا تلاش کنند تاسیسات خود را با استحکام در اعماق زمین پنهان کنند، ایالات متحده می‌تواند به این اهداف دسترسی داشته باشد.
وزیر دفاع آمریکا گفت به درخواست جو بایدن دستور این حمله را مستقیما صادر کرده است.
 آستین گفت : «این یک نمایش منحصر به فرد از توانایی ایالات متحده برای هدف گرفتن تجهیزاتی بود که دشمنان ما سعی دارند دور از دسترس نگاه دارند، صرف نظر از اینکه در چه عمقی دفن شده یا چقدر مستحکم یا تقویت شده‌اند.»او گفت که به کارگیری بمب‌افکن‌های رادارگریز دوربرد بی-۲ نیروی هوایی نشان‌دهنده توانایی‌های نظامی آمریکا برای هدف گرفتن این نوع اهداف در اطراف جهان است.این حمله تازه‌ترین واکنش آمریکا به حدود یک سال حملات حوثی‌ها به خطوط کشتیرانی در دریای سرخ و خلیج عمان است.
او گفت: «حملات غیرقانونی حوثی‌ها همچنان باعث اختلال در جریان آزاد تجارت بین‌المللی است، خطر فاجعه‌های زیست محیطی را به همراه دارد، و جان غیرنظامیان بیگناه و نیروهای آمریکایی و شرکای آن را به خطر می‌اندازد.»

حمله اسرائیل به بندر لاذقیه 
خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) از "حمله اسرائیل" به بندر لاذقیه در ساحل مدیترانه خبر داد. مقامات نظامی سوریه به این خبرگزاری گفتند نیروهای دفاع هوایی این کشور موفق شدند، "شماری از پرتابه‌های اسرائیل را بر فراز لاذقیه رهگیری و سرنگون کنند". 
گروه دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن گفته است که در حمله به لاذقیه انبار تسلیحات هدف قرار گرفته و آتش‌سوزی رخ داده است.دولت سوریه متحد حزب‌الله لبنان است و اسرائیل بارها اعلام کرده برای کاهش نفوذ ایران و شبه‌نظامیان هم‌پیمان آن در سوریه عملیات نظامی انجام می‌دهد. 
بندر لاذقیه در دریای مدیترانه یکی از مهم‌ترین بنادر سوریه به‌شمار می‌رود که از طریق آن مواد غذایی و دیگر مواد حیاتی به سوریه می‌رسد.
پایگاه اصلی هوایی روسیه "حمیمیم" هم در نزدیکی این بندر واقع شده است.

 
برچسب ها: حوثي‌ها
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها