به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۲:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۴۹۶۳۸۸

دویدن ربات با سرعت ۱۲ کیلومتر بر ساعت در صحرا

دویدن ربات با سرعت ۱۲ کیلومتر بر ساعت در صحرا
گروه فیلم: ربات «Star۱» با قد یک مترو ۷۰ سانتی متری یک دونده سبک و منحصر به فرد است که می‌تواند در انواع سنگ‌فرش‌ها تا سرعت ۱۲ کیلومتر بر ساعت بدود.شرکت «Robot Era» نامی نوظهور اما پرآوازه در این صنعت است؛ پس از نمایش ربات انسان‌نمای XBot-L، که چند ماه پیش در امتداد دیوار چین قدم می‌زد، این شرکت اکنون فیلمی از دو مدل Star۱ در حال مسابقه در صحرای گبی منتشر کرده است.
 
 
 
این شرکت، ربات‌های انسان‌نما را با نگاه به فعالیت در محیط‌های دنیای واقعی طراحی کرده و توسعه داده است.در ویدئویی که اواخر ماه گذشته گرفته شد، دو ربات انسان‌نمای «Star۱» نمایش داده شده‌اند که در صحرای گوبی مسابقه می‌دهند. ربات‌ها در مسیرهای صخره‌ای، مناطق چمن‌زار و جاده‌های پر پیچ و خم دیده می‌شوند. یکی از ربات‌ها "پابرهنه" می‌دود، در حالی که دیگری یک جفت کفش ورزشی دارد که، همانطور که مشخص است، نقش مهمی در نتیجه مسابقه ایفا کرد.اگرچه این شرکت جزئیات زیادی در مورد ربات انسان‌نمای «Star۱» فاش نکرده است، اما می‌دانیم که این ربات یک مترو ۷۰ سانتی‌متر قد دارد و وزن آن ۶۵ کیلوگرم است.

در مسابقه صحرا، رباتی که کفش‌های کتانی پوشیده بود در ابتدا عقب بود اما به سرعت فاصله بین آن‌ها کم شد؛ بنابر گزارش این شرکت، ربات «Star۱» با کفش ورزشی به سرعت ۳.۶ متر در ثانیه رسید و توانست ۳۴ دقیقه کامل پیشتاز بماند.این مسابقه توانایی ربات‌ها را برای کنترل آسان زمین‌های ناهموار نشان می‌دهد.
مرجع : دیجیاتو
برچسب ها: ربات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها