به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۹ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۴۹۶۸۸۵

حمله تند به کلوپ: دیگر اینجا آفتابی نشو

حمله تند به کلوپ: دیگر اینجا آفتابی نشو
گروه ورزشی: هواداران آلمانی بنرهای انتقادی بسیاری را علیه کلوپ به نمایش گذاشتند تا واکنش تندی به پیوستنش به ردبول داشته باشند.به گزارش ایسنا، هواداران ماینتس در جریان دیدار با لایپزیگ در بوندسلیگا بنرهای انتقادی بسیاری را علیه یورگن کلوپ به نمایش درآوردند. این مربی آلمانی یازده سال را به عنوان بازیکن (۲۰۰۱ - ۱۹۹۰) در ماینتس گذراند و در ادامه برای هفت سال (۲۰۰۸ - ۲۰۰۱) مربی این تیم بود.
 
روی بنر هواداران چه نوشته شده بود؟
کلوپ در میان هواداران ماینتس جایگاه ویژه‌ای دارد و کسی انتظار نداشت هواداران این تیم به او حمله کنند. در بازی ماینتس - لایپزیگ، اولتراها دو بنر را به‌وضوح خطاب به اسطوره باشگاهشان آویزان کردند.

اولین مورد این بود: «همه چیزهایی را که به تو دادیم فراموش کردی.»
در بنر دوم نقل قولی از خود کلوپ به چشم می‌خورد: «مردم را تا زمانی که ناامیدم کنند، دوست دارم.» و کپشن زیر این جمله این بود: «دیوانه شدی؟» عبارت Bist du bekloppt در آلمانی بازی با کلمات بود - حروف KLOPP با رنگ قرمز نوشته شده است و به این نکته اشاره می‌کرد دقیقاً چه کسی مورد خطاب قرار گرفته است.

کلوپ تقریباً دو دهه را در ماینتس گذراند و به عنوان مربی، این باشگاه را به بوندسلیگا و سپس رقابت‌های اروپایی رساند. چرا اولتراها علیه او شده‌اند؟ روشن است: اخیرا اعلام شد که یورگن کلوپ ژانویه آتی به ردبول می‌رود و در آنجا مدیر بخش فوتبال این باشگاه خواهد شد. ردبول مسئول باشگاه‌های لایپزیگ، سالزبورگ، نیویورک‌ ردبول و رد بول براگانتینو است. ردبول علیرغم وضعیت کلی مثبتش در جامعه ورزشی، دشمنان و مخالفان زیادی در جامعه فوتبال پیدا کرده است؛ به خصوص در آلمان که لایپزیگ تیم «مصنوعی» در نظر گرفته می‌شود و اعتراضات هواداران به حضور این باشگاه در بوندسلیگا به صورت مرتب صورت می‌گیرد.

مشکل به قدری حاد است که پیوستن حتی غیر مستقیم به لایپزیگ می‌تواند به شهرت فردی در آلمان آسیب برساند. به نظر می‌رسد یورگن جایگاهش را در آلمان از دست می‌دهد.   هواداران بوروسیا دورتموند رویکرد تندتری را در پیش گرفته‌اند. سایت هواداران دورتموند یعنی schwartzgelb (زرد و مشکی‌پوشان) متنی را منتشر کرد که در آن آمده است: «یورگن کلوپ هرگز فوتبال را دوست نداشت. او فقط یک سخنران و بازاریاب خوب است که می‌داند چگونه خودش را عرضه کند. ما امیدواریم به این زودی‌ها در دورتموند آفتابی نشود.»

خود کلوپ هنوز درباره کل این وضعیت اظهار نظری نکرده است. او تنها گفت از اینکه اکنون قرار است در ردبول کار کند، بسیار خوشحال است:بعد از تقریبا ۲۵ سال به عنوان مربی نمی‌توانم بیش از این خوشحال باشم که در پروژه‌ای مانند این مشارکت دارم. پست هر فرد ممکن است تغییر کند اما علاقه من به فوتبال و افرادی که فوتبال را به آنچه هست می‌رسانند تغییر نکرده‌ است.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها