به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۹۶۹۰۰
نتانیاهو: تصمیمات خود را مستقل از آمریکا اتخاذ می‌کنیم

حمله اسرائیل  به مراکز مالی حزب‌الله لبنان

حمله اسرائیل  به مراکز مالی حزب‌الله لبنان
گروه بین الملل: سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که  به تمام مراکز و مواضع حزب‌الله در لبنان که برای تأمین مالی فعالیت‌های این سازمان استفاده می‌شوند، حمله خواهد کرد.
  دانیل هاگاری، گفت که به زودی دستور تخلیه به غیرنظامیان در لبنان صادر خواهد شد تا از بانک‌ها و سایر مکان‌های مرتبط با تأمین مالی حزب‌الله فاصله بگیرند، پیش از اینکه حملات هوایی آغاز شود. به گزارش تایمز اسرائیل، او افزود: «تا دقایقی دیگر، هشدارهای اولیه تخلیه را به ساکنان لبنان در بیروت و سایر مناطق صادر خواهیم کرد تا از مکان‌هایی که برای تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی حزب‌الله استفاده می‌شوند، خارج شوند.»
هاگاری تأکید کرد: «هرکسی که در نزدیکی مکان‌هایی باشد که برای تأمین مالی فعالیت‌های  حزب‌الله استفاده می‌شوند، باید فوراً از آنجا فاصله بگیرد.»
او ادامه داد: «ما در ساعات آینده به بسیاری از مکان‌ها حمله خواهیم کرد و شبانه به مکان‌های بیشتری حمله خواهیم داشت. در روزهای آینده فاش خواهیم کرد که چگونه ایران با استفاده از مؤسسات و انجمن‌های غیرنظامی به عنوان پوشش، فعالیت‌های  حزب‌الله را تأمین مالی می‌کند.»هاگاری در پایان گفت: «ما امشب به این مکان‌ها حمله خواهیم کرد و نتایج را در روزهای آینده اعلام خواهیم کرد.»
یک مقام ارشد اطلاعاتی اسرائیل گفت که این حملات "القرض الحسن" را "در سراسر لبنان" هدف قرار خواهد داد. این مقام که خواست نامش فاش نشود، افزود که القرض الحسن یک واحد حزب الله است که برای پرداخت پول به عوامل حزب الله و کمک به خرید سلاح استفاده می‌شود.
این سازمان غیرانتفاعی ثبت شده، که توسط ایالات متحده و عربستان سعودی تحریم شده است، خدمات مالی ارائه می‌دهد و از سوی لبنانی‌های عادی نیز استفاده می‌شود.

 قطع ارتباط نخست‌وزیر لبنان  با حزب‌الله 
نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان، به شبکه العربیه گفت از اواسط ماه گذشته میلادی (اواخر شهریور) هیچ ارتباطی با حزب‌الله نداشته است.
او قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل را موجب ثبات در لبنان خواند و بر لزوم اجرای آن تاکید کرد.میقاتی افزود افزود راه‌حل دیپلماتیک برای پایان دادن به مناقشه کنونی هنوز روی میز است.
قطعنامه ۱۷۰۱ حزب‌الله را ملزم به عقب‌نشینی به ساحل شمالی رودخانه لیتانی می‌کند. بر اساس این قطعنامه، ارتش لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل باید به جای حزب‌الله در جنوب لبنان مستقر شوند.

اتهام نیروهای سازمان ملل در لبنان به اسرائیل
سپاه حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) اسرائیل را به تخریب عمدی یکی از برج‌های دیده‌بانی خود متهم کرد. یونیفیل  گفت که یک بولدوزر ارتش یک حصار و برج یکی از مواضع سازمان ملل در مروهین در جنوب لبنان را تخریب کرد.
یونیفیل تاکید کرد که سربازان کلاه آبی "به‌رغم فشارهایی که وارد می‌شود" در تمام مواضع خود باقی خواهند ماند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اخیراً از سازمان ملل خواسته است که نیروهای کلاه‌آبی حافظ صلح را از صحنه جنگ خارج کند.
در پی تشدید درگیری بین ارتش اسرائیل و حزب الله در لبنان، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به طور فزاینده‌ای بین جبهه‌ها گیر افتاده‌اند. پنج صلح‌بان اخیرا در جریان عملیات ارتش اسرائیل در جنوب لبنان زخمی شدند که اعتراضات بین‌المللی را برانگیخت.نیروهای حافظ صلح یونیفیل از سال ۱۹۷۸ در لبنان مستقر هستند و بیش از ۱۰هزار سرباز و غیرنظامی را شامل می‌شوند.

هشدار پیش از حمله  ۷ اکتبر  حماس
طبق گزارش شبکه ۱۲ اسرائیل، سازمان امنیت داخلی اسرائیل شین‌بت در ساعت ۲:۵۸ بامداد روز ۷ اکتبر ۲۰۲۳، هشداری فوری درباره فعالیت‌های مشکوک سیم‌کارت‌های متعلق به حماس در غزه به چندین نهاد رسمی از جمله پلیس اسرائیل و شورای امنیت ملی ارسال کرده بود.
این هشدار حدود سه ساعت قبل از اینکه نیروهای حماس از حصار مرزی غزه عبور و حملات  خود را در جنوب اسرائیل آغاز کنند، ارسال شد.بر اساس این گزارش، فعالیت‌های مشکوک از سوی چندین گروه حماس در غزه مشاهده شده بود که می‌توانست نشان‌دهنده حمله‌ای قریب‌الوقوع باشد. با این حال، هیچ اقدامی در پاسخ به این هشدار صورت نگرفت و شین‌بت از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.
این در حالی است که دولت و رهبران ارشد نظامی اسرائیل مدعی شده‌اند که در آن زمان هشداری درباره حمله قریب‌الوقوع دریافت نکرده بودند، اگرچه در سال گذشته گزارش‌های متعددی از نشانه‌های هشداردهنده درباره برنامه‌های حماس برای حمله بزرگ منتشر شد.

نتانیاهو: تصمیمات خود را مستقل از آمریکا اتخاذ می‌کنیم
 نخست‌وزیر اسرائیل، تأکید کرد که کشورش تصمیمات مربوط به اقدام در نوار غزه و لبنان را به‌طور مستقل از متحد آمریکایی خود اتخاذ می‌کند. 
بنیامین نتانیاهو، تأکید کرد که اسرائیل اگرچه ملاحظات دولت آمریکا را در نظر می‌گیرد، اما در نهایت تصمیمات را بر اساس منافع ملی خود می‌گیرد. این موضوع توسط دفتر نتانیاهو اعلام شده است.پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و سران ارتش این کشور بلافاصله واکنش نشان دادند و تهدید کردند این اقدام ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند. بسیاری از متحدان اسرائیل حمله موشکی ایران به اسرائیل را محکوم کردند. 
لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، پیشتر گفته بود که کشورش علاقمند است ببیند که اسرائیل برخی از حملات در داخل و اطراف بیروت را کاهش می‌دهد. او افزود که شمار تلفات غیرنظامیان بسیار بالاست.

 تحقیقات درباره نشست اطلاعات محرمانه آمریکا 
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید تحقیقات درباره نشت اطلاعات محرمانه آمریکا درباره طرح‌های اسرائیل برای حمله به ایران در حال انجام است.
مایک جانسون،  اعلام کرد که تحقیقاتی درباره نشت اسناد محرمانه اطلاعاتی آمریکا مرتبط با آماده‌سازی‌های اسرائیل برای حمله به ایران در جریان است.
جانسون  گفت: «جلسه توجیهی در سطح محرمانه‌ای وجود دارد... ما آن را از نزدیک دنبال می‌کنیم.» او جزئیات بیشتری درباره این جلسه توجیهی ارائه نکرد.
اسرائیل در حال آماده‌سازی برای حمله به ایران در پاسخ به حمله موشکی بالستیک تاریخ اول اکتبر است.

 اقدام قانونی علیه مکرون 
اسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه اسرائیل دستور داده است، علیه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، اقدامات قانونی صورت گیرد. به گفته وزارت خارجه اسرائیل ، دلیل این اقدام ممنوعیت حضور شرکت‌های اسرائیلی در نمایشگاه نظامی و تجارت دریایی در پاریس است.
هفته گذشته، مسئولین نمایشگاه یوروناوال اعلام کردند که دولت فرانسه دستور داده است غرفه‌های اسرائیلی در این نمایشگاه که اوایل نوامبر برگزار می‌شود، حذف شوند. این تصمیم شامل هفت شرکت اسرائیلی شده است.

هریس با اتهام نسل‌کشی علیه اسرائیل موافق نیست
کارزار انتخاباتی معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، کامالا هریس اعلام کرد که او با معترضی که اسرائیل را به ارتکاب نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها در غزه متهم کرد، موافق نیست و این اتهام را نپذیرفته است.
در یک رویداد انتخاباتی  در ویسکانسین، یکی از دانشجویان دانشگاه ویسکانسین-میلواکی که کفیه به سر داشت، هریس را به حمایت از "نسل‌کشی" متهم کرد. 
هریس در پاسخ به این دانشجو گفت: «من به حق ابراز نظر شما احترام می‌گذارم. من در حال حاضر در حال صحبت هستم. من می‌دانم که شما در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید. من خواهان آتش‌بس هستم.»وقتی این معترض از سالن بیرون برده شد، او از هریس درباره تلفات غیرنظامیان در غزه پرسید که هریس پاسخ داد: «چیزی که او درباره آن صحبت می‌کند، امری واقعی است. این موضوعی نیست که من امروز برای بحث در نظر گرفته بودم، اما واقعی است و من به صدای او احترام می‌گذارم.»
برخی مفسران جناح راست آمریکا ادعا کردند که اظهارنظر هریس مبنی بر اینکه "این واقعی است" به معنای پذیرش اتهام "نسل‌کشی" است، در حالی که دیگران گفتند که هریس صرفاً به اشاره معترض درباره تلفات غیرنظامیان پاسخ داده است.

 اسرائیل حزب‌الله را در روستاهای مرزی نابود  می‌کند
به گفته یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، این کشور حملات خود علیه مواضع حزب‌الله  در جنوب لبنان را تشدید کرده است. 
گالانت در جریان بازدید از نیروهای نظامی در شمال اسرائیل گفت: «ما نه تنها در حال شکست دشمن هستیم، بلکه او را در تمام روستاهای مرزی نابود می‌کنیم.» وی تأکید کرد که حضور نظامی اسرائیل در منطقه مرزی " کاملا محسوس" است.
اندکی پیش از این، رسانه‌های دولتی لبنان گزارش دادند که نیروی هوایی اسرائیل در مدت چند دقیقه ۱۴ حمله به روستای خیام در مرز انجام داده است.
گالانت تصریح کرد که هدف ارتش اسرائیل "پاک‌سازی کامل" منطقه از حضور حزب‌الله است تا مردم بتوانند به خانه‌های خود در شمال اسرائیل بازگردند و "زندگی خود را دوباره بسازند."

استقرار ۳ سامانه ضدموشکی تاد در اسرائیل 
شبکه العربیه گزارش داد اکنون سه سامانه ضدموشکی تاد در اسرائیل مستقر شده‌اند. تلویزیون اسرائیل هم پیش‌تر خبر داد سامانه تاد آمریکا اکنون در اسرائیل وارد فاز عملیاتی شده است.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها