به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۴۹۶۹۴۹
بلاتکلیفی حیوانات باغ‌وحش صفادشت ادامه دارد

میش دو قلو زا در باغ وحش پلمب شده صفادشت مفقود شد

میش دو قلو زا در باغ وحش پلمب شده صفادشت مفقود شد
گروه جامعه: مدیرعامل باغ‌وحش صفادشت گفت: بعد از صورتجلسه و تحویل باغ وحش به امین اموال، مفقود شدن میش دو قلو زا در باغ وحش پلمب شده صفادشت خبر بدی است که بعد از گذشت ٢٠ روز از مرگ بچه مارال بدنیا آمده، قطع پای توله شیر و فرار مار از تلاریوم در شرایط بلاتکلیفی باغ وحش حادث شد اما هیچ مسئولی پاسخگوی این اتفاق نیست.
 
به گزارش ایلنا، علیرضا شرفی  از بلاتکلیفی حیوانات باغ وحش صفادشت، خبر داد و اظهار کرد: به رغم گذشت بیش از ٢٠ روز از پلمب باغ‌وحش، حیوانات همچنان پشت درهای بسته بسر برده و بلاتکلیفی نگهداری آنها ادامه دارد.

شرفی با عنوان اینکه هیچ تدبیری برای نجات حیوانات از این شرایط اندیشیده نشده است، ادامه داد: در این مدت اخبار خوبی از وضعیت حیوانات گزارش نشده و به تازگی از مفقود شدن میش ماده جوان دوقلو زا در این باغ‌وحش مطلع شدم که‌ با وجود پلمب بودن باغ‌وحش اما هیچ  شخصی پاسخگو‌ نیست و مسئولیت گم شدن این حیوان را برعهده نگرفته است.

وی ادامه داد: تا کنون هیچ تعیین تکلیفی برای حیوانات انجام نشده و همچنان حیوانات با مخارج سنگین نگهداری می‌شوند. حیواناتی که طی چندین سال با استقبال بازدیدکنندگان بسیار روبرو بودند، امروز، تنها و بلاتکلیف، پشت درهای بسته در انتظار ترحم مسئولان هستند که شاید دستوری برای تعیین تکلیف این شرایط صادر شود.

مدیرعامل باغ‌وحش صفادشت با اشاره به اینکه این باغ وحش با رای دادگاه به علت «تصرف عدوانی» تعطیل شد، یادآوری کرد: بعد از صورتجلسه و تحویل حیوانات باغ وحش به امین اموال در سلامت کامل، مرگ بچه مارال بدنیا آمده، اتفاق ناخوشایندی بود که در زمان پلمب باغ وحش پیش آمد و در نهایت توله شیر باغ وحش به علت عدم رسیدگی پای خود را خورده و دچار آسیب شد.

وی در پاسخ به سئوال ایلنا از وضعیت فعلی توله شیر، گفت؛ متاسفانه پای توله شیر را قطع کردند. دست این حیوان، دوباره عفونت کرده بود که در محیط زیست مجدد جراحی شد و عفونت را خارج کردند اما در حال حاضر بدون حضور ما نگهداری می‌شود.

شرفی توضیح داد: با وجود گذشت بیش از ٢٠ روز از پلمپ باغ‌وحش، سازمان محیط زیست که وظیفه حمایت از حیوانات مجموعه باغ‌وحش صفادشت را دارد برای تعیین تکلیف حیوانات و امکان انتقال به مکان جدید، کمکی نکرده است. 
برچسب ها: باغ‌وحش صفادشت
** ارسال نظر برای اين مطلب در تاريخ ۱۴۰۳-۰۸-۰۷ ۱۰:۱۷ بسته می شود. **
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها