به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ - ۲۲:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۴۹۷۲۵۲

گام بلند عربی‌ها برای سبز شدن

گام بلند عربی‌ها برای سبز شدن
گروه اقتصادی: امارات قصد دارد با توجه به اینکه منطقه گرم و خشک که بیشتر مواد غذایی مصرفی خود را وارد می‌کند یارانه‌هایی برای جذب شرکت‌های کشاورزی ارائه دهد.به گزارش ایسنا، ابوظبی به دنبال جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری از شرکت‌های کشاورزی است، زیرا اختلالات زنجیره تامین در سراسر جهان به تلاش برای خودکفایی بیشتر دامن می‌زند.
 
دفتر سرمایه گذاری ابوظبی اعلام کرد که پایتخت امارات‌متحده عربی که بیشتر موادغذایی خود را وارد می‌کند، به دنبال سرمایه‌گذاری ۳۴.۹ میلیارد دلاری در این بخش تا سال ۲۰۴۵ است. این یارانه به شرکت‌های داخلی و بین‌المللی برای جذب تولید هر چیزی از دام و پرورش ماهی گرفته تا پروتئین جایگزین و جلبک دریایی ارائه می‌شود.

کارشناسان اظهار کردند که ما می‌خواهیم ابوظبی را در آینده به یک صادرکننده عمده تبدیل کنیم. همه‌گیری کووید-۱۹، جنگ در اوکراین، مشکلات حمل‌ونقل و آب وهوای شدید زنجیره‌های تامین غذا را در چند سال گذشته متزلزل کرده است و بسیاری از کشورها را وادار کرده است که درباره نحوه تغذیه خود تجدید نظر کنند.

امارات متحده عربی که ۸۰ درصد موادغذایی خود را از خارج از کشور خریداری می‌کند، تلاش‌های مضاعفی برای تقویت تولید داخلی و ایجاد ذخایر خود انجام داده است اما افزایش تولید غذا در منطقه گرم و خشک بیابانی چالش‌برانگیز است.

تمرکز این گروه شامل توسعه غذاهای جدید مانند پروتئین‌های جایگزین و جلبک‌ها خواهد بود. تقاضای غذا با افزایش جمعیت امارت به ۳.۸ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ از ۲.۱ میلیون نفر در سال ۲۰۱۱ افزایش یافته است.

ابوظبی علاوه بر امنیت غذایی، به دنبال تقویت اقتصاد خود با ۹۰ میلیارد درهم از تولید ناخالص داخلی این بخش تا سال ۲۰۴۵ است و قصد دارد که بیش از ۶۰ هزار شغل اضافی ایجاد کند.بلومبرگ گزارش کرد که ابوظبی تنها شهری نیست که می‌کوشد سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت غذا هدایت کند. دبی وعربستان سعودی نیز برای تقویت زنجیره تامین و تقویت تولید مواد غذایی محلی گام هایی برداشته‌اند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها