به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۴ - ۱۷:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۴ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۹۷۶۰۸

محاکمه جدید پولانسکی در آمریکا حل و فصل شد

محاکمه جدید پولانسکی در آمریکا حل و فصل شد
گروه فرهنگی: رومن پولانسکی در لس‌آنجلس به دلیل تعرض به یک فرد خردسال در سال ۱۹۷۳ به دادگاه نمی‌رود.به گزارش ورایتی، وکیل پولانسکی، الکساندر روفوس-ایزاکس به خبرگزاری فرانسه گفته است که پرونده پولانسکی که به تازگی در آمریکا مطرح شده بود، با رضایت طرفین حل شد و اکنون به طور رسمی محاکمه وی در آگوست ۲۰۲۵ منتفی شده است.
 
گلوریا آلرد، وکیل شاکی هم تایید کرد که طرفین با رضایت متقابل، شکایت را حل و فصل کردند.
در این دادخواست که ژوئن ۲۰۲۳ ارایه شد، ادعا شده بود که پولانسکی به یک دختر جوان در سال ۱۹۷۳ و هنگامی که او زیر سن قانونی بود، تجاوز کرد. گفته شد شاکی ماه‌ها قبل در یک مهمانی با پولانسکی ملاقات کرده بود و برای شام به خانه‌اش دعوت شده و با نوشیدنی بیهوش شده بود.
پولانسکی این ادعا را از طریق وکیل خود رد کرد و در زمان طرح این ادعا اعلام کرد به شدت اتهامات را رد می کند و معتقد است محل مناسب برای رسیدگی به این پرونده دادگاه است.

پولانسکی از سال ۱۹۷۸ از آمریکا فراری است و به همین دلیل نمی‌توانست خودش در دادگاه شرکت کند و باید از طریق ویدیویی در دادگاه شرکت می‌کرد. وی آن زمان و در آستانه صدور حکم دادگاه به اتهام تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله از کشور فرار کرد و از آن زمان تاکنون بدون ترس از دستگیری نمی‌تواند به کشور بازگردد. در دهه‌های بعد، تلاش‌ها برای حل پرونده جنایی و استرداد او ناموفق بوده است.
این کارگردان به تازگی با محاکمه‌ای به اتهام افترا در پاریس از سوی بازیگر شارلوت لوئیس روبه‌رو شد که مدعی بود این کارگردان در ۱۶ سالگی به او تجاوز کرده است. در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۹ با مجله فرانسوی پاریس مچ، پولانسکی ادعای لوئیس را دروغ فجیع خواند و لوئیس هم از او برای افترا شکایت کرد. در ماه می، پولانسکی از این اتهامات تبرئه شد.
مرجع : مهر
برچسب ها: رومن پولانسکی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها