به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۷ - ۱۸:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۷ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۴۹۸۲۷۲

فروش آیفون ۱۶ در اندونزی ممنوع شد

فروش آیفون ۱۶ در اندونزی ممنوع شد
گروه اقتصادی: وزارت صنعت اندونزی، فروش آیفون ۱۶ در این کشور را ممنوع اعلام کرد.اندونزی، فروش گوشی‌های آیفون ۱۶ را ممنوع و اعلام کرد اپل به الزام سرمایه‌گذاری داخلی عمل نکرده است.
 
به گزارش ایسنا، وزارت صنعت اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد آیفون ۱۶ اپل که در سپتامبر معرفی شد، نمی‌تواند در بازار داخلی عرضه شود، زیرا شرکت «پی تی اپل اندونزیا» که نمایندگی بومی اپل است، به الزامات ۴۰ درصد محتوای بومی برای تلفن‌های هوشمند عمل نکرده است.
 
این الزام، شرایط نامطلوبی را برای اپل به همراه آورده است، زیرا می‌توانست از فروش خوب گوشی پرچمدار خود در اقتصاد یک تریلیون دلاری اندونزی برخوردار شود. برآورد می‌شود در این کشور آسیایی، بیش از ۳۵۰ میلیون گوشی فعال وجود دارد که بسیار بیشتر از جمعیت ۲۷۰ میلیون نفری آن است.
 
وزارت صنعت اندونزی پیش‌تر اعلام کرده بود اپل فقط ۱.۵ تریلیون روپیه (۹۵ میلیون دلار) در اندونزی سرمایه گذاری کرده که بسیار کمتر از ۱.۷ تریلیون روپیه است که متعهد شده بود. اپل به جای ایجاد تاسیسات تولید داخلی، مراکز آموزشی توسعه دهنده برنامه ساخته است.
حدود ۹ هزار دستگاه آیفون ۱۶ به صورت چمدانی یا از طریق پست تاکنون وارد اندونزی شده‌اند. وزارت صنعت اندونزی اعلام کرده که این گوشی‌ها می‌توانند به صورت شخصی استفاده شوند، اما خرید و فروش آنها ممنوع است.
برچسب ها: آیفون 16
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها