به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۲ - ۲۲:۳۶
 
۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۷۳۷۲۶
زیباکلام: مسئله هسته‌ای زرادخانه اصولگرایان است

رسایی: تعداد مردمي كه شادي كردند ۱۰۰ نفر بودند!!

گروه سیاسی: صادق زیباکلام گفت: بعد از توافق، نهالی کاشته شد و هر دو جریان تندرو از روزی که توافق اعلام شد قصد کردند که این نهال را از ریشه بخشکانند و نگذارند که پا بگیرد.
رسایی: تعداد مردمي كه شادي كردند ۱۰۰ نفر بودند!!
به گزارش خبرگزاری آنا، مناظره صادق زیباکلام استاد دانشگاه و حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز با موضوع تفاهم هسته‌ای سوئیس و روند مذاکرات در محل آمفی‌تئاتر باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد.

زیباکلام: توافق سوئیس مثل نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی، یک نقطه عطف است
در این نشست، ابتدا «صادق زیباکلام» استاد دانشگاه تهران در آغاز سخنان خود در این نشست مناظره، با اشاره به اینکه «در مورد نام این توافق اجماع نظری وجود ندارد ولی همه می‌دانیم که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم»، اظهار کرد: باید بگوییم که این تفاهم اولیه بعد از ۱۸-۱۹ ماه مذاکرات ایران و عمدتا آمریکا به نتیجه رسیده و مهم‌تر از جزئیات آن باید بگوییم که این توافق از چند جهت کلی یک نقطه عطف در تاریخ محسوب می‌شود؛ مثل انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی از این به بعد خواهند گفت مثلا سینماگران عصر بعد از توافق سوئیس.

وی در تشریح علت این اظهارنظر خود گفت: بعد از ۲۲ بهمن ۵۷ تا فروردین ۱۳۹۴ بین ایران و آمریکا بغض و دشمنی بوده است و هر دو طرف یکدیگر را متهم می‌کنند و می‌گویند که نمی‌توانیم به هم اعتماد کنیم؛ اما آنچه که مهم است اینکه برای اولین بار بخشی از حاکمیت دو طرف اینگونه می‌گویند که امتحان کنیم که آیا می‌شود به طرف مقابل اعتماد کرد یا نه. این حرفی است که دولت یازدهم هم می‌زند. البته در هر دو طرف ایران و آمریکا هم جریان‌های سیاسی هستند که به شدت با این اقدام مخالفت می‌کنند و می‌گویند که اصلا نمی‌شود اعتماد کرد.

وی ادامه داد: بعد از توافق، نهالی کاشته شد و هر دو جریان تندرو از روزی که توافق اعلام شد قصد کردند که این نهال را از ریشه بخشکانند و نگذارند که پا بگیرد باید. گفت که این نهال کاشته شده با مصیبت‌های زیاد و با اعتقاد زیاد کاشته شده است. شما به صحبت‌های اوباما و دیگر موافقان توافق توجه کنید متوجه می‌شوید که این نهال چقدر زیر چه فشاری کاشته شده است.

زیباکلام با بیان اینکه «اگر در داخل کشور این استقبال افکارعمومی از توافق سوئیس نبود این نهال از ریشه در‌‌ همان ساعت‌های اولیه خشکانده می‌شد»، افزود: بر سر اقدام خصمانه تندرو‌ها دو مشکل اساسی وجود دارد؛ یکی اینکه مقام معظم رهبری نه نفیاً و اثباتاً حرفی در این رابطه مطرح نکرده‌اند و از طرف دیگر مردم بسیار از این توافق استقبال کردند.

رسایی: توافق برد - برد؛ یعنی طرف مقابل هم هسته‌ای ما را برد و هم بازی را برد
در ادامه، «حمید رسایی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در قسمت اول سخنان خود با اشاره به صحبت‌های زیباکلام گفت: آقای زیباکلام مثل همیشه کلی صحبت کردند و من می‌دانم که ایشان در قسمت بعدی حرف‌های خود چه می‌خواهند بگویند. وی ادامه داد: آنچه که در این توافقنامه مطرح است این است که قرار شده یکسری کار‌ها از سوی دو طرف انجام شود. کارهایی که ما قرار است انجام دهیم مشخص شده؛ اما کارهای آن‌ها نامشخص است.

رسایی درباره مبحث برد - برد اضافه کرد: آن‌ها هسته‌ای را بردند و بازی را هم بردند بر این اساس بازی برد - برد حاصل شده است. وی با اشاره به صحبت‌های ظریف در برنامه نگاه یک اظهار داشت: اگر افکار عمومی با آقای ظریف است چرا وی در برنامه نگاه یک در پاسخ دادن به سؤالات مجری اضطراب داشت و نتوانست در برنامه خوب پاسخ دهد؟

رسایی تأکید کرد: توده مردم به صحبت‌های روحانی و ظریف نگاه می‌کنند که می‌گویند ما پیروزی بزرگی را به دست آوردیم؛ اما بعد که با واقعیت‌ها روبه‌رو می‌شوند می‌بینند که وضع بد‌تر شده است. مردم هر چه باشند بی‌سواد هم که باشند، می‌گویند که طرف مقابل باید مسائل را بپذیرد؛ این در حالی است که طرف مقابل حقوق ما را قبول ندارد و تفسیر خود را از توافقنامه ارائه می‌دهد. وی با مقایسه توافق سوئیس و قرار داد ترکمانچای گفت: آن موقع هم می‌گفتند که قرارداد ترکمانچای یک پیروزی بزرگ است.

وی ادامه داد: بحث این است که ما بعد از انقلاب چند بار تجربه کردیم که آمریکایی‌ها
زیباکلام: کافی است که رهبری اشاره‌ای داشته باشند و دلواپسان متوجه شوند که رهبری مکدر هستند آن وقت با بلدوزر سمت کندن این نهال حرکت می‌کنند.
و طرف‌های غربی به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند همچون که در قرارداد الجزایر و سعدآباد عمل نکردند.رسایی با اشاره به گذشت عمر دولت یازدهم افزود: حرف ما این است که چرا دولت ظرفیت‌ها را از بین می‌برد و همه تخم مرغ‌های خود را در سبد مذاکرات می‌گذارد؛ در حالی که دو سال از عمر دولت می‌گذرد اما می‌بینیم که هیچ کاری انجام نداده‌اند‌‌، همان طور که آقای هاشمی گفتند که بزرگ‌ترین کار دولت، مذاکرات است.

رسایی اظهار داشت: بعد از سال ۸۴ در بحث فناوری هسته‌ای پیشرفت‌هایی کردیم ولی همین پیشرفت‌ها را آقای روحانی پای میز مذاکره کشاند و دیدیم که در توافق ژنو ۲۸ امتیاز دادیم و ۸ امتیاز گرفتیم. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با این حال ظریف گفته است که هنوز اتفاقی نیفتاده و ما تنها یک بیانیه مطبوعاتی صادر کرده‌ایم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: همچنان تحریم‌ها به قوت خود باقی است و ما نسبت به عقب‌نشینی ژنو هم که ۵ درصد غنی‌سازی پذیرفته شده بود، عقب‌تر نشستیم و غنی‌سازی ۳ تا ۳/۵ درصد را پذیرفتیم. آمریکا گفته که طبق توافق سوئیس تحریم‌های ثانویه باید حذف شود که آن هم مربوط به راستی‌آزمایی است. وی گفت: کاسبان تحریم، موافقان تفاهم‌نامه سوئیس هستند؛ آقای زیباکلام شما کاسب تحریم نباش.

زیباکلام: اگر آمریکاستیزی و غرب‌ستیزی را از بعضی‌ها بگیریم دیگر چیزی برای گفتن ندارند
در بخش بعدی این نشست، زیباکلام گفت: دعوا بر سر توافق لوزان یا ژنو نیست؛ دعوا بر سر موضوع اساسی آمریکاستیزی و غرب‌ستیزی به عنوان پارادایم و فلسفه انقلاب اسلامی برای جریانی خاص است که اگر شما آمریکاستیزی را از آن‌ها بگیرید دیگر چیزی نخواهند داشت. از این جریان بپرسید که دستاورد اخلاقی و اقتصادی آن‌ها در ۳۶ سال گذشته چه بوده است.

وی ادامه داد: یک نکته دیگر این است که تجربه تلخی که در ۳۶ سال گذشته داشته‌ایم این بوده که در هر موردی که این جریان تفکر خود را اشاعه داده و جلوی آگاهی‌بخشی و تفکر نخبگان را گرفته، حاصل خوبی نداشته است؛ همچون اشغال سفارت آمریکا که تنها تفکر حکومت بود.

وی ادامه داد: در موضوع مذاکرات هسته‌ای هم از زمانی که لو رفت و این داستان شروع شد، تا آبان ۹۲ فقط فکر رسمی اجازه بروز داشت؛ اما بعد از آن دیدیم که این تابو شکسته شد و من به همین خاطر دست دلواپسان را می‌بوسم که به بحث هسته‌ای حمله کردند و تابوشکنی کردند؛ اما یادشان رفته که شاخه‌ای را می‌برند که خودشان روی آن نشسته‌اند چون‌‌ همان‌طور که آن‌ها به مذاکرات ظریف اعتراض وارد می‌کنند کسانی هم هستند که به روند مذاکرات در دولت احمدی‌نژاد اعتراض دارند.

زیباکلام با اشاره به یک سمینار در سال گذشته درباره مذاکرات هسته‌ای که با حضور اعضای تیم مذاکره‌کننده برگزار شد، گفت: در آن سمینار من از آقای عراقچی پرسیدم اگر در ۲۰-۳۰ سال آینده نوه شما بپرسد که آیا اگر آن هزینه وحشتناک را برای بحث هسته‌ای خرج نکرده بودید و به جای آن برای آب و کشاورزی این سرزمین هزینه می‌کردید آیا مردم راحت‌تر نبودند.

زیباکلام تأکید کرد: دعوای من این است که اجازه نداشتیم سرمایه مملکت را این‌گونه هزینه کنیم در حالی که آموزش و پرورش، محیط زیست و بحث بهداشت و درمان بودجه بسیار کمتری نسبت به فناوری هسته‌ای دارند و دعوای ما این است که چرا باید هستی مملکت خرج شود؛ مگر چه به دست می‌آوریم؟ اما من خوشحالم و نوری می‌بینم که کشور از این مشکلات نجات پیدا کند.

رسایی خطاب به زیباکلام: شما قبل از انقلاب برای چه زندان رفتید؟
بعد از این اظهارات، حمید رسایی خطاب به زیباکلام گفت: سؤال من این است که متن توافق سوئیس را خوانده‌اید؛ حرف ما این است که تحریم‌ها برداشته نمی‌شود. رسایی با اشاره به اظهارات زیباکلام درباره انقلاب، از وی پرسید: شما قبل از انقلاب برای چه چیزی به زندان رفتید؟ زیباکلام پاسخ داد: برای آزادی، دموکراسی و رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی. رسایی ادامه داد: نگاه زیباکلام خارجی است و ریشه انقلاب را هدف گرفته است. مسئله هسته‌ای نماد استقلال کشور است که این‌ها می‌گویند نباید باشد.

وی ادامه داد: در داخل ایران، عده‌ای هوش سیاسی ندارند و نمی‌دانند که انتقادهای ما سطح ادبیات مذاکره‌کنندگان را بالا می‌برد و ما را مسخره می‌کنند؛ اما در همین حال در آمریکا
رسایی: مسئله حصر در حالی برقرار است که آقای روحانی حتی یک بار هم این موضوع را مطرح نکرده است و اگر حصر را قبول نداشت پیشنهادی را مطرح می‌کرد حتی اگر رهبری آن را تأیید نمی‌کرد.
می‌بینیم که مخالفت‌های منتقدان اوباما باعث می‌شود سطح ادبیات سیاسی آمریکایی‌ها در مذاکرات بالا برود. وی ادامه داد: زیباکلام می‌گوید که تعظیم کنیم ولی آیا با این کار مشکلات حل می‌شود. اتفاقا بحث آب و کشاورزی هم مهم است؛ اما اگر قرار باشد فناوری هسته‌ای که نماد استقلال است حذف شود، در سایر حوزه‌ها انگیزه‌ای باقی نمی‌ماند.

رسایی خطاب به زیباکلام افزود: این حرف‌ها در عالم روشنفکری یک مقدار سطحی است، اگر شما روی میز می‌کوبید مشکل حل می‌شود؟ امروز بچه دبستانی هم می‌داند که اگر بمب اتم چیز بدی است چرا آن‌ها خودشان دارند؟ وی گفت: دوره‌ای که نفت بد بود گذشته است. اگر مردم فناوری هسته‌ای را نمی‌خواستند در سال‌های ۸۲ تا ۸۴ آقای روحانی و هاشمی هم همین موضوع را می‌گفتند و پیگیر مسئله نمی‌شدند؛ اما شاهد بودیم که در سال ۹۲ آقای روحانی گفت هم باید سانتریفیوژ بچرخد هم زندگی مردم. حرف ما این است که دولت باید به وعده‌های خود عمل کند در حالی که اینگونه نیست.

زیباکلام خطاب به رسایی: شما نماینده‌اید، چقدر بودجه برای ریزگردها تصویب کرده‌اید؟
در ادامه، زیباکلام در پاسخ به سؤال رسایی گفت: من بیانیه سوئیس را نخوانده‌ام و اصلا نمی‌دانم مذاکرات برای چه بوده است و فقط آقای رسایی و دوستانشان می‌دانند. حالا من سؤالم از آقای رسایی این است که ایشان طی دوره‌های مختلف نماینده بوده است، چقدر بودجه برای مشکل گرد و غبار خوزستان تصویب کرده‌اند؟ چقدر بودجه برای آموزش و پرورش و درمان در مقایسه با بودجه فناوری هسته‌ای تصویب کرده‌اند؟

وی ادامه داد: بعد از ۱۲ سال هنوز مطبوعات اجازه ندارند در مورد علت اصلی مخالفت غربی‌ها با برنامه هسته‌ای ایران بنویسند و فقط می‌گویند که غربی‌ها چشم دیدن پیشرفت ما را ندارند. باید بگویم که فناوری هسته‌ای معجزه نمی‌کند، مشکل اینجاست که ما از نابودی اسرائیل سخن می‌گوییم. من سؤالم این است که چه کسی وظیفه نابودی اسرائیل را به جمهوری اسلامی محول کرده است؟ آیا در قانون اساسی ذکر شده یا مجلس تصویب کرده است؟ خود فلسطینی‌ها هم این حرف را مطرح نمی‌کنند و حالا ما کاتولیک‌تر از پاپ شده‌ایم.

زیباکلام: مسئله هسته‌ای، بخشی از زرادخانه تسلیحاتی اصولگرایان است
وی گفت: مسئله این است که اگر آمریکاستیزی را از رسایی بگیریم می‌خواهد در مورد چه صحبت کند؟ زیباکلام گفت: مسئله هسته‌ای بخشی از زرادخانه تسلیحاتی اصولگرایان برای پیشبرد ایدئولوژی خودشان است. زیباکلام خطاب به رسایی گفت: مسئله هسته‌ای نماد استقلال است؟ این را از کجا آورده‌اید؟ در حالی که شما‌ها می‌گویید پاکستان نوکر است.

رسایی: اگر استکبارستیزی را از انقلاب بگیرید چه می‌ماند؟
رسایی هم در پاسخ گفت: همه کشورهای هسته‌ای بدبخت هستند چون استقلال ندارند. مشکل آمریکا با ما بر سر بمب اتم نیست مشکلش این است که ما هیبت آن‌ها را زیر سؤال برده‌ایم. رسایی خطاب به زیباکلام پرسید: سؤال من این است اگر روز عاشورا بودید چه می‌کردید؟ اگر امام عصر بیاید آیا با منطق شما اسرائیل را می‌پذیرد؟ چه کسی به امام حسین گفته بود که با یزید مخالفت کند؟ وی گفت: اگر استکبارستیزی را از انقلاب بگیرید چه می‌ماند؟

وی در ادامه با اشاره به مسئله حصر گفت: این موضوع طبق قانون است و آقایان محاکمه شدند و با مصوبه شورای عالی امنیت ملی که آقای روحانی هم عضو آن بوده و به آن رای داده، آن افراد در حصر هستند. مسئله حصر در حالی برقرار است که آقای روحانی حتی یک بار هم این موضوع را مطرح نکرده و اگر حصر را قبول نداشت پیشنهادی را مطرح می‌کرد حتی اگر رهبری آن را تأیید نمی‌کرد.

رسایی گفت: شما منورالفکر‌هایی هستید که جسم‌تان اینجاست ولی قلب‌تان آن طرف است.
رسایی در پاسخ به حضار در مورد اینکه «آیا شما شادی مردم را پس از دسترسی به توافق سوئیس دیده‌اید؟» گفت: تعداد استقبال‌کنندگان از ظریف، طبق عکس‌ها بیشتر از ۱۰۰ نفر نبوده است و کسانی هم که در خیابان و میدان تجریش شادی می‌کردند نیز بیشتر از ۱۰۰ نفر نبودند!!

حاشيه‌ها (به نقل از سايت باشگاه خبرنگاران وابسته به صدا و سيما):

طبق اطلاع قبلی، قرار بود این مناظره ساعت 10 صبح برگزار شود اما با تاخیر مهمانان مناظره نیز با تاخیر شروع شد ولی گویا زیبا کلام خوش‌قول‌تر از رسایی بود چرا که 10 دقیقه زودتر از وی در مجموعه باشگاه خبرنگاران حاضر شد.

شاید
زیباکلام: دعوا بر سر موضوع اساسی آمریکاستیزی و غرب‌ستیزی به عنوان پارادایم و فلسفه انقلاب اسلامی برای جریانی خاص است که اگر شما آمریکاستیزی را از آن‌ها بگیرید دیگر چیزی نخواهند داشت. از این جریان بپرسید که دستاورد اخلاقی و اقتصادی آن‌ها در ۳۶ سال گذشته چه بوده است.
انتظار نمی‌رفت استقبال خبرنگاران و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف از این مناظره زیاد باشد، به همین دلیل فضای مناظره با تراکم شرکت کنندگان همراه بود.

رسایی و زیباکلام قبل از شروع مناظره در اتاق مهمان، گپ و گفت کوتاه و لی جذاب داشتند به طوری که رسایی، زیباکلام را خودی دانست و گفت: آقای زیباکلام خودی هستند، حتی برخی معتقدند آقای زیباکلام از بچه‌های بالا هستند(باخنده)، چرا که اسرائیل را به رسمت می شناسد، رضاشاه را دوست دارد، مخالف فناوری هسته‌ای است ولی تریبون‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در اختیار وی قرار می‌گیرد!

زیباکلام هم در واکنش به این اظهارات رسایی گفت: بعضی‌ها می‌گویند من نفوذی این‌طرفی‌‌ها در آن‌طرفی‌ها هستم، ولی معلوم نیست طرف کدام طرف در کدام طرف!

رسایی هم با خنده خطاب به زیباکلام گفت: شما با اخوی‌تان آقای سعید زیباکلام یک مناظره بگذارید، زیباکلام هم با گفتن انشا‌الله به رسایی پاسخ داد(خنده).

مناظرهسته‌ای حمید رسایی و صادق زیباکلام ساعت 10 و 19 دقیقه آغاز شد، طبق گفته مجری برنامه قرار بود مدت زمان برنامه 90 دقیقه باشد اما گرمای مناظره مدت زمان برنامه را تا 100 دقیقه افزایش داد، اما گرمای مناظره؛ 20 دقیقه دیگر به برنامه اضافه کرد.

کنایه طرفین به هم با اولین سوال مجری آغاز شد، مجری از زیباکلام در مورد ارزیابی «توافق لوزان» پرسید بود، زیباکلام ابتدا پس از سلام به حاضرین گفت: من سال جدید را تبریک نمی‌گویم چون اعتقادی به این مسئله ندارم، تبریک من به شما انشاله بماند به عید فطر یا عید قربان، البته رسایی با ورد به حرف‌ زیباکلام گفت: به خاطر بیانبه سوییس که می‌توانید تبریک بگویید.

زیبا کلام «توافق لوزان» را یک نهال تازه کاشته شده دانست و گفت: من فکر می‌کنم چنانچه اشاره‌ای از سوی مقام معظم رهبری ببینندبا بلدوزر سراغ کندن این نهال می‌روند ولو این که 72 میلیون هم بگویند که نمی‌خواهند این نهال کنده شود.

رسایی در ابتدای سخنان خود بدهی تبریک زیباکلام را پرداخت کرد و گفت: من هم از طرف خودم و هم از طرف آقای زیباکلام سال نو و نامگذاری این سال را تبریک عرض می‌کنم.

رسایی که سخنان زیباکلام را با چرتکه حساب می‌کرد گفت: بنده شمردم که زیباکلام در ۱۰ دقیقه ۲۴ بار کلمه توافق را استفاده کرد، زیرا بنده خدا چیز دیگری نمی‌تواند بگوید، چون این یک توافق است.

رسايي در این مناظره تعریف جدیدی از برد – برد ارائه کرد و گفت: چگونه می‌گوییم که این یک برد - برد است، چون آن‌ها «هسته‌ای» ما را بردند؛ این یک «برد» و همچنین بازی را هم بردند که می‌شود «برد» دوم، پس شد برد - برد و نسبت توافق سوئیس با برد- برد این است که هسته‌ای را بردند و بازی را هم بردند.

رسایی «توافق لوزان» را با قرداد ترکمنچای مقایسه کرد و اظهار داشت: همانطور که ترکمانچای وقتی بسته شد، در زمان خودش با پیروزی بزرگ به مردم زمان خودش غالب شد، اما در آن زمان رسانه‌ها به این شکل نبود و مقامات با حاکمیت همراه بودند، ولی اکنون این اتفاق نخواهد افتاد.

اینگونه بود که وی در ادامه، ابتدا ظریف را عضو تیم مذاکره‌کننده در جریان قرداد الجزایر معرفی کرد اما بلافاصله اشتباه فاحش خود را اصلاح کرد و گفت: در بیانیه الجزایر ما با آمریکایی‌ها نشستیم اما آن‌ها به کدام وعده خود عمل کرده‌اند، در توافقنامه سعدآباد سال ۸۲ تا۸۴ آن‌ها به کدامیک از وعده‌های خود به روحانی که رئیس گروه مذاکره کننده در آن زمان بود عمل کردند که بعد از آن هم مقام معظم رهبری فرمودند؛‌‌ همان دولتی که پلمپ کرده،‌‌ همان دولت هم باز کند.

نماینده پاداري کنایه‌هایی هم به اظهارات «حقوق‌دان بودن» رییس جمهور در جریان تبلیغات انتخاباتی‌اش زد و در حالی که با دست راست به سینه خود می زد، گفت: اتحادیه اروپا در توافق نامه سوئیس گفته است که من فقط تحریم‌های مالی و اقتصادی را خاتمه می‌دهم؛ کسی که حقوق‌دان است و سرهنگ نیست می‌فهمد خاتمه مفهومش یک چیز دیگر است بله، می‌تواند یک معنی دیگر هم داشته باشد همه حرف ما این است که چرا متن‌ها اینقدر مبهم است.

تیربرق در تقویم
زیباکلام دعوا با آمریکا را به هیچ وجه بر سر توافق لوزان و ژنو ندانست و گفت: اگر شما تقویم را نگاه کنید تقریبا هر روز مناسبتی دارد از تیر چراغ برق گرفته تا انواع و اقسام مناسبت‌های ملی و مذهبی، اما خیلی جالب است هیچ اشاره‌ای به روز توافق بیانیه الجزایر در تقویم وجود ندارد می‌دانید چرا؟ درست است که بهزاد نبوی مذاکره می‌کرد اما چیزی در آن وجود ندارد که بخواهیم خیلی به آن افتخار کنیم.

بوسه زیباکلام بر دستان
رسایی: در داخل ایران، عده‌ای هوش سیاسی ندارند و نمی‌دانند که انتقادهای ما سطح ادبیات مذاکره‌کنندگان را بالا می‌برد و ما را مسخره می‌کنند
رسایی

وی در ادامه از دلواپس‌ها تشکر کرد و گفت: دست رسایی و همفکرانش را می‌بوسم بخاطر اینکه خودشان نمی‌دانند وقتی به توافق ژنو حمله کردند چه کردند، خدا شاهد است که من عشق می‌کردم، زیرا آن‌ها مو می‌دیدند، من پیچش مو می‌دیدم، زیرا آن‌ها در آن شوری که در حمله می‌کردند، یادشان نبود که شاخه‌ای را که می‌برند خودشان روی آن نشسته‌اند.

دسته گلی به دلواپس‌ها
وی ادامه داد: من واقعا دلم می‌خواست دسته گل برای دلواپس‌ها ببرم و برای اولین بار سیاست‌های هسته‌ای کشور را مورد نقد قرار دهم و بگویم که اگر قرار باشد سیاست هسته‌ای کشور مورد نقد قرار بگیرد، یک کسی هم می‌آید سیاست‌های هسته‌ای عزیز شما «احمدی‌نژاد جونتان» را زیرسوال ببرد.

سوال مهم نوه عراقچی
زیباکلام به ذکر خاطره‌ای از یک سمینار هسته‌ای پرداخت و گفت: در ان جلسه به آقای عراقچی گفتم اگر ۳۰ سال دیگر نوه‌ات از شما سوال کند که آن هزینه وحشتناکی که شما و نسل شما برای هسته‌ای خرج کردید آخرش هم هیچ چیزی از آن درنیامد، اگر برای آب و کشاورزی مملکت خرج کرده بودید، آیا مردم ایران خوشبخت‌تر نبودند؟

چکمه‌های رضا شاه
رسایی در ادامه مذاکره زیباکلام را دلبسته چکمه‌های رضا شاه دانست و گفت: آقای زیباکلام شما برای چه به زندان رفته بودید؟ زیباکلام بلافاصله میان کلام رسایی آمد و گفت: برای دموکراسی به زندان رفتم، برای نبود حصر، برای نبود زندانی سیاسی، برای این‌ها به زندان رفتم، این اظهارات زیباکلام با تشویق حاضرین در نشت مواجه شد.

رسایی در پاسخ گفت: اگر برای آزادی رفتی، پس چرا ۹ دی توقیف است؟ چرا وطن امروز در دادگاه است؟ چرا دبیرخانه شورای امنیت بدون مصوبه رهبری مطبوعات را از اینکه به توافق ژنو بپردازند ممنوع می‌کند؟ برای حصر؟! حصر مهم است واقعا؟! پس چرا مردم خوزستان در حصر ریزگرد‌ها بودند، اما شما دلتان نسوخت.

حمایت تلویحی از اسرائیل

زیباکلام که در پاسخ به این سوال حمید رسایی که آیا متن توافق لوزن را خوانده‌ای، و چند بار آن را بی پاسخ گذاشته بود، گفت: بنده قطعنامه و بیانیه را نخوانده‌ام و من بیسواد هستم، از شما که باسواد هستید این سوال را دارم که وظیفه نابودی اسرائیل را چه کسی برعهده جمهوری اسلامی ایران گذاشته است؟ اگر آمریکا ستیزی را از آقای رسایی بگیریم و قرار باشد امشب آقای رسایی سخنرانی کند، راجع به چه موضوعی صحبت خواهند کرد؟

تولد اسرائیل
وی ادامه داد: ۴ سال است که به کتاب «تولد اسرائیل» من مجوز داده نشده و آقای رسایی اگر می‌توانید این مجوز را بگیرید. رسایی با صدای آهسته خطاب به زیباکلام گفت: در دولت یازدهم که ممنوع‌القلم نداشتیم، پس شما ممنو‌القلم هستید!

عقب گرد هسته‌ای
زیباکلام در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که پرسید شما که اصل انرژی هسته‌ای را قبول ندارید، چرا از مذاکرات دفاع می‌کنید، حرف قبلی خود را پس گرفت و گفت: بنده چیزی که قبول دارم هزینه فایده است و چیزی که در چارچوب هزینه و فایده باشد قابل قبول است، اگر این چنین باشد چرا قبول ندارم.

پس از پایان مناظره، رسایی و زیباکلام در اتاق رئیس باشگاه خبرنگاران حاضر شدند و به گرمی از پاسخ همدیگر استقبال کردند. زیباکلام در این جلسه گفت: مجری برنامه منصف بود و حق را رعایت کرد ولی نمی‌دانم در دلش طرف من بود یا آقای رسایی.

رسایی نیز با استفاده از تکه‌کلام سریال در حاشیه گفت: مجری واس ماس. وی همچنین گفت: از این که صداوسیما این مناظره را برگزار کرده است، تعجب کرده‌ام و امیدوارم آقای سرافراز پخش کند.

زیباکلام در پاسخ به رسایی گفت: این مناظره را باشگاه خبرنگاران برگزار کرده است نه صداوسیما. زیباکلام از تابلو نصب شده در اتاق رئیس باشگاه خبرنگاران خوشش آمد و رئیس باشگاه خطاب به وی گفت: قابل شما را ندارد،‌ آن را می‌دهیم به شما.

رسایی هم با خنده خطاب به رئیس باشگاه خبرنگاران گفت: تلویزیون اتاق شما هم زیباست. زیباکلام در پایان و در پاسخ به این پرسش باشگاه خبرنگاران مبنی بر این که آیا درست است که می‌گویند شما در اوایل انقلاب ساطور به دست جلوی درب دانشگاه تهران می‌ایستادید، گفت: دو گروه می‌گویند من با ساطور جلوی دانشگاه تهران می‌ایستادم، یک گروه سلطنت‌طلب‌ها یا شاه‌پرستان و گروه دیگر حزب‌اللهی‌های خیلی دبش. حاشیه‌نگاری از وحید عظیم‌نیا - باشگاه خبرنگاران جوان

محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۶:۵۴
رسايي به جون خودت قسم؛ اين روزا از هركدوم از دوستان و مردمي كه باهاشون در تماسم مي‌پرسم انگار دنيا را بهشون داده اند از اينكه تفاهم شده، تازه اگه توافق بشه يك جشن حسابي ديگه اي تو راهه. بيشتر از اين خودتونو با اين آمار مسخره عالم و آدم نكنيد! (299352)
باران
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۹:۳۸
با سلام مصیبت وارده را به منافع دلواپسان تسلیت نموده امیدوارم از رنج های مردم به تنگ اومده درس عبرت گرفته یه بار هم شده به خاطر خون شهدا از این مردم خجالت بکشند و همه اش به فکر منافع شخصی خود نباشند . (299405)
سید حسین محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۲۱:۴۶
بابا این رسایی که ....اقای زیبا کلام چرا وقت خودتو با این تلف کردی؟؟؟ (299435)
علی
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۰۰:۴۸
درود بر صلح
درود بر امنیت
درود بر آرامش
نفرین بر جنگ
نفرین بر تحریم
و
نفرین بر فقر (299471)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۲۰:۵۲
انسان خواب را میشه بیدار کرد
اما خود خواب زده را چطور؟؟
انشاا... پیوند اعتدال و اصلاح در انتخابات پیروز است (299429)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۷:۰۹
آقاي زيبا كلام دلِ مردم از دست اين جماعت داعشي مسلك خون است،‌بعد شما در كمال خونسردي و تواضع طلب بوسه بر دستان اين قوم ناپايدار را مي كنيد؟ مثلاض ما هم ليدر مناظراتي داريم...! (299356)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۲۰:۳۸
"""زیباکلام تأکید کرد: دعوای من این است که اجازه نداشتیم سرمایه مملکت را این‌گونه هزینه کنیم در حالی که آموزش و پرورش، محیط زیست و بحث بهداشت و درمان بودجه بسیار کمتری نسبت به فناوری هسته‌ای دارند و دعوای ما این است که چرا باید هستی مملکت خرج شود؛ مگر چه به دست می‌آوریم؟ اما من خوشحالم و نوری می‌بینم که کشور از این مشکلات نجات پیدا کند. """

لیدر مناظراتی ما با این اظهار نظرها راه ظریف و روحانی رو بن بست میکنه. یکی نیس بگه آخه نور چی می بینی؟ همین حرفا رومیزنی که دلواپسا دادشون در میاد. (299427)
عليرضا پور جمالي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۷:۱۱
نفس اين مناظره مهم بود تا محتواي هرچه اين گونه مناظره ها بيشتر باشد فضا بهتر خواهد شد (299358)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۷:۱۸
اصولا این جماعت مخالفان خودشون را 100 تا 150 میبینند چون فکر نکنم بیشتر از این بتونند بشمارند!آقای رسایی اون 19میلیون رای آقای روحانی درشرایطی بود که 18میلیون هم شرکت نکردند !!! نکنه خدایی نکرده حامیان دین و ارزش و اصول مطلق با شرکت نکردند تو انتخابات فعل حرام مرتکب شدند ! درخواست ها یادتونه !؟ واجب شرعی بودن رای دادن یادتونه ؟ آقای رسایی شما و همفکرانتون مسیر 1/5کیلومتری سه راه بازار تا حرم حضرت معصومه را 400متر عنوان کردید.والبته جمعیت داخل حیاط و خیابان را 4000نفر !!! درکت میکنم درکت میکنم (299360)
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۷:۲۴
هر چند تا که باشند تعدادشون از اونهایی که به احمدی نژاد رای دادند بیشتره. (299362)
ميهن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۷:۳۰
جناب اقاي رسايي، روزهايي اخرتونه. تا ميتونيد داد بزنيد (299363)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۷:۳۰
درود بر استاد زیبا کلام
تندروها خیلی زود شعار سال را از یاد بردند (299364)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۹:۴۹
اينكه بعضي از دوستان اعتراض دارند اصلا بد نيست ولي اينكه خودشان را كه فكر نميكنم در بهترين حالت بيش از 4000000 نفر طرفدار يا همفكر داشته باشند نماد كل ملت ايران ميدانند خيلي زجراور است, ايكاش ميتوانستم به عقايد و ديدگاه هاي هم احترام بزاريم (299411)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۷:۳۷
مسئله ی هسته ای ایران شده مثه مسئله ی یارانه ها همش تو گوشه مردم میخونن انرژی هسته ای حق مسلم ماست داشتن انرژی هسته ای خیلی فوایدی در حال مخصوصا آینده داره اما بنظرم مثه بحث یارانه هاس که میگفتن با اجرای اون فقیر و غنی یکی میشن و... اما دیدیم از یارانه ها هیچ سودی به مردم که نرسید هیچی بدتر هم شد، انرژی هسته ای هم هیچ فایده ای که برامون نداره به کنار بدتر باعث فشار و تحریم و قطع ارتباطمون با دنیای خارج شده.( ما انرژی هسته ای نخوایم باید کیو ببینیم ) (299367)
خلیل الله
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۷:۴۳
درود بر زیباکلام (299368)
ماهان
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۸:۰۰
رسایی: تعداد مردمي كه شادي كردند ۱۰۰ نفر بودند!!

خدا و مردم می دانند (299373)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۸:۳۰
رسایی اصلا نمی تونه حریف زیباکلام بشه چون منطق با ان هست (299379)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۸:۳۴
دوست دارم این آقا که از طرف مردم حرف می زنه و مثلا نماینده مردمه یک بار هم از رفراندوم دفاع کنه (299382)
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۸:۳۶
کاسبان تحریم ! کاسبان فتنه .. (299383)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۸:۵۱
بیشتر کل کله تا مناظره، حرفها خیلی سطحی و بیشتر رجز خوانی بود (299387)
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۸:۵۳
رسائی هرچه زور داری بزن تاآخر امسال(انتخابات مجلس) بیشتر وقت نداری بعد میری استراحت وشهرداری زن جان (299388)
امير علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۲۳:۳۷
اين مردم رو كه من مي بينم بعيد نيست دوباره به اين رأي بدن.
متأسفانه. (299460)
مهسا اصلاحطلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۹:۰۶
بابا زيادا. بيشترا. خيليا.قلدرا.و... نهايتاً روهم با سبزي اضافه ميشيد 8%. بريد كنار بذاريد بادِ خوش توافق رو حس كنيم. (299389)
مهسا اصلاحطلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۹:۰۷
هيسسسسسسسسسسسسسس ! 8 درصدي ها حرف نمي زنند! (299390)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۹:۱۰
آقای رسایی , بدجوری سرتو کردی زیر برف . ما کم کم داریم به عقل جنابعالی شک میکنیم . یا چشماتون ضعیفه که اینهمه ملت رو 100 نفر میبینی یا خودت رو زدی به ... یا واقعا مشکل عقلانی داری . (299391)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۹:۲۲
چیزی که تو این مملکت زیاده ، حرف مفت زنهای تند رویی هست که بلندگو های کر کننده ای هم دارند.
کسانی که می گویند 100 نفر بودند که شادی کردند ، یک رفراندوم آزاد بگیرند تا تعداد شادی کنندگان را متوجه شوند. (299399)
یه دلواپس
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۹:۳۲
جناب رسایی چه از جون مردم میخواهید به خدا تو لیاقت ..... (299403)
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۹:۳۶
100نفر؟عیب نداره درست میگی!امالطفایکباراز1تا100بشمار/اگه تونستی؟ (299404)
محمدی / پورامینی /همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۹:۴۱
بنابرنظر دکتر زیباکلام بخشی از حاکمیت طرفین میخواهند احتمال وجود وامکان برقراری اعتماد متقابل را امتحان کنند ولی اقای دکتر متاسفانه در همین ابتدای کار شرائط نابرابری برای اثبات وامتحان امکان به وجود اوردن چنین اعتمادی در تفاهم نامه برای طرفین تدارک دیده شده است تفاهم نامه و وزیر امور خارجه امریکا میگوید توقف تحریمها پس از انجام تمامی خواسته های انان اجرا خواهد شدو براساس اعتماد نیست بلکه منوط به راستی ازمائی توسط اژانس است واین حق متقابل را برای ایران در ابتدای کار برسمیت نمیشناسند ... (299406)
متعجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۹:۴۵
ایشون توی آمار های هشت ساله گیر کردن دوست عزیز شما آمار ندی سنگین تری (299409)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۹:۴۷
آقای رسایی ایران و آمریکا اگر کاری در حد برد برد نکردند، شما خودتان با خودتان برد برد موفقی داشتین، نداشتین؟؟؟!!!!! (299410)
دانیال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۲۰:۲۹
آقای رسایی از زمانی که دکترتون شعار می داد که این قطعنامه کاغذ پاره ای بیش نیست خیلی نگذشته اکه شما فراموش کردید مردم و تاریخ فراموش نخواهند کرد پس نیاز نیست بخاطر این کاغذ پاره ها خیلی دلواپس باشید .... (299422)
عبدالعلی غلامزاده بابره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۲۰:۳۲
خب هسته ای رو بردند .....که بردند....چون خودشون داده بودند....این 100نفر که شادی کردند ...حتما چایی پر رنگ خورده بودند....که کمی شادی کردند....نترس اقای رسایی مابقی این 80 میلیون مثل دپرس دپرسیم..... (299423)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۲۱:۰۹
مصیبت وارده را به مثلث ::::نتانیاهو _ رسایی_ احمدی نژادتسلیت میگوئیم (299431)
فرح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۲۲:۲۶
بنده خدا رسایی حسابش هم ضعیفه .....خوب نتونسته ببینه.اینده شاید ببینه....... (299445)
ع م
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۲۱:۴۷
MPT!!!!??? و دیگر خلاص! (299436)
محمد
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۲۲:۲۵
جوجه را آخر پاییز میشمارند (299444)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۲۲:۳۰
رسائی دروغ سیزدهی می گوید چون حدود صد نفر مخالف اصل مذاکراتند . شریعتمداری ، کوجک زاده ، رسائی ، نبویان ، حسینیان ، قدوسی ، رجانیوز ..... اما قاطبه مردم قدردان زحمات تیم مذاکره کننده هستند . (299446)
امین
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۲۲:۵۷
دلواپسان محترم نحوه لغو چندتا کاغذ پاره که دلواپسی نداره!
زمانی که آقای جلیلی این کاغذپاره ها رو برامون به ارمغان اوردن دلواپس منافع ملی نشدین؟
50 درصد کارخونه ها تعطیل شدن دلواپس منافع ملی نشدین؟
چند میلیون نفر جوون تحصیل کرده بیکار و رشد 6- درصد عزت و استقلاله؟زندگی مردم با 1.5 درصد پایین آمدن ظرفیت غنی سازی به فنا رفت؟
شما که میگید این توافق ننگینه تو اون 8 سال خودتون یه توافق خوب (از نظر خودتون ) چرا انجام ندادین؟ (299450)
یوسف
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۲۳:۱۴
دکتر زیباکلام خیلی خوب مناظره کردن به قول ایشون آمریکا ستیزی رو از اینها بگیری دیگه هیچی تو چنته ندارن.. (299453)
امير علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۲۳:۳۳
آقاي رسايي و سردار قدوسي و برخي همفكراشون واقعاً انسانهاي ناشناخته ای هستند و من مطمئنم اين آقايون روزي جلوي حضرت آقا هم خواهند ايستاد. همچنان كه آقاي احمدي نژاد ايستاد.
التماس دعا. (299458)
هوشمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۰۰:۲۶
متاسفم برای مسئولان کشور که در مورد انرژی هسته ای که یک برنامه ملی و حق ملی است و مردم رنج زیادی به خاطرآن متحمل شدند و حتی دانشمندان عزیز کشور ما به دست اسرائیل غاصب به شهاد رسیدند اینگونه سخن می گویند. با انگ زدن و تهمت زدن تلاش می کنند هرکسی را که از این حق دفاع کند تخریب کنند. این توانایی بزرگ علمی حاصل تلاش شمار زیادی از جوانان نخبه کشور است که باید حفظ شود و به آسانی بدست نمی آید. دستاوردهای علمی حاصل دهها سال کار و پژوهش علمی دانشمندان بسیاری است. این طرزتفکر حاکی از سیر قهقرانی کشور است (299468)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۰۰:۴۱
سلام ،
پسرم ! دکتر جان ! شجاع باش و عید نوروز را که متعلق به یک ملت است تبریک بگو !
ملاحظه این قبیل اشخاص را نکن ! اینها کفِ روی آب هستند و با اولین موج به ساحل امن و حاشیه میخزند ! شما دارید از منافع یک ملت دفاع میکنید،پس ،آداب این ملت را هم پاس بدارید! تو نیازی به پنهان شدن پشت فطر قربان نداری! این روزها هم بجای خود،اما این نردبانِ آنهاست و تو خودت را شریک نردبانی ندان! چون نیستی!همان باش که هستی،و مطمئن باش مقبولی!باقی مناظره را هم مهم ندیدم که چیزی بگویم! قدر خود بشناس! (299469)
کارن پسر کاوه آهنگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۰۰:۴۶
مردم کشورم تحمل کنید در انتخابات مجلس دیگر رسایی و همفکرانش خواب مجلس را میبیند فقط باید تلاش کنیم دیگر اینها رای نیارند (299470)
شش دانگ حواس جمع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۰۰:۴۹
مناظره امشب آقای بهشتی پور و آقای محمدی دیدنی بود . چرا از این مناظره حرفی نزدید. چون به ضرر شما بود (عدم پیروزی در انتخابات). واقعا آقای بهشتی پور حرفی برای گفتن نداشت . امشب خیلی از مسائل 100% مشخص شد . (299472)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۰۱:۰۱
چطورمی توانیدباورکنیدکه امریکایهویی بیادتفاهم وتوافق کنه ؟ صددرصدحقه هست انهم تودرتو (299473)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۰۱:۱۵
بابااین رسایی عددی نیست چرااینقدرمطرحش میکنیداین فرد بیخودسروصدا میکنه که خودشومطرح کنه (299475)
ممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۰۱:۱۷
اگرهدف تخریب دیگران وتمسخر کردن هست .
سخن دکتر زیبا کلام : با سلام و ابراز دوستی برای مردم سوئد می خواستم تقاضا نمایم تا جناب آقای دکتر علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران در فهرست نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل در سال جاری قرار گیرند.»اساساً کشور سوئد و سفیرش هیچ ارتباطی با موضوع جایزه صلح نوبل ندارند و سازوکار انتخاب جایزه صلح نوبل تماماً در کمیته صلح نوبل وابسته به پارلمان نروژ انجام می شود . پیرو توهین های شده به اقای قدوسی (299476)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۰۱:۲۶
آقای زیباکلام همیشه کلام زیبایی دارند و عقیده هر شخصی هم محترمه ولی استاد دانشگاه تهران شما حق نداری که بگی من سال نو را تبریک نمیگم شما با پول همین مملکت بزرگ شدی مراقب حرف زدنت هم باش ایران برای مردمش خیلی گرانبهاست (299477)
وحيد
Netherlands
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۰۱:۵۰
كجاست اقاي شريعتمداري كه فرمودند " اسرائيل موافق به ظاهر مخالف توافق هسته اي"
حالا بفرماييد ايشان واقعا مخاف هستند يا مخالف، ما كه به علم غيب دسترسي نداريم! (299479)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۰۲:۱۰
اون ١٠٠ نفر تعداد رای دهنده ها به احمدی نژاد تو انتخابات ٨٨ بود. نه تعداد افرادی که جشن هسته ای گرفتند.
... (299481)
دانشجوی مترجمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۰۳:۴۶
اقای زیباکلام سخنانتان هم مانند نامتان زیباست تک تک سخنانتان حرف ماست
واقعا ما از هسته ای جز بدبختی نزول کشور وضع بد اقتصاد اموزش پرورش چه چیزی نصیب مان شد چرا که تمام بودجه صرف هسته شد..بیایید راهتان را درست کنید از مرگ بر امریکا چه به دست اوردید؟ البته که شما از کاسبان تحریمید اقای رسایی واقعا به ایندگان چه بگییم؟ (299484)
یک ابرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۰۷:۴۴
آقای رسایی جوری از زنذان رفتن زیبا کلام حرف می زنه که انگار زیبا کلام به جرم تخلفات گسترده مالی به حبس محکوم شده و نه خود رسایی (299485)
رسا نیوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۰۷:۵۱
رسائی خودش یه کشوره برا همین بقیه صد نفرند (299486)