به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۰۹:۳۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۶ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۲۵۹۲۷
مقاله وارده

كردستان محل كسب تجربه مديريتي نيست

شورش عزيزي

گروه مقالات: با توجه مشکلاتي که گریبانگیر ساكنان استان فرهنگي كشور است؛ مي‌توان گفت: متاسفانه در استان ما همیشه مسائل فرهنگی زیر سایه مسائل سیاسی قرار گرفته و بسیاری وقت‌ها، فرهنگ فقط بهانه‌ای است تا اشخاص مختلف به تسویه حساب‌هاي خصوصي خود برسند.
اگر دوستان فرهنگي و مسئولين پايتخت‌نيشن از نقش و جايگاه كردستان به عنوان استاني داراي مرز رسمي و داراي معادن زياد اطلاع دارند، پس چرا اكثر قريب اتفاق ساكنان اين ديار با فقر، بيكاري و...دست و پنجه نرم مي‌كنند؟

گويا نمايندگان پارلمان نيشن استان كردستان و مسئولين واجب الشرايط مركزي؛ هنوز براين مشكلات واقف نگرديده و در دنياي ديگري به سر مي‌برند. مردم اين ديار داراي مشكلات معيشتي هستند و براين باورند كه با دارا بودن پتانسيل‌هاي طبيعي؛ شايسته داشتن زندگي آسوده هستند اما دريغ و صد افسوس كه اين خواسته ها فقط در حد آرزو برجاي مي‌ماند.

كردستان، باید مورد حمایت ويژه دولت قرار بگیرند چرا که با اين نگرش، حتما مي‌توان شاهد رشد و شكوفائي اقتصادي، سياسي و اجتماعي اين ديار بود. باید همه سلیقه‌هاي کشور در موضع رفع عقب ماندگي اقتصادي كردستان قرار بگيرند و نگرش‌هاي تنگ نظرانه را به تاريخ بسپارند. متاسفانه در کشور ما، تداخل حوزه ها به شدت وجود دارد و تفکیک آنان از همدیگر هم کار سختی است به ویژه که این تداخل در حوزه‌هاي ضعیف تر که معمولا حوزه فرهنگ نیز از این دست به شمار مي‌رود. بارها و بارها انجام گرفته و صدمات جبران ناپذیری هم بر پیکر فرهنگ که از جانب سیاست مداران وارد شده است.

متاسفانه سایه سیاست همواره بر مسائل فرهنگی وجود دارد و اين يكي از اساسي ترين عوامل بازدارنده پيشرفت‌هاي اقتصادي در كردستان است. چه آنهائي كه با وعده و وعيد آمدند؛ زمين، معدن و تسهيلات گرفتند و هيچ كاري انجام ندادند و چه آنهائي كه آمدند و ضوابط عهد قديم مسلط بر كردستان به آنان اجازه سرمايه گذاري نداد. ساكنين استان فرهنگي كشور در برزخ برداشت‌هاي گذشته در بي توجهي كامل به سر مي‌برند به گونه اي كه پيشرفت در اين استان فقط در حد نوشتار كاغذ مديران مي‌ماند و مستقيم به قفسه‌هاي بايگاني ادارات مي‌رود. مسيري تكراري كه پيشرفت كردستان را كاغذي تعريف كرده و.....

تغيير نماينده اول دولت در كردستان، هميشه پيام آور تغيير مديران و انتخاب مديران سفارشي از اطراف مختلف است به گونه‌اي كه بيش از يكسال فعاليت استاندار به جايگزيني مديران مي‌گذرد و يكسال ديگر به هماهنگي بين مديران و دو سال آينده هم به بسترسازي براي مسئولين پايتخت نشين سپري مي‌گردد؛ اينگونه است كه هر4سال به 4سال؛ پيشرفت در كردستان فقط به حالت رويا مي‌ماند.
اما امیدواريم حداقل در حوزه‌هاي متفاوت استان فرهنگی که از سوی افراد شايسته فرهنگیِ شناخته شده دیگر، شاهد دخالت‌هاي سیاسی کمتری باشیم و كردستان در راستاي پيشرفت و آباداني قرار بگيرد.

محمد
۱۳۹۲/۱۰/۰۶ ۰۱:۱۲
بابا خواهشا زمام امور رو بدید به دست افراد بومی
ریس هر اداره ای رو هر شهر کردستان که نگاه کنی غیر بومی استانه اینطوری اعتماد مردم هم به نظام از بین میره (192693)
ارمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۶ ۰۱:۱۹
واقعا انصاف نیست، هم در دوره خاتمی و هم دوره روحانی بالاترین درصد ارای مردم کردستان به اصلاح طلبان بود، حتی در انتخابات دولت نهم رای کردستان شیخ کروبی و دکتر معین بود، اما در قبال این همه اگاهی مردم متاسفانه بی مهری دولت ها سهم این منطقه محروم می شود ، علی رغم همه تعریف و تمجید ها و قول های مسوولان (192695)
hasan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۶ ۰۹:۴۳
کردستان پاره تن ایران است.باید سایه سنگین نگاه امنیتی از سر کردها و کردستان برداشته شود! (192710)