به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب : ۱۳۶۳۵۹
جام حذفي باشگاههاي ايران؛

حذف سپاهان در خانه توسط آباداني‌ها

گروه ورزشي: نفت آبادان در مسابقه ای که چندین بار به خاطر خرابی نورافکن های ورزشگاه متوقف شد، توانست با گل مگنو باتیستا به برتری برسد و صعودی قابل توجه داشته باشد.
به گزارش "ورزش‌سه"، سپاهان و نفت آبادان در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که هردو تیم امیدوار به صعود به دور بعدی بودند. در این بین نفتی ها در این بازی به چند بازیکن اصلی خود استراحت دادند و به نظر می رسید چندان تمایلی به ادامه جام حذفی ندارند. از سوی دیگر سپاهان می خواست اولین پیروزی خانگی در این فصل را جشن بگیرد اما باز هم در این مسیر موفق نشد.
مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی/ پنجشنبه 16 شهریورماه 1396/ ساعت 18:45
ورزشگاه نقش جهان اصفهان/تماشاگر: حدود 6 هزار نفر
داور: پیام حیدری            کمک ها: مهدی عالی قدر و مهدی الوندی      داور چهارم: امید جمشیدی
 
سپاهان اصفهان: لی اولیویرا، حسن جعفری، عزت الله پورقاز، ژایرو رودریگوئز، سعید آقایی، شاهین ثاقبی، میلاد سرلک، مهرداد محمدی(72- حسین پاپی)، ساسان انصاری،جلال علی محمدی و مروان حسین سرمربی: زلاتکو کرانچار
 
نفت آبادان: داود نوشی صوفیانی، مسعود ابراهیم زاده، مرتضی اسدی، علی عبداله زاده، محسن حمیدی، مگنو باتیستا، زبیر نیک نفس، کرار جاسم(85- مسلم مجدمی)، محمد شادکام، رضا جبیره(62- حسین ساکی) و محمدامین درویشی(57- آگوستو سزار)سرمربی: فراز کمالوند
 

 
اخطار ژایرو رودریگوئز(41) و (79) حسن جعفری(84) شاهین ثاقبی(90+1) از سپاهان
 مسلم مجدمی(89) از نفت آبادان
 
اخراج محمدزیبر نیک نفس(64) از نفت آبادان
رودریگوئر بازیکن سپاهان در دقیقه 79 با دریافت اخطار دوم از زمین بازی اخراج شد.
 
شرح بازی:
سپاهان که قصد داشت طلسم پیروز نشدن در ورزشگاه نقش جهان را بشکند، بازی را هجومی آغاز کرد. بازیکنان طلایی پوش میزبان تلاش زیادی کردند تا به گل برسند و در سوی دیگر نفت آبادان بیشتر چشم به ضدحملات سریع و البته ضربات ایستگاهی پشت محوطه جریمه داشتند. ارسال های بی نقص کرار از دقایق ابتدایی شروع شد و روی یکی از همین توپ ها هم به گل رسیدند. در ادامه سپاهان برای رسیدن به گل تساوی به آب و آتش زد اما دفاع فشرده نفتی ها و البته بی دقتی مهاجمان سپاهان مانع از بازشدن دروازه تیم آبادانی شد. 
توقف های مکرر بازی در نیمه دوم تا حدی از هیجان مسابقه کاست؛ با این وجود در اوایل نیمه دوم بازی متعادلی را شاهد بودیم. دقایق پایانی اما متعلق به سپاهانی ها بود. آنها توپ های زیادی را روی دروازه نفت ارسال کردند ولی در رسیدن به گل ناکام ماندند تا شکست تلخی را در نقش جهان تجربه کنند.
 
شرح گل:
یک بر صفر نفت آبادان(مگنو باتیستا): در دقیقه 9 مسابقه تیم نفت آبادان صاحب یک ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه شد. کرار جاسم پشت توپ ایستاد و ضربه خوبی زد. لی اولیویرا به طور ناقص توپ را دفع کرد اما در ریباند مگنو باتیستا صاحب توپ شد و با یک بغل پا دروازه سپاهان را گشود.

صعود عجیب تراکتورسازی و اخراج گل‌محمدی
 
 تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در دو دقیقه پایانی دیدار با پدیده دست به کار بزرگی زد و تیم میزبان را شکست داد.
 در ادامه رقابت های فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور عصر امروز پنجشنبه تیم فوتبال پدیده در ورزشگاه ثامن مشهد میزبان تراکتورسازی بود که این دیدار در پایان با برتری ۱ به ۲ تیم تبریزی به پایان رسید.
در این دیدار که دو تیم نیمه اول را با تساوی بدون گل به رختکن رفتند، معین عباسیان در دقیقه ۷۰ تک گل پدیده را به ثمر رساند. پس از این گل کادر فنی تراکتورسازی دو بازیکن باتجربه خوبی یعنی برزاد حاتمی و محمد نوری را به میدان فرستاد تا گل خورده را جبران کند. 
درحالی که یحیی گل محمدی به خاطر اعتراض به داور از کنار زمین اخراج شده بود، تراکتورسازی در دقیقه ۸۸ توسط مهدی شریفی گل تساوی را به ثمر رساند تا کار دو تیم از اول شروع شود.
با این حال این پایان کار نبود و دو دقیقه بعد محمد ایران پوریان با ضربه سر برای بار دوم دروازه پدیده را باز کرد تا یک اتفاق عجیب رقم بخورد و تیم پیروز در دو دقیقه شکست بخورد و از دور مسابقات کنار برود.