به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ساعت ۰۳:۲۶
کد مطلب : ۱۴۵۳۰
اولین یادداشت ایران پس از تغییر مدیریت

تحول در روزنامه «ایران» با مشي«اعتدال»

گروه سياسي: روزنامه ايران كه ارگان مكتوب دولت به شمار مي‌رود با تغيير مديرعامل آن به صورت رسمي، مشي و روش خود را به سمت دولت جديد تغيير داد و مدير جديدش رسما اعلام كرد: صداقت، روشنگري، پرهيز از شعارزدگي و اعتدال را به عنوان مشي خود برگزينيم.
تحول در روزنامه «ایران» با مشي«اعتدال»
 محمدتقي روغني‌ها، سرپرست مؤسسه فرهنگي مطبوعاتي ايران در اولین شماره‌ی پس از تغییر مدیریت که  روز يكشنبه منتشر شد نوشت: اعتماد مخاطبان، والاترين سرمايه رسانه‌هاي جمعي است. سرمايه‌اي كه با دشواري فراوان كسب مي‌شود و با اندك غفلتي، به سادگي از كف مي‌رود. اثربخشي رسانه‌ها بر افكار عمومي، حاصل صداقت در كلام رسانه است و زماني شكل مي‌گيرد كه مخاطبان در دوره‌اي نه چندان كوتاه، راستي سخن را احساس كنند و در فراز و نشيب‌هاي گوناگون، ماندگاري و پايداري رسانه بر اين مهم را تجربه نمايند. روزنامه ايران، نزديك به دو دهه قبل، زماني كه به ميان مردم آمد، چنين رويكردي را برگزيد و از همين رو بود كه از پرشمارگان‌ترين روزنامه‌هاي كشور شد.

در دوره جديد انتشار روزنامه ايران، بر آنيم تا پايبندي بر اين ميثاق را با خوانندگان تجديد كنيم. تلاش مي‌كنيم بيانگر مطالبات مردم باشيم، برنامه‌ها و عملكرد دولت تدبير و اميد را با مردم در ميان بگذاريم و جايگاهي براي نقد و بررسي‌هاي عالمانه باشيم و بدين‌گونه با اميد به آينده‌اي بهتر، با مخاطبان خويش همراه شویم. تدبير ايجاب مي‌كند تا در انجام رسالت مطبوعاتي خود، صداقت، روشنگري، پرهيز از شعارزدگي و اعتدال را به عنوان مشي خود برگزينيم.

مهرداد
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۰۴:۴۳
ایول روزنامه درست حسابی ارزون! (107637)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۰۶:۳۱
موفق باشید انشاا... (107644)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۰۷:۴۲
آفرین (107648)
اهورا
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۰۸:۰۸
باید به مردم اعتماد کرد...باید دردها را به جامعه انعکاس داد تا مردم معضلات را از مسولین بفهمند نه از بیگانگان!! که اگر اینگونه شود ، بیگانگان آنگونه که بخواهند درد را انعکاس می دهند!! (107656)
پرواز
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۰۸:۵۳
دوصد گفته چون نیم کردار نیست ببینیم وتعریف کنیم (107660)
siavash
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۳:۳۳
سلام.بنده با درک و احترام فراوان نسبت به حساسیت شما ولی خواهش دارم با این فضای ایجاد شده که امید در ان ظاهر شده و معاندان منتظر فرصت هستند بهتر است با امید و عدم پیش داوری جلو یرویم. (108484)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۰۹:۰۶
سرانجام بعد از 8 سال کابوس روزنامه ایران هم به جاده عقلانیت بازگشت. طلوع خورشید خرد و خرد ورزی را به همکاران رسانه ای در روزنامه ایران تبرک می گویم (107662)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۰۹:۴۱
حزب باد قابل اطمینان نیست. (107665)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۰۹:۴۳
انشالله که بتوانند به شعارهای خود پایبند باشند. (107666)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۱:۱۳
امید وارم با تغیر مدیریت روزنامه ایران مخاطبان گذشته خود را بدست بیاره (107679)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۲:۳۰
اي جانم ..........دلم خنك شد بركنار شد (107709)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۳:۰۳
برام جالبه خبرنگارانی که توی 8سال افراطی گری رو مدح می کردند همانها الان در ستایش اعتدال مطلب می نویسند (107747)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۳:۰۳
بهار نيوز
يكي از كساني كه كه امروز ( ٢١ مرداد ) براي روزنامه ايران مقاله نوشته بود فري است به نام ايمان . م كه در انتخابات ٨٨ طرفدار موسوي بود بعد از آن به احمدي نژاد و مشايي پيوست سخنران جلسات دانشجويي باند احمدي / مشايي شد و در موسسه ايران پست گرفت ( تصورش را بكنيد يك عضو ستاد موسوي در روزنامه ايران احمدي نژادي پست بگيرد)و حالا كه باد به پرچم روحاني ميزنه شده طرفدار روحاني .
من به عنوان يك ايراني كه به روحاني راي داده خواهش ميكنم حواسشون به دور و بري ها باشه (107749)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۴:۳۶
پایگاه رسانه ای امریکا وسوروس . (107889)
وحید
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۴۴
بعد از سالها میتونم با آرامش و لذت دوباره روزنامه ایران بخونم و برخلاف 8 سال گذشته گاهی گریه و گاهی خنده ام نگیره از مطالب زرد و بی محتواش (108223)
بابک
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۴۶
امیدوارم حداقل شاهد توهین به اقوام ایرانی نباشیم
ولی روزنامه ایران بدونه که تو آذربایجان براش تره هم خرد نمیکنن (108231)