به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۵:۲۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۱۵۶۴۷
نگاه مردم به نحوه عملکرد آینده رییس‌جمهور یازدهم

محبوبیت 77 درصدي دكتر روحاني در ميان مردم

گروه سياسي: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در یکی از آخرین نظرسنجی‌های خود با موضوع «انتظارات و توقعات مردم ایران از دولت یازدهم» در مردادماه سال جاری، نتایج این تحقیق آماری را اعلام کرد.
محبوبیت 77 درصدي دكتر روحاني در ميان مردم
محمد آقاسی رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در این باره اعلام کرد: این طرح با ده محور، ویژه هدف‌گذاری و پیش از مراسم تنفیذ و تحلیف یعنی هفته اول مرداد ماه اجرا شد. وی افزود: جامعه آماری این طرح شامل افراد 18 سال به بالای کشور بوده و با تعداد 3200 نمونه انجام شده است. آقاسی در مورد سیمای پاسخگویان طرح اظهار کرد: از مجموع پاسخگویان حاضر در تحقیق، 51.8 درصد مرد و 48.2 درصد زن و میانگین سنی افراد حاضر در تحقیق 36.5 بود‌ه‌اند.

رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در ادامه به تشریح برخی یافته‌ها پرداخت و گفت: در این نظرسنجی‌ از مردم پرسیده شد با توجه به شرایط فعلی جامعه از نظر اقتصادی و سیاسی شما تا چه حد انتظار دارید آقای روحانی وضعیت را بهبود بخشد؟ نتایج نظرسنجی نشان داد 69.9 درصد از پاسخگویان به میزان زیاد و خیلی زیاد از آقای روحانی انتظار دارند وضعیت موجود را بهبود بخشد. 19.1 درصد نیز به میزان متوسط از آقای روحانی انتظار دارند. این توقع در عین حال که نشان دهنده ایجاد امید در مردم است، برای دولتمردان وظایف سنگینی را ایجاد می کند. رییس ایسپا اضافه کرد: از مردم پرسیده شده است که به نظر شما وضعیت کلی در دولت یازدهم بهتر خواهد شد؟ حدود 56 درصد از مردم گفته‌اند در دولت آقای دکتر روحانی وضع بهتر خواهد شد. 33.2 درصد از مردم گفته‌اند در این دولت تغییری در اوضاع ایجاد نخواهد شد که این داده‌ها نیز نشان دهنده امیدواری مردم ایران نسبت به آینده است.

وی در ادامه افزود: در چهار سوال جداگانه از پاسخگویان درباره اعتماد به توانایی‌های آقای روحانی در زمینه‌های انتخاب وزرا و تشکیل کابینه کارآمد، حل مشکلات ناشی از پرونده هسته‌ای، بهبود وضعیت اقتصادی و بهبود فضای سیاسی و ایجاد آرامش خاطر برای مردم پرسیده شد. 58.4 درصد از پاسخگویان به توانایی آقای روحانی در امر«انتخاب وزرا و تشکیل کابینه کارآمد»، 59.1 درصد در زمینه «بهبود فضای سیاسی و ایجاد آرامش خاطر برای مردم»، 52.8 درصد از پاسخگویان به توانایی آقای روحانی در «بهبود وضعیت اقتصادی» و نیمی از پاسخگویان (50 درصد) به توانایی آقای روحانی در زمینه «حل مشکلات ناشی از پرونده هسته‌ای» اعتماد زیاد و خیلی زیاد دارند.

آقاسی در ادامه تشریح کرد: اگر بخواهیم دیدگاه پاسخگویان را در مورد اعتماد به توانایی آقای روحانی در زمینه‌های مذکور با هم مقایسه و تحلیل کنیم به این نتیجه می‌رسیم که در مجموع پاسخگویان به توانایی آقای روحانی در زمینه‌های «انتخاب وزرا و تشکیل کابینه کارآمد» و «بهبود فضای سیاسی و ایجاد آرامش خاطر برای مردم» بیشتر از دو حوزه دیگر یعنی «بهبود وضعیت اقتصادی» و «حل مشکلات ناشی از پرونده هسته‌ای» اعتماد دارند. وی با بیان اینکه "داده‏‌های جدید نظرسنجی ایسپا حاکی از آن است که میزان محبوبیت رییس‌جمهور محترم در بین مردم بسیار زیاد است"، افزود: 77.3 درصد از پاسخگویان معتقدند آقای روحانی به میزان زیاد و خیلی زیاد در بین مردم محبوبیت دارد. 13.8 درصد نیز میزان محبوبیت ایشان را در حد متوسط می‌دانند. این در حالی است که فقط 7.5 درصد این محبوبیت را در حد کم و خیلی کم می‌دانند.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۸:۰۱
٧/٥ درصد،،، مجلسي ها بدانند با همين رويه ادامه بدن رايشون فقط همين ٧/٥ درصد خواهد بود. (122631)
ايرانيان
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۸:۱۰
جناب روحاني

دوستتان داريم

و

همچنان به تغيير اميدواريم (122636)
اصولگرا
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۸:۲۸
خداییش هیچ عاقلی از امدن روحانی ناراحت نیست حداقل (122653)
میثم
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۸:۳۵
این یعنی که خیلی ها هم که به ایشون رای ندادند اکنون به ایشون نظر ویژه دارند و این موید کارامدی دولت یازدهم می باشد و از سویی ریزش هواداران مخالفان دولت را خبر می دهد (122660)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۸:۴۴
تدبیر و امید محبوبیت می آورد (122671)
ابراهیم
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۸:۵۶
بعد از چهار سال میشود چند درصد ؟ (122684)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۰:۲۹
همین الان هم زیر 50 درصده ....جامعه آماریتون شاید اعضای دولت وخانواده هاشون بودند ....... باور کنیداکثر مردم هرچند به احمدی نزاد انتقاداتی داشتند اما در اینکه هیچ ریس جمهوری مثل احمدی نزاد کاری وبه فکر مردم نبوده ونخواهد آمد شکی ندارند.......گذر زمان همه چیز را عیان وروشن می کند امیدواریم که دولت تدبیر وامید به دولت تزویر امید تبدیل نگردد (122865)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۱:۱۶
انقدر مردم احمدی نژاد را دوست دراند که در سخنرانی های سفر های استانی که این اواخر داشت یا برای سالن های خالی سخنرانی می کرد و یا به علت عدم استقبال سخنرانی کنسل می شد، خوبه که هم فیلماش هست هم عکساش و هم گزارشاش.

احمدی نژاد چنان نامی از خود باقی گذاشت که تا 100 سال دیگه هم برای کمترین پست تو این مملکت رای نداره. (122878)
بوشهری
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۹:۴۲
وبسایت شخصی خاتمی فیلتره. دیگه وقتشه از فیلتر در بیاد آقای روحانی منتظریم (122709)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۹:۴۲
درود بر حاج حسن خودمون (122711)
گیشی هرندی
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۲:۰۴
اولا فعلا05/50درصد +اگه عاقبت بخیر واسیر افراطیونی وتندروهای اصلاح طلب لیبرال نشه وخدمت راستین کنه که البته ما دعا گوی اوییم تاهمینطور هم باشه (122791)
حسين تبريزي
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۲:۴۸
قابل توجه كيهان نشينان و ساير روسياهان تاريخ كه هنوز در توهم هستند و صد البته خيلي پررو تشريف دارند .
زنده باد روحاني . (122811)
ایرانی خارج نشین
United States
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۰:۱۵
من با اعداد و ارقام کاری نداریم
آقای رئیس جمهور, زودتر شروع کن تا به رای ی که بهت دادیم پشیمون نشیم (122860)