به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۱۵۴۴۸

پارلمان‌ترکیه اجازه حمله‌به‌سوریه را صادر کرد

گروه بين‌الملل: سخنگوی دولت ترکیه اعلام کرد که دولت اجازه پارلمان را برای حمله نظامی به رژیم سوریه اخذ کرده و همه تدابیر لازم را برای این امر اتخاذ خواهد کرد.
به گزارش العالم، بولنت آرینچ در کنفرانسی خبری پس از جلسه ديروز هیأت دولت ترکیه گفت: ما اجازه پارلمان را برای اجرای حمله به رژیم سوریه کسب کرده ایم و تحقیقاتی را برای حفظ امنیت کشورمان انجام داده ایم. آرینچ گفت: دولت ترکیه خود را برای حمله احتمالی به رژیم سوریه آماده می کند. سخنگوی دولت ترکیه ادامه داد: مساله مهم برای ترکیه درخصوص حمله احتمالی آمریکا و متحدانش به سوریه این است که بداند در صورت آغاز این حمله چه اقدامی باید انجام دهد و ما هم اکنون خود را برای چنین حمله ای آماده می کنیم.

دولت ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که آماده مشارکت در هر اقدام نظامی علیه سوریه حتی بدون کسب اجازه از سازمان ملل متحد است و نیروهای مسلح خود را نیز به حال آماده باش درآورده است. پارلمان ترکیه امروز طرح دولت را برای اجرای عملیات نظامی در خاک سوریه "در صورت لزوم" و "برای حفظ امنیت ملی ترکیه" تصویب کرد. طرح اجرای عملیات نظامی در خاک سوریه با 320 رأی مثبت و 129 رأی مخالف نمایندگان پارلمان ترکیه تصویب شد.