به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۴:۰۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۲۳۹۳۷

حاشیه‌های حضور وزيرتعاون در اتاق​بازرگاني

گروه اقتصادي: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز یکشنبه به اتاق بازرگانی ایران رفت و در نشست صبحانه با برخی از اعضای هیات نمایندگان به بحث و گفت‌وگو پرداخت که حاشیه‌هایی به همراه داشت.
حاشیه‌های حضور وزيرتعاون در اتاق​بازرگاني
حضور علی ربیعی در اتاق ایران با استقبال آنچنانی هیات نمایندگان مواجه نشد به طوری که از 120 نفر مدعو برای حضور در جلسه امروز کمتر از 40 نفر حضور داشتند. از روسای کمیسون‌های اتاق بازرگانی هم تعداد محدودی نظیر رییس کمیسیون صنایع و رییس کمیسیون مدیریت واردات حضور داشته و تعداد زیادی از روسای کمیسیون‌ها نظیر رییس کمیسون‌های اصل 44 و فضای کسب و کار با توجه به مرتبط بودن حوزه فعالیت آنها با وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست حضور نداشتند. البته روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران دلیل کم بودن این استقبال را مشغله کاری اعضای هیات نمایندگان اعلام کرد. از سوی دیگر ربیعی در حاشیه این برنامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران تاکید کرد که آمادگی پاسخگویی به سوالات آنان را ندارد.

غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران هم در جمع خبرنگاران در باره کمیته ماده 76 گفت: این کمیته در قانون بهبود مستمر فضای کار و قانون برنامه پنجم توسعه دیده شده و باید از هر قوه دو نفر حضور داشته باشند. مسلم است که ما در کشور مشکل تولید قانون نداریم و به طور مرتب قانون‌های مورد نیاز وضع می‌شود. وی ادامه داد: دو موضوع اجرای قانون و نظارت بر اجرای قانون باید مورد توجه قرار گیرد. این کمیته در حال شناسایی قوانین مخل تولید است تا در جهت حذف آنها اقدام شود. شافعی با بیان این‌که خلا‌ءهای قانونی برای رشد و توسعه اقتصادی هم در این کمیته شناسایی می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از این قوانین بالا بردن سقف بدهی مالیاتی برای ممنوع‌الخروج‌ها است که سبب کاهش قابل توجه آمار ممنوع‌الخروج‌ها شد. رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: بخش خصوصی معتقد است وقتی تضمین‌های کافی برای پرداخت بدهی‌های خود را داده‌ است ممنوع‌الخروج شدن بی دلیل است.
مرجع : ايسنا