به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۴:۳۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۲۵۱۵۲
فوتبال مرا نجات داد

فرانك ریبری بازیکن سال بوندس‌لیگا شد

گروه ورزشی: اتحادیه فوتبال آلمان، فرانک ریبری، بال فرانسوی تیم فوتبال بایرن‌مونیخ را به عنوان بهترین بازیکن سال بوندس‌لیگا معرفی کرد.
فرانك ریبری بازیکن سال بوندس‌لیگا شد
بال سرعتی باواریایی‌ها که فصل گذشته سه‌گانه قهرمانی آلمان و اروپا را با سرخپوشان مونیخ فتح کرد در این رای‌گیری روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بورسیا دورتموند را کنار زد. بهترین بازیکن سال بوندس‌لیگا توسط رأی کاپیتان‌های تیم‌های بوندس‌لیگا و بوندس‌لیگای انتخاب می‌شود. لواندوفسکی در این رأی‌گیری پس از ریبری در جایگاه دوم ایستاد. ریبری 30 ساله در سال 2013 که رو به پایان است در 44 دیداری که در رقابت‌های مختلف برای سرخ‌پوشان مونیخ به میدان رفت 18 گل به ثمر رساند و با سختکوشی در مستطیل سبز 20 پاس گل هم به هم‌تیمی‌های خود داد. ریبری امسال به عنوان بازیکن سال اروپا معرفی و در ماه دسامبر هم به عنوان بازیکن سال فرانسه انتخاب شد. گوش فرانسوی بایرن همچنین به همراه کریستیانو رونالدو پرتغالی از رئال مادرید و لیونل مسی آرژانتینی از بارسلونا یکی از 3 کاندیدای نهایی کسب عنوان بازیکن سال فیفا است.

ریبری: فوتبال مرا نجات داد

 فرانک ریبری خود را انسان خوش شانسی دانست که به واسطه دوران بازیگری درخشان‌اش در دنیای فوتبال توانسته زندگی سخت دوران کودکی و نوجوانی‌ را پشت سر بگذارد و به یک جنگجو تبدیل شود. ریبری در شرایطی سخت دوران کودکی و نوجوانی خود را در محله فقیرنشین شهر «بولونیه سورمر» گذراند اما استعدادش در فوتبال این فرصت را برای او فراهم آورد که به آکادمی فوتبال لیل ملحق شود. او از آنجا به تیم بزرگسالان بولونیه منتقل شد و رسماً مسیر تبدیل شدن به فوتبالیستی حرفه‌ای را در پیش گرفت.

حالا ریبری 30 ساله به یکی از بهترین ستاره‌های حال حاضر فوتبال دنیا تبدیل شده است و کمتر از یک ماه دیگر شاید به عنوان برنده توپ طلا و بهترین بازیکن سال 2013 انتخاب شود. با تمام این‌ها برای ریبری هیچ یک از افتخاراتی که در دوران بازیگری‌اش کسب کرده از جمله 3 قهرمانی که همراه با بایرن مونیخ در فصل گذشته به دست آورد، سبب نشده که او فراموش کند از کجا به اینجا رسیده است. ریبری در گفت‌وگویی با نشریه بیلد آلمان گفت: من از یک محله فقرنشین آمده‌ام نه از هیچ کجای دیگر و این را هرگز فراموش نمی‌کنم. محله‌ای که من در آن بزرگ شده‌ام، محله افرادی بسیار فقیر بود و من هم الان یکی مثل آنها بودم اگر فوتبال در حقم لطف نکرده بود. اگر فوتبال نبود احتمالاً الان یک فرد بیکار بودم مثل خیلی‌های دیگر در آن محله.

وی افزود: اکنون هر زمان که به خرید می‌روم، همیشه به خودم یادآوری می‌کنم که در گذشته چه وضعیتی داشتم و الان چقدر زندگی برای من بهتر شده است. من هرگز گذشته‌ام را فراموش نخواهم کرد. گذر از دوران سخت زندگی آدم را قوی‌تر می‌کند. تجربه کردن آن روزهای سخت سبب شد که الان من در بایرن مونیخ بازیکنی موفق باشم. آن زندگی سخت از من یک جنگجو ساخت و به شخصیتم شکل داد. ریبری پس از ترک بولونیه، دوران بازیگری خود را در تیم‌های‌ آلس، استاده برستوا، متز، گالاتاسرای و المپیک مارسی ادامه داد و در نهایت در تابستان سال 2007 به بایرن مونیخ پیوست.
مرجع : تسنیم