به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۳۶۱۰۵
سفیرآمریکا: كار روسيه در كريمه يعني دزدي آشكار

گستاخي روسيه: شايد از ایران به عنوان اهرم استفاده كنيم!

گروه بين‌الملل: سفیر آمریکا در سازمان ملل روسیه را 'دزد' خطاب کرد و سفیر روسیه هم گفت تحمل شنیدن 'اهانت‌ها' را ندارد! و معاون وزیر خارجه روسیه نيز در يك گستاخي آشكار نسبت به ايران گفت: مسکو نمی‌خواهد از قضیه ایران به عنوان اهرم استفاده کند ولی رفتار غرب شاید روسیه را به این سمت بکشاند!
گستاخي روسيه: شايد از ایران به عنوان اهرم استفاده كنيم!
در هشتمین جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره بحران اوکراین، ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد و سامانتا پاور، همتای آمریکایی او در "مجادله‌ای لفظی" به شدت از سیاست های یکدیگر در مواجهه با بحران اوکراین انتقاد کرده‌اند.

در این جلسه ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت: "دیروز یک اتفاق تاریخی روی داد و یک بی عدالتی تاریخی برطرف شد." اما سامانتا پاور، همتای آمریکایی چورکین در پاسخی تند گفت: "آمریکا مداخله نظامی روسیه در کریمه و الحاق آن به خاک این کشور را نمی پذیرد" و چنانچه روسیه به این اقدام ادامه دهد واشنگتن آماده است که در برابر آن اقدام کند.

خانم پاور همچنین گفت: "آنچه از روسیه به ذهن متبادر می‌شود، بزرگی و عظمت ادبیات غنی آن است اما آنچه اکنون از سفیر روسیه شنیدیم سنخیتی با تولستوی و چخوف نداشت... یک دزد ممکن است با دزدیدن چیزی آن را در اختیار خود بگیرد اما این به معنای کسب حق مالکیت بر آن نیست".

در پاسخ به این اظهارات، ویتالی چورکین، نماینده روسیه، خطاب به نماینده آمریکا گفت: "خانم پاور با سخن از تولستوی و چخوف شروع کرد اما در آخر به لحنی چون رسانه‌های زرد و عامه‌پسند متوسل شد. شنیدن چنین اهانت‌هایی نسبت به کشورم کاملا غیر قابل قبول است. اگر آمریکا خواستار همکاری روسیه بر سر بحران اوکراین است، خانم پاور باید نخستین کسی باشد که این موضوع را بفهمد."

وی اضافه کرد: "ما با دقت واکنش های کشورهای غربی را زیر نظر داریم که گویی نمی توانند خودشان را از حال و هوای دوران استعمارگری برهانند و هنوز می خواهند خواسته خود را به دیگران تحمیل کنند و اکنون که قمار ژئوپلتیک آنها در اوکراین به نتیجه ای دور از انتظارشان انجامیده، مضطرب شده‌اند."
رد و بدل شدن این مجادله لفظی همزمان با سفر بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد به مسکو صورت می‌گیرد که تلاش می کند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور را به یافتن راه حلی دیپلماتیک بر سر بحران اوکراین متمایل کند.

در همین حال، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا گفته است اتحادیه اروپا باید به روسیه "یک هشدار صریح اللحن" بدهد. او همچنین افزوده است کشورهای گروه 8 باید مسئله اخراج روسیه "در صورت برداشتن گامهای دیگر" را مورد بحث قرار دهند. همزمان، در پی فشارهای کشورهای غربی بر روسیه در خصوص بحران اوکراین، یک دیپلمات ارشد این کشور گفته است که تنش میان روسیه و غرب ممکن است بر روی نقش روسیه در کلیک مذاکرات هسته ای ایران تاثیر بگذارد.

خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه خبر داده است که مسکو نمی‌خواهد از قضیه ایران به عنوان اهرم استفاده کند ولی رفتار غرب شاید روسیه را به این سمت بکشاند. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نوشته این موضع روسیه، جدی ترین تهدید به اقدام تلافی جویانه در مقابل آمریکا و اروپاست. ریباکف نماینده روسیه در مذاکرات 1+5 با ایران است.

اظهارات اين فرد روس در حاليست كه او و پوتين ظاهرا تاريخ نمي‌خوانند كه دريابند ملت و نظام ايران به اين باند حاكم بر امپراطوري مضمحل شده روس كه اين روزها با اشغال نظامي خاك ممالك مستقلي چون اكراين روياي تزار را مي بينند!؛ اجازه نخواهند داد از ايران بزرگ به عنوان اهرم براي مطامع مداخله جويانه خود استفاده نمايند و وزارت خارجه بايد پاسخي قاطع به اين هذيان گويي ريابكوف بدهد.

ف.ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۱:۲۱
قابل توجه صدا و سیما... (213436)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۲۱:۰۳
از کی تا حالا اصلاح طلب ها نگران سوء استفاده دشمنان ایران شدند ؟
شما علیرغم کودتاهای رنگارنگ آمریکا علیه ملت ایران و اهانت های پیاپی مقامات آمریکایی، برای مذاکره با آمریکا له له می زنید ...
آیا محور شرارت نامیدن ایران ، نسبت دادن ژن بی اعتمادی به ایرانی ها اهانت نبود ؟ شما را نگران نکرد ؟
اقلیت تندرو تندروی را بس کنید و به آغوش ملت برگردید . (213550)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۱:۳۳
روسیه بسیار خبیث و گستاخ است و صدالبته بی وفا، خوب شد روس ها به اندازه ی امریکایی ها قدرت اقتصادی ندارند وگرنه معلوم نبود چه بلایی سر دنیا می اوردند.

البته کسانی هستند در داخل که عاشق سینه چاک روسیه هستند (213437)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۲۱:۰۵
یه عده هم هستن سینه چاک آمریکا هستن ...
ظاهرا بعد از مانور و خوشحالی اصلاح طلب ها برای پیروزی در اکراین ، حالا که روسیه قافیله را برده بدجور سوختید ... (213552)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۱:۳۴
امان از روسیه (213438)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۲۱:۱۰
امان از ما که به این دولت اعتماد کردیم.بیست بار قول دادند بوشهر را افتتاح کنند.کردند؟ . . . . (213554)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۱:۳۶
باز هم بیشتر به روسیه و پوتین باج بدن (213439)
Mohsen Khorasani
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۱:۳۸
. . . یه فرد چنین اظهاراتی را درباره کشور ما بگوید واقعا باعث تاسف است ...آقایان وقتی یک سناتور آمریکایی درباره کشور ما صحیت می کند آسمان را به زمین می بافند و به سرعت سخنرانی ترتیب می دهند حالا ببینیم برای سخنان نحقیرآمیز این فرد چه می کنند ؟ (213440)
افشین الماسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۱:۳۸
غربگرای عزیز کریمه 60 سال پیش به ناحق از روسیه جدا شد وارو به خانه برشت ان شای الله به کور چشم اخوان ها بحرین هم به خانه بر می گرد (213441)
چه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۲۰:۰۰
خوده سوریه به مناسبت 300 سال اتحاد اکراین با روس ها این شبه جزیزه رو اهدا کرد. نا حق کجا بود

ولی جدایی بحرین از سوی انگلیسها و اذربایجان و ارمنستان از سوی روس ها نا حق بود (213545)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۱:۴۰
منتظر مواضع وزارت امور خارجه هستیم (213443)
مهراد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۱:۴۰
وزارت خارجه ترسوتر از این حرفاست که بخواد پاسخ قاطع به روس ها بدهد. منم منمشان برای آمریکا و اسراییل است (213444)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۱:۴۷
ایران با این وضع باید متقابلا از روسیه امتیاز بیشتری از دریای خزر بگیره (213446)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۲۱:۰۸
می گیرد!!مگر وزارت خارجه تصمیم گیر است؟! مملکت هزار قدرت داره . ...خواهند گفت رسانه ها شانتاژ کرده اند وباید توقیف شوند.کی روسیه این حرفها را زده؟! از وزارت خارجه بیچاره انتظار نداشته باش. (213553)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۱:۴۷
شک نکنید رفتار اشتباه ما در قبال روسیه و اعتماد به کشوری که بدترین رفتارها را با ایران داشته و نصف خاک ما را از ما جدا کرده باعث میشه که روزی این اتفاق بیفته (213447)
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۱:۵۷
اظهارات اين فرد روس در حاليست كه او و پوتين ظاهرا تاريخ نمي‌خوانند كه دريابند ملت و نظام ايران به اين باند حاكم بر امپراطوري مضمحل شده روس كه اين روزها با اشغال نظامي خاك ممالك مستقلي چون اكراين روياي تزار را مي بينند!؛ اجازه نخواهند داد از ايران بزرگ به عنوان اهرم براي مطامع مداخله جويانه خود استفاده نمايند و وزارت خارجه بايد پاسخي قاطع به اين هذيان گويي ريابكوف بدهد!!!!

ایشالا ایشالا (213448)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۱:۵۹
به نظرم روسیه باید مراقب گفتارش در مورد ایران باشه چون با اقبال خوبی از طرف مردم روبرو نیست (213449)
منتقد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۰۳
خود کرده را تدبیر نیس.خودم کردم ک لعنت بر خودم باد(شرح حال ما در برابر روسیه) (213451)
ایرانی
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۰۳
حرف حق تلخ است . ما آنها را پر رو کرده ایم (213452)
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۰۶
ایران در طول یک قرن اخیر همواره بزرگترین خیانت ها و ضربه ها را از جانب روسیه متحمل شده .اهریمن واقعی ما روسیه است و پوتین و کمونیسم یک طز شکست خورده و منفور می باشد که حالا می خواهد با تجاوز به خاک دیگران سرخوردگی خود را جبران نماید (213453)
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۰۷
خدا کنه به جون هم بیفتن و ما بشیم اهرم

حداقلش اینه علم موشکیمون میره بالاتر (213454)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۰۸
ما باید ضمن حفظ استقلال کشور عزیزمان ایران اگه از اول به سمت اروپا وغرب همکاری اقتصادی وفرهنگی داشته بودیم حال و وضع ما به این روز نبود کشورهای همچون کره شمالی کوبا ونزو یلا المان شرقی سابق ودرمقابل کره جنوبی المان غربی امارات قطر عربستان وبسیاری از کشورهای که پیشرفت اقتصادی داشتند به سمتی رفته اند که ما متاسفانه بر عکس انها عمل کردیم چون فصل صید ماهی هست حالا هم دیر نشده (213455)
هادی
Sweden
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۰۹
ای کاش سره شعار اولمون می موندیم و نه شرقی می شدیم نه غربی.... که بعد از 7000 سال تمدن کارمون به اهرم یودن نرسه. (213456)
irany
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۱۰
روسیه فکر کرد هنوز هم مثل 100 سال پیش هر کاری میتونه بکنه ولی اشتباه بزرگی کرده. (213457)
جزیرتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۱۱
امیدوارم خیلی زودمتوجه شوند که روسیه در استعمارگری مث آمریکاس ونباید به آنها اعتمادکنیم .بازم تاکیدمیکنم اعتمادنکنیم نه اینکه کلا قطع رابطه کنیم (213458)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۱۴
روسیه هیچ وقت قابل اعتماد نبوده و نیست ماهم باید در قراردادهای ساخت نیروگاه با روسیه تجدید نظر کنیم
روسیه خیلی لوس شده یعنی خودمون لوسش کردیم (213459)
درد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۱۵
کاملا طبیعیه ، روسیه در طول تاریخ به ایران نگاه مستعمره دارد.
هیچ کشوری به اندازة روسیه خاک ما رو تصرف نکرده.
ننگین ترین قراردادها را روسیه به ما تحمیل کرده.
ولی ما بخصوص بعد انقلاب ... (213460)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۱۶
ما ایرانی ها همیشه مورد لطف کشور دوست و برادر! روسیه بوده ایم و خواهیم بود... (213461)
نظارات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۱۷
یه ضرب المثل لهستانی است که میگه:
اعتماد به روسها مثل اعتماد به . . . (213462)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۲۰
حرف روس ها رو قبول دارم. (213463)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۲۸
همین روسیه بارها در شورای امنیت سازمان ملل برعلیه حقوق هسته ای ملت ایران رای داده و از تحویل موشکهای اس 300 به دلایل واهی خودداری کرد و مثل آمریکا و سایر قدرت های سلطه طلب به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست لذا به دولتمردان پیشنهاد میشود در شرایط فعلی صرفا منافع ملی را مد نظر داشته و آزموده را نیازمایند که خطاست . (213464)
کامیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۳۵
نامرد تر از این روسها تو عالم سیاست خودشونن...تا کی میخوایم به اینها باج بدیم از زمان قاجار تا الان......!! (213466)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۳۷
تاریخ دویست سال اخیرروابطایران وروسیه اگرمطالعه شودخواهیددیدروسهادربین ابرقدرتهابدترین هستند ژاپن وکره جنوبی همپیمان امریکا هستنداوکراین وبلوک شرق همپیمان روسیه مقایسه کنیدهمه چیزخواهیدفهمید (213467)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۴۰
من هم مثل شما از این روس ها دل خوشی ندارم ولی مثل اینکه همونجور که صداوسیما بدون توجه به حرفهای امریکایی ها حرف های اون ها رو با تیتر توهین امریکایی ها یا گستاخی امریکایی ها به خورد مخاطب میده شما هم بدون اینکه متوجه مطلب بشی نوشتی گستاخی روس ها

استاااااااااااااااااااااااااااااااااد استفاده از اهرم ایران برای فشار به غرب یعنی اجرا نکردن تحریم ها علیه ایران
دوستان محترم احساسات ضد روسی شما محترم ولی در کنار این همه احساسات خوبه یه خرده از قوه تعقل هم استفاده کنیم (213468)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۲:۴۳
همین الان هم اهرم و یا بازیچه روسیه هستیم.من نمیدونم بعضی از آقایون کی میخوان از خواب غفلت بیدار بشن. . . . ؟؟؟ (213469)
بدون اسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۳:۰۴
واسه مسائل پیش پا افتاده،وزارت خارجه رو مجبور به موضع گیری میکنن اونوقت برای این پررویی ها کسی صداش درنمیاد! وزارت خارجه! آقای ظریف! کجایین؟! الان وقتشه که موضع بگیرین! متأسفانه این خبر تحت الشعاع ایام نوروز قرار میگیره و همه چیز خیلی زود فراموش میشه! درحالیکه باید مثل بمب صداکنه تا مردم و مسئولا بفهمن این روسیه چه آشغالیه! (213472)
فرزند ايران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۳:۰۵
ادب مرد به ز دولت اوست
واقعا اين نشان دهنده فراتر رفتن از يك معيارهاى خيلى معمولى اخلاق ديپلماتيك است كه يقينا همه ى دنيا رعايت مى كنند (213474)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۳:۰۶
به نظر بنده همه پرسی روسیه در اکراین چیز غلطی هست که هیچ چیز را ثابت نمی کند. همین الان اگر ایران در یکی از شهرهای مرزی افغانستان همه پرسی برگزار کند به نظر شما چقدر رای می آورد تا آن شهر به ایران الحاق شود؟ من میگم خیلی.
کشور ما نیازی به اتکا به روسیه موذی ندارد چون اتکا به روسیه یعنی اتکا به باد. هیچ ایرانی ترکمنچای را از یاد نخواهد برد. (213475)
علی رضا
Anonymous Proxy
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۳:۰۷
آقای روحانی!
جای هیچ اغماض و طفره رفتنی نمانده.لازم است به پشتوانه مردم برنامه های مرتبط با روسیه و عوامل گوش به فرمان روسها(نظیر کوچک زاده و امثالهم) را بتارانید.
ثابت شود ایران امروز از ایران دوره تخریم تنباکو کمتر نیست. آخه ما چطور شد که ما شدیم؟؟؟؟ (213477)
shahrooz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۳:۱۷
والا!نویسنده مطلب چه دوست داشته باشی چه نه!بدون که تاریخ گواهی اینه که روسیه بزرگترین ضربه ها رو به ایران زده!هر وقت ایران با روسیه دوست بوده ایران تجزیه شده!ضمنا الان روسیه و چین به همراه کشور های ضعیف دیگه ای مثل ونزوئلا و...دارن بیشترین سوء استفاده ها رو از ایران به خاطر سیاستهای نسنجیدش می کنن!استقلال کشور خیلی زیر سوال رفته!که برای کشوری مثل ایران شرم اوره!!! (213480)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۳:۱۸
منظورش این بود که توی توافق هسته ای طرف ایران رو بگیره (213481)
میرحسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۳:۲۵
بشین تا نماینده ها یه جواب محکم به روسیه (ع) بدن (213482)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۳:۲۷
نتیجه گیری بر عکس گرفتید.
خیلی خوب می شود که از ایران بعنوان اهرم استفاده کند یعنی متحد ایران بر ضد غرب خواهد شد و در مسائل هسته ای همپیمان غرب نخواهد بود. (213483)
سپهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۳:۲۷
روابط مابا روسیه بدلیل منافع مشترک همیشه در تضاد بوده در کل به مصلحت ما نیست که دولتمردان به آنها تکیه کنند.در طول تاریخ این بارها اثبات شده است. (213484)
گهرخاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۳:۳۰
جنايات و خيانتهاي روسيه از حافظه تاريخي حاكمان ما از ياد رفته است آنهم به خاطر يه نيروگاه اتمي - يادشان رفته كه چقدر خاك ايران را همين روسها از ايران گرفتنند - يادشان رفته كه در روز عاشورا همين روسها ملت ايران رو به دار آويختنند - يادشان رفته همين روسها مجلس مارو به توپ بستنند صد رحمت به آمريكاييها لا اقل مثل روسها گداگشنه نيستنند. (213485)
یاشار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۳:۳۴
خداییش صدا و سیما تبدیل شده به تریبون روسیه و پوتین. (213486)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۳:۴۴
رچه دادزدیم روسها بدتر از امریکاییها هستند هیچکس گوش نکرد و امام بارها گفت نه شرقی نه غربی حالا اینهم نتیجه اشه (213487)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۳:۴۹
بمیرم به نام و نمانم به ننگ
...و این هم نتیجه سیاست اشتباه ایران در این سالها و وادادگی در برابر روسیه (213488)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۳:۵۰
در مورد روسیه چون مردم کریمه حق داشتن جزو اکراین نباشند و با انتخاب خودشون عضوروسیه بشند پس جک گفتی بهار در کل حرفت حساب (213489)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۳:۵۷
باید به آقای شریعتمداری تبریک گفت چون تو هفته گذشته ملت اوکراین را خائن و کودتا چی قلمداد تمام قد از روسیه پوتین حمایت و تیتر یک روزنامه اش بود ,پنداری که ملت اوکراین حق استقلال از نظر شریعتمداری ندارند ,اشغال ,اشغال است چه خاک اوکراین ,چه عراق و چه افغانستان و یا هر کجای دنیا ,. . . . (213490)
رضا
Romania
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۴:۰۳
اهرم جد و آبادتونه (213492)
علاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۴:۱۴
خیلی هم مطمئن نباشید که ملت و نظام ایران بزرگ تاریخ میخوانند و جواب خواهند داد!! وقتی سیمای ضرغامی این چنین برای روسیه دلش غنج میره مطمئن باش از ایران استفاده ابزاری کرده اند و میکنند و خواهند کرد. (213493)
سوادکوهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۴:۲۰
اتفاقا آنها کاملا بر تاریخ مسلط هستند، چرا که بخوبی می دانند در بازی های سیاسی چگونه و در چه وقت مهره های آس خود را رو کنند تا براحتی نتیجه کار را به نفع خود تغییر دهند. غرب و ایالات متحده هیچگاه فکر نمی کرد با تمام سرمایه گذاری های دیپلماتیک در سالیان گذشته در این کشور به ناگاه روسیه بدون هیچ هزینه ای و با یک رفراندوم سوری کار را تمام کند.

بنظرم دولتمردان ما بایستی بخوبی تاریخ را مطالعه کنند تا در این آشفته بازار که دور تا دور خاورمیانه را در برگرفته است آسیب و گزندی به ایران وارد نشود. (213495)
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۴:۲۶
کجا هستند اون کفن پوشها؟!!!ایران من به کجا داره میرسه (213496)
حسن
United States
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۴:۳۷
ایران در برابرروسیه نبایدکوتاه بیاید چون روسیه از همه کشور ها خطرناکتر است (213498)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۴:۳۸
هنر وزارت خارجه در این شرایط استفاده از اختلاف دو طرف ماجراست به نفع پرونده هسته ای . نه پاسخ قاطع دادن به هذيان گويي ريابكوف (213500)
arash
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۴:۴۶
مگر تا حالا اینکار را نمی کرده.هر تحریمی که تصویب شده روسیه بعد از گرفتن امتیاز ما را فروخته.شمائی که ناراحت میشوی ظاهرا تاریخ را نخوانده ای اگر خوانده بودی میدانستید در سیصد سال اخیر ایران دشمنی ب بدی روسیه نداشته است.حالا هی سرمایه های این مملکت را روی روسیه شرط بندی کنید. (213501)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۴:۵۰
بعد بگید دوستان روس..............
بهار خدایی یه نظر سنجی بذار ببین مردم ایران از کدوم کشورها از اول تاریخمون تا حالا بیشتر متنفرند
(213502)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۴:۵۹
مسئولان محترم ...بهوش باشید... (213503)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۵:۱۴
از کجا معلوم ؟ شاید بعضی ها دوست داشته باشن که اجازه بدن. تا ببینیم نظر حسین شریعتمداری و رسائی و ... چیه (213505)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۵:۳۲
(اللهم اشغل الظالمین بالظالمین وجعلنا من بینهم سالمین غانمین) بابا این کجاش بده؟! خدا کند ایندو ظالم به همدیگر مشغول شوند وایران هم سوداش را ببرد مثل اینکه از شعارهای قبلی تون فاصله گرفتید. سیاست یعنی ما دوست و دشمن نداریم و آنچه به نفع ما است خوب است. این هم که خلاف اخلاق سیاسی نیست. (213507)
م.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۵:۳۷
قابل توجه سینه چاکان روسیه در داخل. (213509)
متهم به بی بصیرتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۵:۳۸
. . . مسئولان از این روسپی سیاست غافلند
برای یک نیروگاه هزار مگاواتی بوشهر حداقل پول 8 تا 10 نیروگاه جدید از بودجه بیت المال گرفت و هنوز مار را سرکار گذاشته و ملت بیچاره فکر میکنند که نیروگاه بوشهر برق کل کشور را میدهد حال آنکه به نسبت پیک مصرف برق در تابستان حدود یک چهل و هفتم مصرف را تامین میکند اگر صد در صد در مدار باشه ... (213510)
محمود دزفولی
Romania
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۵:۳۸
مرگ بر روسیه از زمانی که قرارداد ننگین ترکمنچای و گلستان انعقاد شد تا موقعی که سهم ما از دریاچه خزر 10 درصد شد و تا الان که مدام مردم ما می گویند مرگ بر امریکا در حالی که روسیه بسیار بسیار زیادتر به مملکت ما ضربه زده است. (213511)
از آدمای شهر بیزارم .. .
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۵:۴۵
به به .. روسیه که طول تاریخ به ما ظلم کرده حالا پشت روسیه دراومدیم .. (213512)
فراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۶:۰۶
وابستگی به آمریکا هزار مرتبه از وابستگی به روسیه بهتره! (213514)
آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۶:۰۷
قابل توجه اونهایی که وقتی از روسیه حرف میشود، قند تو دلشون آی میشه. (213515)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۶:۱۰
چقدر که تلویزیون ما خودش را برای جدایی کریمه از اوکراین کشت ٰٰچی شد پس ؟ (213516)
حمید همت
Germany
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۶:۱۸
مثل اینکه شما و روزنامه تان درک صحیحی از اوضاع جهانی ندارید اولا کریمه جزیی از خاک روسیه است که در زمان خروچف به اوکراین اهدا شد.بعد از فروپاشی شوروی سابق اوکراین به عنوان یک کشور حامی روسیه ماند.و شبه جزیره کریمه به صورت خودمختار در کنار اوکراین ماتد.حال اگر قرار باشد غربیهای همیشه متجاوز به حقوق ملتها بخواهند با کودتا اوکراین را زمینه ساز ناتو نمایند و روسیه را از دسترسی به دریای سیاه منع نمایند روسیه هم با استفاده از اهرم فرهنگی و نژادی مردم کریمه به غرب فشار خواهد آورد.این به نفع ایرانه (213518)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۲۳:۵۲
یه نگاه به نقشه بنداز کریمه هیچ گونه ارتباط زمینی با روسیه نداردو مانند زایده ای از سرزمین اصلی اوکراین بداخل دریا رفته روسیه 200 سال پیش کریمه را اشغال کرد و زمان خروشچف وی انرا به اکراین پس داد وقتی تنها منبعت صدا و سیما باشد انتظار بیشتری نمی شود داشت (213571)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۶:۲۱
پاراگراف آخر، همه چیز رو گفت (213519)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۶:۳۰
بارها گفته شده سمینار علمی وتاریخی باز خوانی قراردادهای تحمیلی وننگین ترکمنچای وگلستان ضروری است ولی کو گوش شنوا؟ (213521)
اميرعلي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۶:۳۰
وزارت خارجه بايد پاسخي قاطع به اين هذيان گويي ريابكوف بدهد. (213522)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۶:۴۱
روشیه قارداش ایران نیست ؟ این را ایرانیها فراموش نکنند (213523)
س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۶:۴۹
اره بشین تا وزارت خارجه پاسخ قاطع به این هذل گویی بده.
مثل که تو کشور دیگه ای زندگی میکنی . . . . اگه وزارت خارجه ایران جرات کرده به این مسئله اشاره ای کند من اسم خودم رو عوض میکنم چه برسه به این که بخواد پاسخ قاطعی بده. . . . (213524)
ای پارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۶:۵۶
اگرنقشه جغرافیایی رانگاه کنید ایران اصلا به درد اهرم کردن نمی خورد. چراپوتین ازشیلی استفاده نمیکندکه هم به درداهرم کردن میخوردهم میشودمثل چوب لای چرخ غربی هاگذاشت. (213525)
نوبخت ازقائمشهر
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۶:۵۶
این موضوع را باید به دوستانی که اینروزها با تکرار اشتباه تاریخی ایران در دویست سال گذشته برای کاستن از خطرهای دول غربی،متمایل به دولت فخیمه!روس شده اند بخصوص به مدیران صدا وسیما گوشزدکرد (213526)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۷:۰۲
عاشقان سینه چاک روسیه تحویل بگیرید البته اونقدر شماها روتون زیاده که باز هم بخاطر منافع شخصیتون به کارهاتون ادامه میدید شماها از ترس عقرب جراره به مار غاشیه پناه می برید تا کی ؟ (213527)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۷:۰۷
متاسفم از تیترتان
این گستاخی است برای ملت ایران یا یک امتیاز برای پیشبرد اهداف هسته ای (213528)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۷:۲۲
همینه دیگه ، وقتی به یک کشور رو می دهید و بعضی ها برای منافع خودشون از حرف آنها تبعیت می کنند !! باید منتظر عواقبش هم باشند . (213530)
ایران
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۷:۴۲
کشور دوست و برادر روسیه یعنی این کشوری که سیاستش برمبنای منافعشه نه رفاقت و سیاست ما بر اساس دوست برادر (213532)
لقمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۸:۱۱
احسنت برنوسنده این مطلب.براو (213533)
ميثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۸:۱۳
اينها كه به نفع ما حرف زدن، حالا شما چرا اينقدر به خودتون فشار مياريد...!؟ (213534)
منو چهر راستی بروجنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۸:۲۰
از نظر وزارت امور خارجه ایران این نظرات مصرف داخلی داشته و به روابط ایران و مسکو صدمه ای نمی زند .من نوشتم تا دیگر وزارت امور خارجه زحمت نکشد . (213535)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۸:۲۳
چشم مسئولهای جمهوری اسلامی روشن .این همه گفتید نه شرقی نه غربی همین بود؟ (213536)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۸:۳۸
طوری صحبت میکنه که انسان گمان میکنه ایران مستعمره روسیه است (213538)
تاجیک
United States
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۹:۱۴
دوستان گرامی و هم میهنان عزیز، برای دیدن برنامه های نوروزی در شان ایران، به کانالهای تاجیکستان بروید. آنان نوروز را برگزار می کنند و پر از شادی و دوستی و بهار است. (213539)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۹:۲۰
انشاا... پوتین و روسیه تاوان سنگینی بابت زورازمایی ناجوانمردانه می پردازد (213541)
بیباک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۹:۲۹
ملت ما منتظر احضار سفیر این دولت غاصب یاوه گو می باشد. انشاله شهامتش در وزارت خارجه باشه (213542)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۹:۴۲
متأسفم برای کشوری که جنایتهای روسیه رو در حق کشورش نادیده میگیره و تو صدا و سیماش اینجور عاشق سینه چاک روسیه است.
روسیه ای که ترکمانچای و گلستان رو به ایران تحمیل کرد.
روسیه ای که با همکاری محمدعلی شاه مشروطه رو سرنگون کرد
روسیه ای که «اران و شروانشاهان» رو از ایران جدا کرد و اسمش گذاشت آذربایجان و همینطور سمرقند و بخارا و ... رو از ایران جداکرد و اسمش گذاشت تاجیکستان
جنایتها و تجاوزشون تو شمال و کرمانشاه و ....که جای خودش داره. آی سینه چاکان روسیه ماها اینا رو فراموش نکردیم و نخواهیم کرد (213543)
آتنی روس
Romania
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۲۱:۴۲
درود بر شما در پناه حق باشی (213559)
نظری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۱۹:۵۸
خیلی ها مغرضانه نظر میدهند و روسیه را متهم به بی وفائی و .... میکنند . آیا اینها از روی حب به ایران است یا اینکه منافقانه میخواهند همین یک متحد نصفه نیمه را هم از ایران بگیرند؟؟
همان ها که به حزب الله و لبنان و سوریه میتازند و انواع بی احترامی ها را به دوستان ایران میکنند . (213544)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۲۱:۳۴
دوست من.روسیه متحد ما نیست.متحد پول نفت ماست.سوریه و لبنان هم همینطور.متحد ما برای حفظ قدرت ملت ایران است اما افسوس که تحلیل درستی ندارند و در میان بیگانگان به دنبال متحد می گردند.همیشه داستان ایران نگون بخت همین بوده.در بزنگاهها به بیگانه پناه بردن ونهایتا شکست واضمحلال. . . (213558)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۲۰:۰۳
باز خوبی آمریکا تو اینکه هوای کشورهای دوستش رو داره برعکس روسیه که تا امتیازی از آمریکاو غرب میگیره سریع پشت آدم رو خالی میکنه (213546)
صمد
United States
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۲۲:۲۵
واقعا هیچ کس به اندازه روسها در حق ایران ظلم نکرد این نامردها نیرو گاهی که میبایست 15سال پیش تحویل ما میدادند الان اونم نصف و نیمه با هزینه های چند برار تحویل دادند یادمون نرفته که چطور زدند زیر قرارداد اس300 وپولهای گرفته را هم پس ندادند مبادا اهرم دست این دولت گرسنه ونون به نرخ روز خور شوید چون انچه که مسلم هست دیر یا زود روسیه در مقابل غرب کوتاه خواهد امد وسر ما بی کلاه خواهد ماند اون موقعه است که باید توافق نصف و نیمه هسته ای را نیز فراموش کرد (213561)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۲۲:۲۸
آقاي نظري، ايراني فكر كن. خودت را باختي. فرزندانت را فدا نكن. نه روسيه متحد ايران ميشود.ونه افكار شماها مفيد به حال كشور. عقل را حاكم كن كه دل هوس است. (213563)
ج.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۲۲:۴۷
ما شديم كفش كهنه دربيابان روسيه. ميگن اگر نتوانستيم از اهرم ايران استفاده كنيم. ننگي ديگر در روابط استعماري با روسيه.با وقاحت ميگويند: ايران طعمه مي كنيم. (213565)
روسيه بدتر امريكا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۲۲:۵۶
هر كس كوچكترين انعطافي نسبت به روسها داشته باشد شريك تجزيه خاك كشورمان در سالهاي قبل از پهلوي ميباشد ؛ يا تاريخ نخوانده است . . . (213566)
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۲۳:۲۸
قابل توجه آقایان لاریجانی و کوچک زاده و رسایی و ... (213568)
۱۳۹۲/۱۲/۲۹ ۲۳:۳۱
ایران باید مثل روسیه با خودش رفتار کنه و از این وضعیت نهایت بهره کشی تو مذاکرات از روسیه رو ببره (213569)