به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۲۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۲ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۱۷۷۹۸

 در شرایط کنونی برجام در دستور کار  نیست

 در شرایط کنونی برجام در دستور کار  نیست
گروه بین الملل: وزیر امور‌خارجه ایالات متحده گفت: در شرایط کنونی احیای برجام در دستور کار واشنگتن نیست.
آنتونی بلینکن گفت: ایران «یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند»‌ برای بازگشت به برجام توافق کند.او همچنین گفت کاخ‌ سفید خواستار کاهش تنش‌ها از سوی ایران است. بلینکن خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، برجام، در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ را اشتباه دانست و گفت:‌‌«از زمانی که آمریکا از برجام خارج شد تا زمانی که ما سعی کردیم دوباره به آن برگردیم،‌ تحولاتی رخ داد. آن چه ما سعی کردیم انجام دهیم، بازگشت به برجام با اصلاحات اندک بود.»
او در ادامه با اشاره به تحولات صورت گرفته در مذاکرات سال گذشته گفت:‌«ما از روی حسن نیت تلاش کردیم به توافق هسته‌ای برگردیم. آنها نمی‌توانستند یا نمی‌خواستند. حالا در وضعیتی هستیم که دیگر درباره یک توافق هسته‌ای (با ایران) صحبت نمی‌کنیم.»
 بلینکن گفت شاید در آینده شرایط برای از سرگیری مذاکرات بازگشت به برجام فراهم شود ولی در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.
آنتونی بلینکن با تاکید بر دیپلماسی به عنوان بهترین گزینه در برابر ایران،‌ ادامه داد:‌ «این به آن معنی نیست که گزینه‌های دیگری وجود ندارد و در صورت نیاز به آنها متوسل نخواهیم شد.»
این سخنان در حالی بیان شد که روزهای گذشته نمایندگان جمهوری‌خواه به دولت جو بایدن هشدار دادند که بدون تصویب کنگره نباید با ایران توافقی در جهت کاستن تحریم‌ها صورت بگیرد.
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها