به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۸ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : ۴۳۰۹۷۳
بلوگرانا موقتا به صدر صعود کرد؛

پیروزی بارسا مقابل سویا با تک گل سرخیو راموس!

پیروزی بارسا مقابل سویا با تک گل سرخیو راموس!
گروه ورزشی: در هفته هشتم رقابت‌های لالیگا بارسلونا امشب از سویا میزبانی کرد و با خوش شانسی به یک برد مهم دست یافت.
دو تیم نیمه اول بازی را با قدرت و هیجان بالا آغاز کردند که بارسا اکثر اوقات تیم برتر میدان بود. در دقیقه 22 ژوائو فلیکس خیلی به گلزنی نزدیک بود اما توپ او وارد دروازه نشد.
پس از اینکه ژوائو کانسلو با عبور از سه بازیکن به نزدیکی محوطه جریمه رسید و در فضای خالی بین مدافعان توپ را در اختیار فلیکس قرار داد او با ضربه محکم شانس گلزنی خود را امتحان کرد اما ضربه اش به تیرک افقی برخورد کرد و سپس بلوکه شد.
1932872
دقیقه 25 رافینیا با پاس پشت مدافعان مارک آندره تراشتگن فرصت داشت تا با دروازه بان تک به تک شود که دخالت آدریا پدروسا مانع از شوتزنی او شد. سرنگون شدن بازیکن بارسا به عقیده هم‌تیمی‌هایش باید پنالتی اعلام می‌شد اما داور دستور به ادامه بازی داد.
5 دقیقه پس از این اتفاق، شوت لوکاس اوکامپوس در مسیر دروازه به گاوی برخورد کرد و دفع شد. این بازیکن اعتقاد داشت که توپ به دست بازیکن بارسا برخورد کرده و باید خطای پنالتی اعلام شود اما داور از VAR استفاده نکرد.
1932874
بازی در نیمه دوم با حملات پی در پی دو تیم پیش می‌رفت که رافینیا در دقیقه 37 به دلیل آسیب دیدگی همسترینگ نتوانست به بازی ادامه بدهد و با فرمین لوپز تعویض شد.
اگرچه دو تیم تلاش زیادی برای گلزنی داشتند اما نیمه دوم با تساوی بدون گل به پایان رسید. بارسا نیمه دوم هم فشار زیادی برای گلزنی روی دروازه سویا وارد کرد.
دقیقه 56 روبرت لواندوفسکی به گلزنی نزدیک بود که ضربه او در محوطه جریمه با تکل به موقع خوانلو سانچز دفع شد. یک دقیقه پس از این موقعیت گاوی می‌توانست با ضربه سر از روی ضربه کرنر گلزنی کند اما ضربه او خطرناک به بیرون رفت و راهی به دروازه نیافت.
1932875
سویا در نیمه دوم تسلیم حملات بارسا نبود و موقعیت‌های مناسبی هم ایجاد می‌کرد اما در ضربه آخر دقت کافی نداشت تا دروازه حریف را باز کند. دقیقه 74 ایوان راکتیچ می‌توانست دروازه تیم سابقش را باز کند اما ضربه سر او روی سانتر اریک لاملا نزدیک از کنار دروازه به بیرون رفت.
این دیدار تا جایی ادامه یافت که سرخیو راموس مهم‌ترین اتفاق آن را رقم زد. تنها گل این بازی یک گل به خودی بود که کاپیتان سابق رئال مادرید در دیدار حیثیتی مقابل بارسا آن را وارد دروازه سویا کرد.
1932876
سانتر فران تورس به محوطه جریمه با ضربه سر لامینه یامال با این قصد که دیگر بازیکنان بارسا را صاحب موقعیت کند در عرض محوطه جریمه طی می‌شد که راموس به اشتباه آن را وارد دروازه کرد و حریف را پیش انداخت.
این گل موجب شد تا سویا برای جبران نتیجه بازی تلاش بیشتری نسبت به بارسا داشته باشد اما فشار آن‌ها روی تیم تحت هدایت ژاوی هرناندز اثر خاصی نداشت تا آن‌ها در بازی با رقیب سرسخت‌شان با یک گل به خودی شانسی برنده شوند.
1932883
سویا تا پایان بازی برای گلزنی تلاش کرد اما انگار قرار بود اولین رویارویی راموس با بارسا در بازگشت به لالیگا طوری رقم بخورد که او یکی از تلخ‌ترین شب‌های زندگی‌اش را در مستطیل سبز تجربه کند.
مدافع 37 ساله با انگیزه زیادی وارد این بازی شده بود و با کری‌خوانی برای بارسا امید داشت به آن‌ها گل بزند. راموس البته گلزنی داشت اما گل او به سود رقیب حریف دیرینه رئال مادرید بود، نه سویا.
نکته جالب گل به خودی راموس، مربوط به لامینه یامال است. پیش از بازی تصاویری از 9 سال پیش منتشر شده بود که مربوط به بازی رئال و بارسا در تونل ورزشگاه می‌شد.

1932838
در این ویدیو راموس در کنارش لامینه یامال را همراه داشت که به عنوان مسکات قرار بود وارد زمین شود. یامال که آن زمان 9 سال سن داشت از ملاقات با راموس هیجان زده بود و امشب یک مرتبه دیگر هیجان زده است اما نه به خاطر دیدار با راموس بلکه به خاطر گلی که او و همبازیانش را به صدر جدول فرستاد.

خلاصه بازی بارسلونا  - سویا در چارچوب هفته ۸ لالیگا اسپانیا:

...
برچسب ها: بارسلونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها