به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۲۳:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۱ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : ۴۳۱۷۹۹
فدراسیون فوتبال: امکان برآورده‌ شدن خواسته ناظر بازی نبود!

مرزبان: امام جمعه، استاندار و مراکز بالاتر با درخواست سپاهان مخالفت کرده بودند

مرزبان:  امام جمعه، استاندار و مراکز بالاتر با درخواست سپاهان مخالفت کرده بودند
گروه ورزشی: فدارسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران نسبت به اتفاقات منجر به لغو دیدار سپاهان و الاتحاد واکنش نشان داد.
امیرمهدی علوی درباره لغو دیدار سپاهان اصفهان و الاتحاد عربستان گفت: باشگاه سپاهان ایران به روایت تمامی شاهدان عینی کمال همکاری و میزبانی شایسته را از کاروان الاتحاد، سفیر محترم عربستان، هیأت همراه و کلیه افراد و مدعوین انجام داد و هیچگونه گزارش منفی در این باره صورت نگرفته است.
وی افزود: بدیهی است که ورزشگاه نقش جهان یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین ورزشگاه‌های کشور و حتی آسیا است و، هیچگونه مبحثی که امنیت ورزشگاه را زیر سوال ببرد در روز قبل از مسابقه و روز بازی وجود نداشته است. این ورزشگاه مورد تأیید همه باشگاه‌هایی که قبلاً در این ورزشگاه بازی کرده اند بوده است و هیچ گونه تغییری برای میزبانی از دو سال قبل صورت نگرفته است.
علوی خاطرنشان کرد: در همین حال، ناظر بازی درخواستی از باشگاه میزبان داشت که انجام آن همانطور که مدیرعامل باشگاه سپاهان اعلام کرد برای این باشگاه عملیاتی نبود.
دبیرکل فدراسیون فوتبال هم درباره لغو بازی سپاهان ایران- الاتحاد عربستان گفته که خودش در استادیوم نقش جهان اصفهان حضور داشته و با ناظر و نماینده امنیتی بازی صحبت کرده است. 
ممبینی به تسنیم گفت: شرایط امنیتی که آنها انتظار داشته‌اند  در بازی دیروز میسر نشده است و آنها با مسولان کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتبه کردند و در نهایت به دلیل «برخی مسائل امنیتی بازی برگزار نشده است» او در ادامه افزود: « ناظران با هماهنگی AFC و مکاتباتی که داشتند تصمیم گرفتند، بازی برگزار نشود.»
اظهارات مربی سابق سپاهان
از سوی دیگر، علیرضا مرزبان، مربی پیشین سپاهان که در خارج از کشور به سر می‌برد ادعا کرد که باشگاه سپاهان پس از خواسته AFC برای حذف سردیس سردار قاسم سلیمانی از ورزشگاه نقش جهان، از مراکز بالای تصمیم‌گیری در تهران استعلام گرفته است اماآنان اجازه ندادند سردیس از ورزشگاه حذف شود.
او گفت: «تیم سپاهان پس از فشار  AFC تلاش کرده از طریق امام جمعه اصفهان و استاندار و مراکز بالاتر در تهران‌ سردیس را از ورزشگاه نقش جهان بیرون ببرند.‌ اما همه این ارگان‌ها با این درخواست مخالفت کرده‌اند. ضمن اینکه هیچ کس مسئولیت چنین چیزی را نپذیرفته است.»
به گفته مرزبان، «کنفدراسیون فوتبال آسیا روز قبل از بازی، از سپاهان خواسته بوده که این مجسمه را حذف کنند، اما سپاهان تلاش کرده مسئولان برگزاری بازی را در عمل انجام شده بگذارد»، اما در نهایت AFC بازی را لغو کرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها