به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۹:۴۷
 
۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب : ۴۳۴۸۶
در طول هشت سال گذشته به خاکی زدیم

یک‌خط بیاورید که خاتمی کمترین‌‌تخلف‌مالی دارد

گروه سیاسی: وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: حضرت علی (ع) از طریق ایجاد زندگی و رفاه برای مردم، آنها را به سوی آنچه می‌خواست، جلب می‌کرد. اگر هم قبلا در مسیر درست حرکت می‌کردیم، اما در طول هشت سال گذشته، به خاکی زدیم.
یک‌خط بیاورید که خاتمی کمترین‌‌تخلف‌مالی دارد
به گزارش ایسنا، سیدکاظم اکرمی در جلسه شورای عمومی حزب اعتماد ملی خراسان رضوی، به ضرورت ائتلاف با برخی اصولگرایان اشاره کرد و افزود: ما چرا از ابتدای انقلاب دچار چندپارگی و واگرایی شده‌ایم؟ آقای سعید حجاریان تاکید می‌کرد که ما باید با اصولگرایانی که به فکر انقلاب و کشور هستند و دلسوزند، ائتلاف کنیم. وی خاطرنشان کرد: دشمنان ملت و کسانی که به قدرت رسیده‌اند، قطعاً نمی‌خواهند آن را از دست بدهند. مردم باید تغییر را ایجاد کنند. باید مردم را آگاه کنیم که در این چند سال چه بر آنها گذشته است و مجلس آینده طوری باشد تا افرادی که در این هشت سال سکوت کرده‌اند، نتوانند به مجلس راه پیدا کنند.

وزیر پیشین آموزش و پرورش با بیان اینکه "اصلاح‌طلبان نباید با مخالفان به جنگ و جدال برخیزند"، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا با اخلاق و رفتار، با مخالفان مواجه شویم. باید اصلاحات‌هراسی را از جامعه بزداییم. یک خط بیاورید که خاتمی کوچکترین تخلف مالی داشته است. برخی افراد تخلفاتی را برای آقای زنگنه درست کردند که آن هم معلوم شد بی‌اساس است. اکرمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه "باید به مسأله تحزب توجه کرد"، تاکید کرد: دموکراسی، تحزب می‌خواهد و شکی نیست که بدون تحزب و با هیأتی کار کردن نمی‌توانیم به جایی برسیم. متأسفانه به دلیل سابقه بد احزاب که وقتی به قدرت رسیدند مردم را فراموش کردند، مردم از آنها خاطره بدی دارند. احزاب باید همه در منافع ملی یکسان باشند و مشترک کار کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه "مطابق قرآن کریم، جامعه اسلامی جامعه‌ای است که پیشوایش پیامبر اسلام است و کسانی که با او همراه هستند، با کفار سر ستیز دارند و بین خودشان با رحمت و عطوفت زندگی می‌کنند"، خاطرنشان کرد: وضعی که ما در حال حاضر به آن دچار هستیم و بین شیعه و سنی اتحاد برقرار نیست، شایسته جامعه اسلامی نیست. برای اتحاد شیعه و سنی سخنرانی زیاد می‌کنیم ولی در واقع این‌طور نشده است. با توجه به آیات قرآن، وقتی ما به جامعه خود نگاه می‌کنیم، ضمن اینکه کارهای زیادی انجام شده است، اما آنچه ما برای آن انقلاب کردیم مختصاتی داشت که در پیشرفت مادی خلاصه نمی‌شد. همه جای دنیا این پیشرفت‌ها به وقوع می‌پیوندد. همه کسانی که بعد از سقوط دولت مصدق در سال 1332 در مبارزه علیه شاه نقش داشتند، زمینه‌ساز انقلاب اسلامی بودند ولی امروز فراموش شده‌اند. در مشهد استاد محمدتقی شریعتی بود که می‌توانست دانشگاهیان را جذب کند.

وزیر اسبق آموزش و پروش، ضمن انتقاد از وضع کنونی جامعه ایران، یادآور شد: آنچه مبارزان علیه رژیم شاه می‌خواستند، جامعه‌ای بود که عدالت، اخلاق و انسانیت در آن حاکم باشد. ما در این‌ها مشکل داریم و کسی هم نمی‌تواند منکر آن باشد. امام علی (ع) می‌فرمایند من برای مردم کوفه سه کار انجام دادم؛ نان گندم، آب آشامیدنی و خانه برای آنها فراهم کردم. ایشان از طریق ایجاد زندگی و رفاه برای مردم، آنها را به سوی آنچه می‌خواست، جلب می‌کرد. اگر ما قبلا در مسیر حرکت می‌کردیم، در طول هشت سال گذشته، به خاکی زده‌ایم.

وی در ادامه بر اساس کتاب تازه انتشار یافته «چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟»، ابعاد توسعه را توصیف کرد و گفت: اصل اول، از توسعه فکر و اندیشه شروع می‌شود. من معتقد هستم نه تنها ایران، بلکه تمام کشورهای جهان نیازمند اصلاحات هستند. دموکراسی، راه مشخصی ندارد و گاهی اوقات برگشت دارد که در کشورهای آمریکای لاتین هم تجربه شده است. ما باید توسعه فرهنگی انجام دهیم. راه توسعه فرهنگی از آموزش و پرورش می‌گذرد. من چند سال پیش تحقیقی را بر اساس معیارهای توسعه فرهنگی انجام دادم و نشان دادم که برنامه درسی دوره متوسطه نظری ما، توسعه‌آور نیست.

شهروند دهلرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۳:۲۲
در تایید حرفهای استاد باید گفت به فرهنگ باشد روان تندرست. آری فرهنگ زیر بنای توسعه جامعه است . (231200)
مهران تالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۰۱:۴۸
در کتاب مدارهای توسعه نیافتگی ایران نوشته مرحوم حسین عظیمی فرهنگ ناشعت گرفته از سیاست سیاستمداران است سیاست و فرهنگ باید عوض بشن تا جامعه بخاد برنامه برای پیشرفت داشته باشه (231220)
اميد222
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۳:۲۷
واقعا يک خط ????بعد فقط 1600صفحه تخلف 3000ميلياردي زمان احمدي نژاد بود اگه بخواهيم تخلفهاي ديگه هم حساب کنيم ???????? (231203)
بختيار
Germany
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۰۱:۰۴
ما بايد صادقانه بگوييم كه اخلاق و فرهنگ مان
رفتارهاي اجتماعيمان صحيح نيست.
بايد الگوهاي موفق در رفتار هاي اجتماعي را جهت
اجرايي كردنش به جامعه معرفي كنيم. (231214)
كوهدشت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۰۲:۳۵
يك خط بياريد كه خاتمي يا ميرحسين يك رريال بردن.............واقعا عاشقانه دوستتون دارم پدرهاي عزيز ملت..........چند خط نه چندين كتاب دزدي از دولت عدالت گستر احمدب نژاد بياريم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (231229)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۱۱:۰۰
تو از طرف ملت حرف نزن. (231287)
ارسلان&
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۰۳:۳۵
فرهنگ؟چه فرهنگی؟ وقتی این همه علیه بزرگان اصلاحات دروغ پردازی تهمت حرفهایی که هیچ ارزش گفتن نداردمیزنند،دولت اصلاحات بعدازچندسال هنوزبه اوحمله میکنند،این فرهنگ شده فعلا برای عده ای،امافرهنگ ملت این است که دولت اصلاحات راتمام وکمال دوست دارندوخواهندداشت. مردم پاکدستی سیدمحمدخاتمی رادرلوح تاریخ ثبت کردند. (231237)
ارسلان&
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۰۳:۴۶
فرهنگ رابایدازسیدمحمدخاتمی آموخت؟ که دربرابراین همه حرفهای مخالفانش که هیچی کم نگذاشتن ازدروغ وتهمت افتراع و.......هیچ نگفت حتی یک بارهم اعتراض نکردوبالبخندی ازکناراین قضایامیگذشت. این است فرهنگ جوانمردی وایرانی بودن .شخص خودمن باشادی سیدشادوباناراحت بودنش ناراحت می شوم. معلم اخلاق من سیدمحمدخاتمی است.وسلام (231238)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۰۸:۴۰
اصل کار در مملکت داری سواد وعلم وشایسته سالاری است که دریغ از یه ذره
عملکرد دولت قبل ناشی از موارد بالاست (231255)
babak
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۰۹:۱۰
تمامی اصلاح طلبان راستین همچون تاج زاده ، رمضان زاده، میردامادی و ... پرونده پاکی دارند. اصلا ضرورت کار سیاسی و انقلابی داشتن سلامت مالی و اخلاقی است... (231260)
ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۰۹:۱۵
اولین ومهمترین گام برای خدمت به فرهنگ درایران گرفتن تریبونها از دست افراد بدزبان است. (231261)
سورنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۱۰:۱۹
اختلاس ده ملیاردی در دولتخاتی چه بود خط که کم است کتاب جامع وجود دارد (231279)
مرند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۱۰:۳۵
خب كه اختلاس نكرده ملاك بر أرجحيتش كه نيست ....دزد نبود. (231283)
مم رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۱۰:۴۶
کشورهای پیشرفته آموزش وپرورش پیشرفته دارند اگرمی خواهیم کشور مان توسعه یابد اول بایدنیروی انسانی پیشرفته داشته باشیم وسنگ بناومحورتوسعه آموزش وپرورش است که متاسفانه 34ساله که مغفول مانده. (231286)
خروس
United States
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۱۱:۳۰
اینا جز تهمت و افترا زدن چیزه دیگه ای بلد نیستن (231297)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۱۱:۳۱
دلیل محبوبیت آقای خاتمی همین پاک بودن او می باشد. در مناظرات سال 88 ،احمدی نژاد نتوانست یک تخلف مالی را به خاتمی نسبت دهد و با اینکه این چند سال تبلیغات زیادی بر علیه ایشان در جریان بود ولی محبوبیت ایشان بیشتر شد. حال آقایانی که از احمدی نژاد در انتخابات حمایت کردند و بر ضد خاتمی تبلیغ نمودند، باید جواب این همه تخلفات مالی دولت احمدی نژاد و اینهمه ضرر و زیان مملکت در زمان ایشان را بدهند. اگر قوه قضاییه با متخلفان دولت احمدی نژاد برخورد نکند، باعث بدبینی مردم به نظام میشود. (231298)
بدمک
United States
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۱۱:۳۳
اینا از خدا نمیترسن ؟؟ (231300)
شاه غلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۱۱:۴۴
استادمحترم سعی کنیدشماهم اخلاق مدارباشیدوانقدردیگران رابی اخلاق معرفی نکنید.درست است که اختلاس3000میلیازدی دردولت قبل اتفاق افتاده ولی دردولت هاشمی وخاتمی اتفاقات وحشتناکتری امثال مسایل زدوبندهای فرودگاه امام وریخت وباش های روزافتتاحیه که بالغ برمیلیاردهاهزاربراورد میگردد اتفاق افتاد.بنابراین استاد!!!!کمی هم به عقب نگاه کنید.که سرمنشافسادازکجاشروع شد.!!!!!! (231301)
رسولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۱۱:۴۵
ایران امروز ظرفیت سیدمحدخاتمی رو نداره مستحق همون سید احمد خاتمیه! (231302)