به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۲۱:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۲ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۴۴۱۱۷۹

عملیات پلیس آلمان علیه اماکن مرتبط با حماس

عملیات پلیس آلمان علیه اماکن مرتبط با حماس
گروه بین‌الملل: صدها تن از مأموران پلیس آلمان، طی عملیاتی به اماکن مرتبط با گروه حماس در چندین ایالت آلمان وارد شده و همزمان، صدها پلیس دیگر در هشت ایالت آلمان برای بازرسی وارد اماکن مرتبط با یک گروه موسوم به «شهروندان رایش» شدند.
درپی حمله گروه حماس به خاک اسرائیل و برگزاری یک برنامه «جشن» به مناسبت این حمله از سوی صامدون (شبکه بین‌المللی دفاع از زندانیان فلسطین) در آلمان، دولت آلمان فعالیت این دو گروه را در خاک آلمان ممنوع اعلام کرد. بامداد پنج‌شنبه، بیش از ۳۰۰ پلیس آلمان در ۱۵ ساختمان مرتبط با حماس و صامدون در برلین و ایالت‌های نیدرزاکسن، نوردراین-وستفالن و شلزویگ-هولشتاین به جست‌وجو پرداخته و شواهد و اموالی را ضبط کردند. سازمان اطلاعات آلمان تخمین می‌زند که حماس، یک گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران که ایالات متحده و اتحادیهٔ اروپا آن را گروهی تروریستی اعلام کرده‌اند، در آلمان حدود ۴۵۰ عضو دارد.
همزمان با این اقدام پلیس آلمان و در همین روز، حدود ۲۸۰ مأمور پلیس این کشور در هشت ایالت آلمان وارد چندین ساختمان مرتبط با گروه «شهروندان رایش» شده و از دارایی‌ها و مدارک آنها بازرسی کردند.  «شهروندان رایش» گروهی و خشونت‌طلب است که افراد آن در سراسر آلمان پراکنده هستند و نظام حکومتی کنونی این کشور را به رسمیت نمی‌شناسند.
اعضای این گروه وجود جمهوری فدرال آلمان پس از جنگ جهانی دوم را به‌ رسمیت نمی‌شناسند و بر این باورند که نظام فعلی در این کشور ادامه یک ساختار اداری است که توسط قدرت‌های غربی پیروز در جنگ جهانی بر این کشور «تحمیل شده» و باید از بین برود. این گروه که اعضای آن پارسال حدود ۲۳ هزار نفر برآورد شد و اعضای آن اغلب از پرداخت مالیات یا جریمه امتناع کرده و در برخی موارد سلاح‌های غیرقانونی جمع‌آوری می‌کنند، در ماه اکتبر نیز شاهد بازرسی پلیس از خانه‌های اعضای خود بود. گروه «شهروندان رایش» متهم است که در آن ماه، با گروهی که خود را «میهن‌پرستان متحد» می‌نامد، برای انجام کودتا و استقرار یک قانون اساسی جدید در آلمان برنامه‌ریزی کرده بود.
برچسب ها: حماس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها